Tevreden met st5

Plaats reactie
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Was ik, mede door de toch wel vervelende berichten op dit forum nogal sceptisch/kritisch over de door mij bestelde st5 wil ik toch even kwijt dat ik tot nu toe erg tevreden en onder de indruk ben van de fiets.
De eerste 1000km zonder probleem (alleen een keer stroomloos gestaan bij de ....dealer) zitten erop.
Ga nog proberen het stuur wat beter recht te monteren (staat mi. een graad uit het lood) verder stuurt, remt en bolt de fiets als een malle.

Eigenlijk geen puntje van kritiek ook de actieradius valt mij erg mee, op lange ritten wat batterij management en mijn dagelijkse ww ritjes kan ik als de wind onder de 5Bft blijft zonder opladen op het werk maken.

De aangepaste cassette is eigenlijk een must voor eenieder die ook graag "sportief" gebruik maakt van de stromer.
Heb inmiddels de SPD combipedalen gemonteerd en kan nu dus ook trekken aan de pedalen en fietsen met hoge cadans is prettiger.

Waar ik nog mee bezig ben is het antwoord waarom er geen rode achter reflector op zit? de dealer kon mij geen antwoord geven, ligt nu bij de RDW helpdesk maar zijn door de feestdagen wat onderbezet na de vakantie maar even bellen met de helpdesk.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

WFVst5 schreef: 29 dec 2018, 19:15 Was ik, mede door de toch wel vervelende berichten op dit forum nogal sceptisch/kritisch over de door mij bestelde st5 wil ik toch even kwijt dat ik tot nu toe erg tevreden en onder de indruk ben van de fiets.
De eerste 1000km zonder probleem (alleen een keer stroomloos gestaan bij de ....dealer) zitten erop.
Ga nog proberen het stuur wat beter recht te monteren (staat mi. een graad uit het lood) verder stuurt, remt en bolt de fiets als een malle.
Soms vergeten we te melden wanneer iets wél goed werkt en geeft het een vertekend beeld. Dus goed dat jij jouw tevredenheid meldt! :cool2: Bij mij functioneert de ST5 ook foutloos! (ik heb alleen op dag 2 een lege Di2-accu gehad)
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ben er erg tevreden mee, kleine dingetjes die ik anders zou doen hou je, vooral als je zelf techneut bent altijd. Positie van het stopcontactje voor het laden van Di2 batterij zit niet handig en ik ben minder blij met electr batterij houder slot overigens vraag ik mij ook af of het systeem via de USB aansluiting in het stadslicht misschien gevoed kan worden met een powerbank??
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 29 dec 2018, 19:15 Was ik, mede door de toch wel vervelende berichten op dit forum nogal sceptisch/kritisch over de door mij bestelde st5 wil ik toch even kwijt dat ik tot nu toe erg tevreden en onder de indruk ben van de fiets.
Erg leuk om te lezen.

Het lijkt erop dat er vooral bij de eerste ST5 uitleveringen nogal wat gedoe was: transportschade, onvrede over de afwerking van het stuur, afleverdoos niet gereed, niet lekker afgestelde remsensoren, ongemak met de TMM sensor en een reus van een T70 torx wiel-as waar geen enkele dealer mee uit de voeten kon. (Wat volgens mij nog wel loopt zijn issues met de contacten van de accu.) Het mag gewoon niet gebeuren met een fiets in deze prijsklasse. Maar natuurlijk lag alles ook weer onder een enórm "ziejewel, Stromerkannetnie"-vergrootglas, wat de perceptie er niet beter op maakte.

Het lijkt erop dat Stromer en de dealers het deze keer allemaal wel vrij snel onder controle hebben gekregen. Geheel 10k vlaggenschip-waardig, Stromer moest zijn hok wel uitkomen. Maar het is zeker ook een flinke stap vooruit t.o.v. hoe lang bepaalde structurele issues in 2017 hebben voortgesleept en ook dat mag gezegd worden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Aanvankelijk was ik niet tevreden over de afgeleverde ST5 vanwege de teleurstellende ondersteuning en de lelijke afdekkap op het stuur dat niet de juiste vorm had en ook qua kleur afweek. Maar gelukkig is alles door de dealer verholpen en rijdt de ST5 als een zonnetje... inmiddels staat de teller op zo'n 4,8K.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 29 dec 2018, 19:15 Waar ik nog mee bezig ben is het antwoord waarom er geen rode achter reflector op zit? de dealer kon mij geen antwoord geven, ligt nu bij de RDW helpdesk maar zijn door de feestdagen wat onderbezet na de vakantie maar even bellen met de helpdesk.
Vraag afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=20&t=2176
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie