Stromer zonder bagagedrager: waar is de rode reflector?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op screenshots uit het youtube filmpje van dit topic is in ieder geval duidelijk te zien hoe het bij de ST3 en de ST5 zou moeten zijn. (Bij de in het filmpje getoonde ST1 X-en zit de reflector aan de bagagedrager, op de getoonde Relaunch ST1 zit helemaal niks, maar dat zal sowieso nog een prototype zijn.)

Naamloos.png
Naamloos.png (413.77 KiB) 3803 keer bekeken
Naamloos2.png
Naamloos2.png (496.01 KiB) 3803 keer bekeken
Naamloos'3.png
Naamloos'3.png (518.9 KiB) 3803 keer bekeken
Naamloos4.png
Naamloos4.png (425.04 KiB) 3803 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Best grappig hoe een positief topic als dit verzand in gemierenn@@k over een achterreflector :ck:

(Alle racefietsen en atb’s zijn ook in overtreding)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 31 dec 2018, 06:56 Best grappig hoe een positief topic als dit verzand in gemierenn@@k over een achterreflector :ck:

(Alle racefietsen en atb’s zijn ook in overtreding)
Je suggereert dat je het gemierenn@@k niet positief vindt. Persoonlijk vind ik het best positief. Ik heb nog weinig verwijt gelezen en volgens mij staat er nergens een klacht. Ik zie hier een interessante zoektocht naar hoe het wettelijk gezien zou moeten zijn.

Voor mij zit er zeker niet het doel achter om mijn fiets helemaal tiptop in orde te maken, maar gewoon een nieuwsgierigheid naar hoe het zit.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 31 dec 2018, 06:56 (Alle racefietsen en atb’s zijn ook in overtreding)
Neen. Want die hebben geen vast spatborden (dat is in ieder geval de regel in België, alleen fietsen met vaste spatborden moeten licht en reflectoren hebben)
FreddyH schreef: 31 dec 2018, 08:25 Je suggereert dat je het gemierenn@@k niet positief vindt. Persoonlijk vind ik het best positief. Ik heb nog weinig verwijt gelezen en volgens mij staat er nergens een klacht. Ik zie hier een interessante zoektocht naar hoe het wettelijk gezien zou moeten zijn.
Voor mij zit er zeker niet het doel achter om mijn fiets helemaal tiptop in orde te maken, maar gewoon een nieuwsgierigheid naar hoe het zit.
Ik zie dit topic ook absoluut niet als gemieren**k. Gewoon nieuwsgierigheid, want het is toch op zijn minst verwonderlijk dat Stromer er dan in zou slagen een fiets te vermarkten die niet aan de normen voldoet. Alsof conform willen zijn met de regels iets negatief is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik vind het gewoon heel bijzonder om te zien hoe een topic wat begint met veel positiviteit tov de vele slechte verhalen die we vaak lezen, in no-time is gestrand in gedoe over een reflector. Ik had dit topic liever gewoon positief gehouden zoals de TS het bedoelde en de zoektocht naar reflectorregeltjes apart.


Mbt de reflector: feit dat fietsen zonder spatbord geen reflector nodig hebben en fietsen met spatbord wel geeft de gekkigheid en inconsistentie van het verkeersbeleid maar weer eens aan.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 31 dec 2018, 09:23
Mbt de reflector: feit dat fietsen zonder spatbord geen reflector nodig hebben en fietsen met spatbord wel geeft de gekkigheid en inconsistentie van het verkeersbeleid maar weer eens aan.
Dat zijn dus ook fietsen die alleen overdag gebruikt worden (racefietsen en mountainbikes), die hebben niet direct voordeel bij reflectoren.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 31 dec 2018, 06:56 Best grappig hoe een positief topic als dit verzand in gemierenn@@k over een achterreflector :ck:
De vraag kwam van de TS zelf en lijkt me volstrekt relevant. Niks mis met gezonde nieuwsgierigheid naar hoe e.e.a. geregeld is m.b.t. de typegoedkeuring, zodat we - zoals FreddyH aangeeft - zelf kunnen kiezen of we eraan willen voldoen of niet. (Dit afdoen als gemierenneuk is feitelijk de eerste negatieve opmerking in het hele topic.)

Vraag afgesplitst naar een eigen topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Elke fiets die niet is voorzien van de wettelijk verplichte reflectie en verlichting is in feite in overtreding.
Van racefietsen en ATB's is er een oogluikende uitzonderingsregel als ongevallen hierdoor de spuigaten gaan uitlopen wordt dit terug gedraaid.

Als je woon<>werk verkeer rijd en dus ook soms in het donker, half uur voor zonsopgang en half uur na zonsondergang, moet je dus formeel aan die eisen voldoen.
Helaas, als Apk keurmeester moet je soms in de ogen vanuit de klant mierenneuken, voor eenieder hetzelfde alles binnen wettelijke kaders.

Als keurmeester (heb twee petten :dwarf: )zie ik het zo: de klant heeft recht op een goede en correcte keuring, daar betaal je voor als ik een misser heb krijg ik daar strafpunten voor, bij te veel strafpunten mag je niet meer keuren, opnieuw examen doen bij ernstige KO nooit meer keurmeester worden.
Ook de RDW kan af en toe een misser hebben, net als wij KO's worden er gelukkig tot nu toe niet gemaakt.
Je ziet nu wat er voor gelazer er weer is met die elektrische bolderkar.
Als ik een auto/Truck onterecht goedkeur en bij ongeval met grote financiele schade of dodelijke afloop wat is terug te herleiden aan een KO van mij mag ik achter het hekje uitleggen waarom etc. etc. :bc :bc
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

WFVst5 schreef: 31 dec 2018, 16:09 Elke fiets die niet is voorzien van de wettelijk verplichte reflectie en verlichting is in feite in overtreding.
Niet in B, een racefiets en mountainbike moeten een bel hebben, en een voor- en achterwielrem.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dit noemen we in Holland polderen..... de regelgeving zegt A maar praktisch gedogen we B.
Mooiste voorbeeld: koffieshops mogen wel wiet verkopen, maar niemand mag het produceren....... :ck:
Plaats reactie