Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
OVLstromer
Runner-up
Runner-up

Re: Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

Bericht door OVLstromer » 21 okt 2017, 00:14

:shock: Heb ST5 effectief besteld bij Belgische dealer en prijs is 9490€. Rest zijn fabeltjes/broodje aap mijn inziens. Prijs voor ST2 was door dealer ook gecheckt met Stromer en wordt 200€ duurder dacht ik (kan me vergissen over exact bedrag, maar was die grootte-orde)
Newbie sinds okt17. Nu eerst op ST2/bodyfloat+Ortlieb back Roller.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 21 okt 2017, 00:37

Volgens mij heb je gelijk.

Wat een spannende koop heb je gedaan! Het nieuwste vlaggenschip van Stromer. Dus nu is het Grote Wachten begonnen? Ik reserveer alvast een plekje op de eerste rang voor je ervaringen.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Zebbernaut
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Zebbernaut » 21 okt 2017, 08:31

Dat van die 200 euro price increase is ook hier overal gebleken voor de nieuwe modellen, of alle FM's en bronnen zouden er naast zitten maar als ik me niet vergis meld stromer dit ook zelf in het youtube filmpje van de nieuwe modellen, dat en een fikse korting op de huidige modellen heeft me uiteindelijk mijn ST2 doen kopen nu.

Een nieuwe omni en ander achterlicht rechtvaardigden de prijs bij mij niet, en de single 52T vooraan heb ik op de koop toe nu ook :cool2: .

Cool wel dat je een ST5 heb besteld :bf:

Louis_ST2
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Louis_ST2 » 21 okt 2017, 10:01

Ik vind de ST5 een schitterende fiets. Maar ik vraag mij toch af wat je op het vlakke Nederland met een 800 Watt motor moet. Misschien als je met windkracht 9 tegen toch 45 Km/u wil fietsen...
Ik zag ergens dat een niet begrensde ST2 64 Km/u (40 Miles/h)zou moeten kunnen halen met zijn 500 Watt motor.
Het is een zwarte ST2 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Conti

Louis_ST2
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Louis_ST2 » 21 okt 2017, 10:39

Oplossing accu probleem :lol:
Bijlagen
Fiets.jpg
Fiets.jpg (61.23 KiB) 674 keer bekeken

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 21 okt 2017, 16:35

Louis_ST? schreef:
21 okt 2017, 10:01
Ik vind de ST5 een schitterende fiets. Maar ik vraag mij toch af wat je op het vlakke Nederland met een 800 Watt motor moet. Misschien als je met windkracht 9 tegen toch 45 Km/u wil fietsen...
Ik zag ergens dat een niet begrensde ST2 64 Km/u (40 Miles/h)zou moeten kunnen halen met zijn 500 Watt motor.
Die 800 Watt motor is precies dezelfde als de 500 Watt motor van de ST2 met alleen andere software-instellingen. Wat moet je ermee? Sneller rijden is geen optie want de ondersteuning is sowieso begrensd op 45 km/uur, sneller optrekken is ook niet echt nodig want met een ST2 trek je vrijwel alle voertuigen met verbrandingsmotor er uit. Desondanks zijn er nog steeds situaties dat zelfs de vrolijk afgeregelde motor van de ST2s ademnood heeft, zoals bij windkracht 6 kun je niet eenvoudig 45 km/uur aanhouden en in Nijmegen heb ik een helling gevonden waar de motor het zwaar kreeg:

https://www.google.nl/maps/@51.840699,5 ... 312!8i6656
Waar het :ba vol van is...

Louis_ST2
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Louis_ST2 » 21 okt 2017, 19:07

Ik woon in het groene hart met veel open stukken. Met windkracht 6 laatst reed ik "rustig" zonder zweet inspanning en reed 44 km/u. Dat verbaasde mij in zeer positieve zin.
Oke, wel iets naar voren beugen. Niet rechtop blijven zitten. Maar dat zit ook niet lekker met windkracht 6 tegen.
Misschien rij je dan met de ST5 nog steeds 47 km/u. Dat zou kunnen.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 21 okt 2017, 19:09

Het is simpel: niet omdat het moet, maar omdat het kan :d3:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Louis_ST2
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Louis_ST2 » 21 okt 2017, 19:23

Ik snap ook dat de wereld groter is dan het grotendeels vlakke Nederland. In heuvel en berg gebieden zal een sterkere motor zeker zijn nut hebben. En voor de verkoop staat het ook veel beter dat er een sterkere motor inzit om het verschil te accentueren. Verschil ST5 met de ST2 is nu "groter" dan dat het was met de ST2s. (mijn mening)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 21 okt 2017, 19:29

Klopt, en klopt.

Er heeft zich onlangs nog iemand hier op het forum voorgesteld die in Zwitserland woonde, en sinds een paar weken in Nederland. Mét Stromer. Die begrijpt ook niet helemaal waar de volle ondersteuning in NL voor nodig is, en dat kan ik me wel voorstellen als je veel stijgen en dalen gewend bent.

Zelfde geldt trouwens voor de wind, die hier aan zee maar weinig onder kracht 4 zakt. Dan is het nog steeds hard werken op mijn ST1 X met wind tegen. Vanaf windkracht 5 of meer haal ik de 40km/u niet meer met ondersteuningsniveau 3. Beetje meer power mag van mij dus best. Vandaar ook dat ik ben gaan uitkijken naar een ST2 S (plus het digitaal schakelen, bouwlamp, betere afmontage etc. vind ik ook niet te versmaden).

De ST5 heeft in ieder geval een aantal unieke features die we nu op geen enkele andere Stromer terugvinden, en die we er ook niet achteraf op kunnen zetten. De belangrijkste zijn de 27,5" wielen, ander frame, andere vork, ander stuur en kabeldoorvoer. Daarnaast heeft-ie een afmontage om je vingers bij af te likken. Ik vind het vlaggenschip-waardig. Juist vanwege de vele vernieuwingen inderdaad nog meer dan de ST2 S, want dat is vooral een ST2 on Steroids (heerlijke steroids, dat absoluut!)

Plaats reactie