ST5

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik verlaat m'n ST3 niet zonder hem aan een vast object vast te ketenen. De enige vrees die ik heb is, dat ze het batterijvak open breken en met je batterij ervandoor gaan, meteen goed voor 'n kleine 2k€. Wel all risk verzekerd, zonder is niet te doen en dit voor 82€/jaar.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Lomito

Free2be schreef: 19 jan 2019, 11:33 De enige vrees die ik heb is, dat ze het batterijvak open breken en met je batterij ervandoor gaan, meteen goed voor 'n kleine 2k€.
Daar heb je wel een punt... de accudeur is vrij slap en wordt niet echt afgesloten maar op een randje van slechts een paar millimeter plastic aan de accu gehaakt. Even een schroevendraaier ertussen om de accudeur te verbuigen en de deur is open... Vervolgens de accusluiting omhoog duwen (verend) en je hebt de accu los. :dwarf:
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Inderdaad, laten we volledige handleidingen op het forum plaatsen hoe je alle veiligheden en zwakke plekken om een Stromer te pikken kan vinden. Denk er eens aan dat de dieven meelezen.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

H_k@telenet.be schreef: 18 jan 2019, 19:26 Thanks !. Hemel lief: vandaag als het ware op heterdaad een poging tot diefstal voorkomen. Een of andere schavuit was alvast aan het sleuren met de fiets, op slot met zware Abus ketting maar niet bevestigd aan een vast object. Aan alle Stromerers: goed slot, bevestigen aan een vast object en ik ga de diefstalverzekering nu zeker afsluiten. Gelukkig met de schrik weggekomen... tjongejong, fiets is 10 dagen oud...
Bangelijk :shock:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Bestaat er geen mogelijkheid dat je een melding krijgt op je gsm als er gerammeld wordt aan je Stromer ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Lomito schreef: 19 jan 2019, 15:22
Free2be schreef: 19 jan 2019, 11:33 De enige vrees die ik heb is, dat ze het batterijvak open breken en met je batterij ervandoor gaan, meteen goed voor 'n kleine 2k€.
Daar heb je wel een punt... de accudeur is vrij slap en wordt niet echt afgesloten maar op een randje van slechts een paar millimeter plastic aan de accu gehaakt. Even een schroevendraaier ertussen om de accudeur te verbuigen en de deur is open... Vervolgens de accusluiting omhoog duwen (verend) en je hebt de accu los. :dwarf:
Als je nu nog verteld, waar je woont en werkt. Dan heb je binnenkort een nieuwe accu van de verzekering. :bn:
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Lomito

Needspeed schreef: 21 jan 2019, 14:55 Als je nu nog verteld, waar je woont en werkt. Dan heb je binnenkort een nieuwe accu van de verzekering. :bn:
Mijn opmerking is niet bedoeld als uitnodiging voor criminele activiteiten maar om mijn zorg te uiten over het gemak waarmee de kostbare accu gestolen kan worden. Eerder heb ik ook mijn zorg uitgesproken over het ontbreken van een beveiliging als de fiets uitgeschakeld is. Dat probleem is inmiddels met een software-update verholpen (na inschakelen moet je nu eerst de pincode ingeven alvorens de accu via Eject in de OMNI bereikbaar wordt.

Aanpassing van de accudeur/sluitmechanisme zal niet zo eenvoudig zijn maar is wel hoogst noodzakelijk. Ik denk ook niet dat de verzekering gestolen accu's gaat vergoeden als blijkt dat de beveiliging van de accudeur ondermaats is. Over mijn ST5 maak ik mij niet zoveel zorgen, die staat altijd achter een zware deur met hoge kwaliteit hang- en sluitwerk. Ik maak me meer zorgen over het stallen van de ST5 op straat.
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Hufterproof maken zal idd niet meevallen. Ik zou het meer zoeken in. Dit framenummer daar past alleen die genummerde accu bij. Dat maakt hem voor dieven enigszins nutteloos.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Ikzelf gebruik reeds 3 jaar volgend slot met alarm op de Kalkhoff: Afbeelding

Heb deze gekocht bij conrad, had er in het begin wat mijn twijfels over maar deze werkt perfect. De werking is als volgt: eenmaal geactiveerd klinken er 3 waarschuwingstonen bij een korte beweging aan de fiets, bij een langer durende beweging of bij het doorsnijden van de stalen kabel gaat de sirene loeien en knippert er een LED. Uiteraard heb je er niets aan als je niet in de buurt bent maar het is toch een extra veiligheid en amateurs gaan er toch wel door afgeschrikt worden. Voor de prijs hoef je het niet te laten: amper 20 euro btw in. Door weer en wind vastgemaakt aan de zadelpen heeft het alarm me nooit in de steek gelaten (tot nu toe, afkloppen) en wordt zeker terug gemonteerd op de Stromer.
Nadelen:Elk jaar eens een kwalitatieve 9V. batterij is wel noodzaak en af en toe eens een alarm als je niet snel genoeg bent bij het openen van het slot.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Patrick63 schreef: 21 jan 2019, 14:01 Bestaat er geen mogelijkheid dat je een melding krijgt op je gsm als er gerammeld wordt aan je Stromer ?
Die is er al. Als jij je Stromer lockt (dus niet uit zet) en er wordt aan je Stromer gemorreld (voortbewogen of geduwd gedurende een bepaalde periode), dan blokkeert de motor, het licht gaan knipperen, de locatie wordt opgeslagen mits de Stromer bereik heeft en jij ontvangt een sms dat je Stromer is/wordt gestolen.

Ging de toeter ook niet aan @Stromerrijdersmettoeter?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie