Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

leohj
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 sep 2018, 18:28
Locatie: gent
Merk SP: st5
Km-stand: 3000

man wat heb jij geluk dat de sint langs kwam !!!! sint is mijn adres vergeten -lol- st5 beloofd voor feb2019.(besteld en voorschot betaald in mei 2018: lijkt een mercedes scenario) - maar het komt wel goed
enjoy the ride en uitkijken voor de auto's
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

leohj schreef: 02 jan 2019, 11:24 man wat heb jij geluk dat de sint langs kwam !!!! sint is mijn adres vergeten -lol- st5 beloofd voor feb2019.(besteld en voorschot betaald in mei 2018: lijkt een mercedes scenario) - maar het komt wel goed
enjoy the ride en uitkijken voor de auto's
Oef, dat duurt wel heel erg lang dan! Heeft jouw FM een verklaring waarom het zolang duurt? :shock:
Vreemd overigens dat je een voorschot moest betalen, ik heb pas bij levering betaald.

Succes met wachten dan nog even :bh: :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Morgen tik ik de ruim 2300 km aan op de ST5. Morgen gaat de ST5 voor zijn eerste servicebeurt naar de FM, alwaar hij van nieuwe (winter)banden wordt voorzien en kransje 12 erop gaat.

Tot dusver probleemloos en naar volle tevredenheid gereden (op het prutweer na, dat zo'n beetje begon toen mijn ST5 eind november werd geleverd). Echter, dinsdagavond kreeg ik de ST5 maar moeilijk aan het opladen. Na veel pogingen lukte het eindelijk. Donderdagochtend op mijn werk - andere lader - zelfde problemen. Maar ditmaal met geen mogelijk op te laden. Op advies van de FM de accu eruit gehaald en dan maar los opladen (veel herrie op mijn flexplek, maar het was niet anders). Gisteravond wederom los aan de oplader thuis. Vandaag wederom los opgeladen op het werk. Het leek dus dat er mogelijk wat vuil op het oplaadpunt op het frame zat.

Toen ik vanmiddag de accu in de ST5 deed gaf deze geen enkele teken van leven toen ik de omni aan wilde zetten. Grrr.. :aq Ik ontdekte dat als ik de lader rechtstreeks aan de ST5 prikte (en dan gewoon wél in oplaadstand geraakte :bu: ) de omni opstartte, maar als ik de oplader eruit trok dan plofte de omni er direct weer uit. Ik kon de accu alleen niet ejecten want als de oplader aan de ST5 zat, schoot deze meteen door naar het oplaadscherm. :dwarf: Uiteindelijk na meerdere pogingen de lader in de "groen-rood licht stand" gekregen waardoor ik wél stroom op de omni kreeg zonder het oplaadscherm. Toen via het menu ejecten en de accu eruit en erin; de ST5 reageerde weer als vanouds gelukkig. Volgens FM mogelijk doordat in het frame de kabels van accu-contactpunt naar omni wat los zitten. We gaan het morgen zien!

off topic:
  • wat een wind vandaag! In de Gelderse vallei spookte het behoorlijk en werd een aantal keer behoorlijk opzij geschoven door de wind :o Heb rustig gestromerd en achterliggend verkeer heel goed in de gaten gehouden in mijn spiegel.
  • Gisteren voor het eerst echt ervaren dat de Pirelli's tekortschoten met de enorme hoeveelheden water op het wegdek, moest snelheid echt fors terugschroeven om comfortabel te stromer.
  • Vanavond moet ik de ketting nog even onderhouden. De ketting piepte op de terugweg en ik zag eerste roestvorming ontstaan. Hele week regen en modder is natuurlijk ook heftig. Ben heel blij met de T9 van Boeshield :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Ik heb eind van de middag gereden van Wageningen naar Rhenen, dus eigenlijk loodrecht op de Gelderse vallei. Daardoor heb ik minder last gehad van zijwind maar met windkracht 6 vol op kop lukte het niet meer om constant 45+ te blijven rijden.

Morgenmiddag bij de dealer Barry? Koffie doen? :az
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lomito schreef: 07 feb 2019, 21:19 Ik heb eind van de middag gereden van Wageningen naar Rhenen, dus eigenlijk loodrecht op de Gelderse vallei. Daardoor heb ik minder last gehad van zijwind maar met windkracht 6 vol op kop lukte het niet meer om constant 45+ te blijven rijden.

Morgenmiddag bij de dealer Barry? Koffie doen? :az
vooral de open stukken met zijwind waren vervelend. Loodrechte wind is idd niet zo storend.
Morgenmiddag bij de dealer Barry? Koffie doen? :az
Ja gezellig! :ay Ik ben er in de loop van de ochtend schat ik. Geef wel een appje als ik er ben...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Vandaag heeft de ST5 zijn eerste servicebeurt gehad. Fiets is grondig schoongemaakt, ook op de plekken waar ik niet goed bij kom. Ook is het aandraaimoment overal weer even goed gezet, bleek dat alles toch wat losser was gaan zitten. De ondersteuning is ook weer een tikje beter merkte ik op de terugweg.

Eerste indruk van de Veetire winterbanden is uitstekend. Even wennen met het sturen, maar de extra grip is duidelijk merkbaar. Je hoort de banden wel wat meer op het wegdek. Op de terugweg was het droog, dus ik weet niet hoe ze zich met nat wegdek houden.

De interne bekabeling is ook even nagekeken, maar ze konden niets bijzonders vinden. Ondertussen laadt de fiets ook weer normaal op zoals voorheen.

Het heen- en terugstromeren was met deze wind wel weer pittig. Op de heenweg stevige tegen- en zijwind, vooral in de Betuwe niet heel fijn op de dijk. Ik kwam uiteindelijk met 12% accu aan :cry: Na de servicebeurt met 57% vertrokken en verwacht dat de wind nu vooral mee zou zijn en ik het wel zou redden tot huis. Niet dus :bu: laatste 13km zonder ondersteuning gereden. Vandaag weer 102km op de teller gezet. En nu hopen op veel probleemloze km's op deze banden tot de volgende servicebeurt. :d3:

Oh en nog wat geleerd van de FM:
  • Als je accu niet goed contact maakt en je de fiets aan de lader zet die via het alternatieve 10V-stroomcircuit de omni van stroom voorziet. Er zijn dus twee stroomcircuits
  • Ik had gisteren last van het oplaadscherm omdat ik dan niet in menu kon komen (voor het ejecten), maar het blijkt dat als je bij het tonen van het oplaadscherm het Omnischerm ingedrukt houdt vanzelf de vraag verschijnt of je de accu wilt ejecten! Gelukkig heeft Stromer hier goed over nagedacht :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
leohj
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 sep 2018, 18:28
Locatie: gent
Merk SP: st5
Km-stand: 3000

saga blijft duren - st5 was verstuurd vgl stromer maar niet toegekomen (lol) -tracking system ??????-nu beloofd voor eind april - is toch wel een koers met veel hindernissen - ik krijg niemand aan de lijn bij stromer om een en ander te verduidelijken grgrgrgr
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Beste sint,

Exact een jaar geleden nam ik op vrijdag 30 november mijn ST5 in ontvangst bij mijn FM. Nu een jaar verder kan ik zeggen dat ik elke dag weer blij ben met mijn keus om van het OV de overstap naar de Stromer te maken.

Het bleek geen bevlieging maar het begin van een passie voor het stromeren én het fietsen. Sinds een paar maanden staat er naast de ST5 een Cube gravelbike waarop ik ook met veel plezier inmiddels ook fiets. Heerlijk om mee af te wisselen in het weekend. Wel ervaar ik het inmiddels op dit forum bekende spreekwoordelijke anker dat achter de gravelbike lijkt te hangen.

Even terugkijken op dit jaar in cijfers:
  • 12.000 kilometer op de teller in 358 uren.
  • 313 ritten heb ik geregistreerd.
  • 25% van deze ritten vonden plaats met regenachtig weer. Overigens met helm, fietsbril en gore tex regenkleding heb ik altijd met een glimlach de regen getrotseerd.
  • Drie keer heb ik de St5 's ochtends thuis laten staan wegens te barre weeromstandigheden.
  • €2966,- OV-reiskosten heb ik bespaard. Bij elke werk- of privérit die ik anders met OV zou hebben afgelegd, heb ik de bespaarde OV-reiskosten bijgehouden. Ik heb de fiets nu dus voor 31% al terugverdiend (afgezet tegen de catalogusprijs, niet rekening houdend met andere bijkomende kosten zoals kleding, onderhoud en oplaadkosten).
  • Drie lekke achterbanden. :aq Twee keer de Pirelli achterband en een keertje de Vee-tire winterband.
  • Tien keer heb ik de Di2 opgeladen. Inmiddels ben ik er bedreven in om de oplader er in een keer in te krijgen. Ik laad de Di2 zo tussen de 1000 en 1500 km op. Alleen in het eerste weekend kwam de Di2 zonder prik te zitten, omdat Stromer die leeg afgeleverd had.
  • Eén keer een nieuwe ketting erop laten zetten, met 8000km op de teller. Tevens nieuwe (race)casette erop laten zetten. Ben daar niet 100% tevreden over, de ketting heeft soms moeite om het kleinste kransje te pakken (ik weet het, fiets er tegenwoordig zelden op maar het is wel fijn als die soepel doorschakelt).
  • Eén keer heb ik een nieuw stuur gekregen toen bleek dat de doordraaibeveiliging ontbrak.
  • Nul keren heb ik onderweg ergens stilgestaan wegens storingen. Het aantal storingen op de ST5 is sowieso zeer minimaal geweest. Ik heb ze niet geturfd, maar meer dan 20 keer kan het niet geweest zijn. Waarbij het merendeel veroorzaakt werd door de een vies oplaadcontact. Ik heb (meen ik) drie keer de Stromer echt helemaal opnieuw moeten opstarten bij een foutmelding.
  • Vier ontzettend leuke Stromertochten heb ik met forumgenoten ondernomen afgelopen jaar, waarvan eentje op de Veluwe zelf georganiseerd. Grappig hoeveel gespreksstof dat Stromeren oplevert. We kunnen er een heel forum mee vullen.
  • Ruim 10.000 views inmiddels op het starterstopic dat ik 30 december vorig jaar postte. Geeft me veel voldoening dat het zo goed gelezen wordt. :bp: Vind het ook erg leuk om mijn kennis en ervaring te delen, zowel online als offline.
  • Nul keren gevallen met de Stromer (afkloppen!). Ik rij ontzettend defensief en rustig en ga er standaard bij kruisingen vanuit dat mijn snelheid verkeerd wordt ingeschat. Ook de achteruitkijkspiegel wordt veelvuldig gebruikt (moet zeggen dat ik die op mijn andere fietsen inmiddels echt mis). Afgelopen jaar maar weinig oeps-momenten op de fiets gehad. Een keertje een verkeerde keuze gemaakt toen ik overvallen werd door een verkeerde inschatting van een automobilist; toen ging ik vol in de remmen en wist de ST5 een halve meter voor een autobumper tot stilstand te brengen. Die is mij echt bijgebleven.
Afgelopen twee weken heb ik de ST5 niet gereden wegens servicebeurt, vakantie en afwijkend woon-werkverkeer, en man wat miste ik die ST5 zeg! :bc Een paar autoritten in de file en een 40 minuten langer durende ww-rit met het OV bevestigde wederom dat de ST5 ‘the way to go’ is. Op de Stromer heb ik ’s ochtends vaak mijn ingevingen en inspiratiemomenten voor hoe ik dingen op mijn werk die dag ga aanpakken. Op de terugweg is het vaak het moment om mentaal afscheid van de werkdag te nemen en bij aankomst ook daadwerkelijk zowel fysiek als in gedachten ‘thuis’ te zijn.

Op naar het volgende stromerjaar! :d3:

Stromergroet!

Ps. Dit jaar mag de Sint mij overslaan (en het volgende jaar ook wel schat ik. Eind 2021 hoop ik dat de goede Sint mij zal verblijden met een ST6 of ST7 ;) ).
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Inspirerend en bemoedigend verhaal. Ik hoop dat ik na een jaar een even positieve ervaring mag hebben. Na een maand lijkt het alvast de goede weg op te gaan, 1350km op de teller en nog altijd een smile als ik kan stromeren.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

JeroenB schreef: 30 nov 2019, 22:44 Inspirerend en bemoedigend verhaal. Ik hoop dat ik na een jaar een even positieve ervaring mag hebben. Na een maand lijkt het alvast de goede weg op te gaan, 1350km op de teller en nog altijd een smile als ik kan stromeren.
Dat komt vast goed met die ST3! Veel veilige en plezierige km’s gewenst... :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie