Doe mij er maar één...

Martin

Lomito schreef: 21 jun 2018, 16:46 Om het wachten te verzachten ben ik maar een beetje gaan bouwen, ontwerpen is leuk maar bouwen smaakt ook naar meer... Afgelopen dinsdag is de fundering gestort en ik ben nu bezig met ontkisten, lekker beulen...
.
fundering.jpg
.
Vroeger had je alleen de betonmixer, later kwam daar de betonpomp bij, tegenwoordig zijn er ook betonmixers met betonpomp. Keuze tussen kruiwagen of combimixer is met 7 m³ beton een no-brainer.
Goed bezig!
Betoncentrale Twenthe zie ik..grappig. Best een beetje verdwaald die vrachtwagen. :lol:
Ik kom regelmatig langs dat bedrijf.
Lomito

FreddyH schreef: 21 jun 2018, 18:01 En met het goede bier erbij wordt het dan alleen maar beter!
Tap6 is je blijkbaar goed bevallen... als ik naar de kalender kijk zie ik dat het 21 juni is, d.w.z. zonnewende, zon loodrecht op Kreeftskeerkring, praktisch gezien de langste dag van het jaar op het noordelijke halfrond. Normaal vieren wij dat hier met een bezoekje aan de Hemel tot diep in de nacht maar vandaag werkt het weer niet mee en hebben we de zonnewende-viering een weekje uitgesteld. Misschien een ideetje om volgende week deze kant op te komen?
Martin schreef: 21 jun 2018, 18:28 Goed bezig!
Betoncentrale Twenthe zie ik..grappig. Best een beetje verdwaald die vrachtwagen. :lol:
Ik kom regelmatig langs dat bedrijf.
Daar stond ik ook van te kijken. Ik kan me niet voorstellen dat ze het beton in Hengelo gemaakt hebben om vervolgens helemaal naar Herveld te rijden. Ik denk eerder dat de combimixer is overgenomen door iemand uit de buurt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 21 jun 2018, 18:39
FreddyH schreef: 21 jun 2018, 18:01 En met het goede bier erbij wordt het dan alleen maar beter!
Tap6 is je blijkbaar goed bevallen... als ik naar de kalender kijk zie ik dat het 21 juni is, d.w.z. zonnewende, zon loodrecht op Kreeftskeerkring, praktisch gezien de langste dag van het jaar op het noordelijke halfrond. Normaal vieren wij dat hier met een bezoekje aan de Hemel tot diep in de nacht maar vandaag werkt het weer niet mee en hebben we de zonnewende-viering een weekje uitgesteld. Misschien een ideetje om volgende week deze kant op te komen?
"Het goede bier" hoeft niet perse Tap6 te zijn, maar Tap6 is inderdaad wel erg goed bevallen. Een goeie Pauwel Kwak of Hertog Jan Grand Cru gaat er ook prima in om maar iets van de zuiderburen en van onszelf te noemen. Zo zijn er nog heel veel andere bieren die "het goede bier" mogen heten wat mij betreft.

Volgende week richting De Hemel lijkt me een goed plan. Ik kan die vrijdagavond wel. Heb ik gelijk weer een smoesje om mijn bouwlamp uit te testen :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Lomito schreef: 21 jun 2018, 16:46 Om het wachten te verzachten ben ik maar een beetje gaan bouwen, ontwerpen is leuk maar bouwen smaakt ook naar meer... Afgelopen dinsdag is de fundering gestort en ik ben nu bezig met ontkisten, lekker beulen...
.
fundering.jpg
.
Vroeger had je alleen de betonmixer, later kwam daar de betonpomp bij, tegenwoordig zijn er ook betonmixers met betonpomp. Keuze tussen kruiwagen of combimixer is met 7 m³ beton een no-brainer.
Wordt dat je St5 tempel? :D
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Antwoord gekregen van mn dealer mbt de (uitgestelde) levering:
De vertraging rond de levering van de Stromer ST5 zit niet in de productie maar wel in de homologatie.
De fiets wordt wel reeds uitgeleverd in Zwitserland en andere Europese landen, maar voorlopig helaas nog niet in België.
De wetgeving omtrent homologatie van dergelijke fietsen blijkt hier een stuk strenger/moeilijker dan in andere landen.
:ck:
In Nederland wel al volgende week en hier niet :bh: , apenland hier :aq
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Dit kan niet juist zijn. Die COC (Europees gelijkvormigheid attest) documenten zijn Europese papieren en voor de ganse EU hetzelfde. België op zich heeft hier niets in de pap te brokken. Stromer zal gewoon omwille van aantallen niet overal tegelijk kunnen leveren. :aq
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Lomito

Wiebe schreef: 21 jun 2018, 19:58 Wordt dat je ST5 tempel? :D
Oh yes... het achterste deel is afsluitbaar en dus de nachtelijke stalling van de ST5, het voorste deel is halfopen en daar komt de fietslift aan het plafond te hangen, goede verlichting en een buitenkraantje om de fiets af te spoelen. De ruimte wordt ook gebruikt voor tuinfeesten, logeerpartijen... en de auto mag er ook wel eens staan... als het hagelt.
Lomito

jve66816 schreef: 21 jun 2018, 19:58In Nederland wel al volgende week en hier niet :bh: , apenland hier :aq
Heeft volgens mij niet met de COC te maken maar met de volgorde waarop de bestellingen geplaatst zijn.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Dacht ik ook dat CoC europees is.
Daarom toch klein beetje hoop dat ie er voor eind augustus is, was vorig jaar al besteld.
We zullen zien wat het wordt :bf:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
mhoutman

Lomito schreef: 21 jun 2018, 15:28 Wilde gok: 10 man? Genoeg voor een bijeenkomst, tourritje en BBQ!!

Oké, ik heb deze topic even omgekeerd en daar rollen de volgende namen uit:
- Paultje
- Lomito
- macfiets
- Bartgo
- greg
- jjj
- jve66816
Ofwel 7 in de wachtkamer
+2
- stromie
- mhoutman
Plaats reactie