Dagrijverlichting Supernova M99 PRO werkt niet?

MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Duidelijk goed over nagedacht en ik heb ook echt een hekel aan flikkerlichten en zeker als ik ze tegemoet rij in het donker, dan zet ik voor straf mijn supernova op groot :D
Pedaleur
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2018, 17:19

Hi Freddy,
Mooi om weer wat nieuws te leren ... daar zijn we immers nooit te oud voor;)
Dank voor de uitvoerige toelichting. Fiets-ze!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De uitvoerige uitleg was van Stromeur :mrgreen:

Maar ook van mijn kant graag gedaan, gezamenlijk hebben we hier enorm veel kennis. Hoe meer we daarvan delen hoe beter :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 104
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Bij mijn ST5 gaat de dagrijverlichting ook pas moeizaam aan bij heeeeeeel veel licht. Ik denk dat komt omdat de lamp bij de ST5 is ingewerkt in het stuur. Het stuur verhindert dat er veel licht op de sensor komt. Je kan ook zien of het dagrijlicht aan is of niet, doordat je scherm dan ook op dag (wit gekleurd) of nacht staat (donkere achtergrond).
In het begin dacht ik ook dat de sensor niet werkte, maar nu weet ik dat hij slechts bij zer veel zonlicht over gaat.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Pedaleur
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2018, 17:19

Hi Macfiets,
Het lijkt precies te zijn zoals je zegt; voor mij hadden ze die sensor een maatje groter mogen maken;) Anyhow, dank voor je reactie.
Lambert
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2018, 19:40

Vandaag jullie aanwijzingen opgevold. De dagrijverlichting functioneert!
Wat mij wel opvalt is dat de als de lamp ‘omhoog’ staat de cel een beetje verdwijnt in het ST5 stuur en ‘denkt’ dat het donker is. Gevolg is dat de lamp naar dimlicht schakelt. Schoonheidsfoutje of vandaag niet licht genoeg. We blijven testen.
Lambert
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2018, 19:40

Sorry Macfiets en Pedaleur. Ik had jullie feedback niet gezien. Ik deel jullie conclusie. Sensor is door Stromer onvoldoende uitgenut. Veel fietsplezier.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lambert schreef: 13 dec 2018, 14:45 Vandaag jullie aanwijzingen opgevold. De dagrijverlichting functioneert!
Wat mij wel opvalt is dat de als de lamp ‘omhoog’ staat de cel een beetje verdwijnt in het ST5 stuur en ‘denkt’ dat het donker is. Gevolg is dat de lamp naar dimlicht schakelt. Schoonheidsfoutje of vandaag niet licht genoeg. We blijven testen.
Dat lijkt me inderdaad de verklaring voor waarom de dagrijverlichting bij mijn ST2 S wel vrij vlot aan gaat en die van jullie ST5 niet. In tegenstelling tot de meeste koplampen, die vaak iets naar beneden gericht worden, staat je M99 PRO koplamp goed uitgericht als-ie horizontaal staat.

Bij standaard winterweer zoals vandaag in Harlingen, een bewolkt sluimerdagje waarop het nét niet echt mega-licht wordt, werkt bij mij de dagrijverlichting nog steeds. Ik ben benieuwd hoe dat bij de ST5 rijders is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb de supernova afgesteld zoals het hoort, dimlicht tussen de 2-4% daling en dan werkt het dagrijlicht gewoon.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Vandaag er echt eens op gelet (st5). Het was om 10u licht genoeg om dagverlichting te activeren, het was thans grijs overtrokken.
Als ik onder een brug fietste gaat het na een paar tellen op nachtstand en duurde het toch een goei 300 m voordat de verlichting terug naar dagstand schakelde.
Dus met een goed afgestelde lamp, vangt de sensor wel genoeg licht om het te laten werken.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Plaats reactie