Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zit wat in, maar dat beetje laadstroom is natuurlijk helemaal niets in vergelijking tot wat een gemiddelde auto uitstoot. Dus het helpt wel degelijk in het nastreven van zero emission (of we die zero bereiken is een tweede, maar het streven vind ik al heel wat).

Plus ik heb groene stroom. Al ben ik mij ervan bewust dat ook dat grotendeels een corrupte bende van gehossel met internationale licenties is. Daarom neem ik af bij vandebron, één van de minst slechte keuzes in groene stroom wat mij betreft.

Maar ik zal daarin niet "de meerderheid" zijn, vermoed ik :?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik zie de zero-emission mededeling als een leuk en iets te gemakkelijk verkoopverhaaltje om de groen geïndoctrineerde medemens een goed gevoel te geven. Bij elektrische auto's zie je ook die verkoopflauwekul... vergelijk het met de Tesla, die koop je niet als je je echt zorgen maakt over het milieu/klimaat. Die auto wordt vooral verkocht omdat deze state-of-the-art is en de laagste bijtelling geeft. Voor ondernemers is het nog leuker met milieu-investeringsaftrek en teruggave BTW. Er zijn weinig particulieren die uit eigen portemonnee even de 80-155K ophoesten.

De ST5 koop je ook niet omdat dat beter voor het klimaat zou zijn maar omdat je een geweldige fiets wilt rijden die je het beste geeft van wat er momenteel verkrijgbaar is... dat moet Stromer uiteraard wel waarmaken met de nieuwe fiets maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze de lat weer hoger hebben weten te leggen.

Ik ben vooral geïnteresseerd of de concurrentie met een antwoord komt op het Stromer-geweld. Neem marktvolger Riese&Müller die wel verschillende modellen aanbiedt maar alleen met een 350 Watt middenmotor die niet kan tippen aan de ondersteuning met 500 Watt achterwielmotor van Stromer. Als de concurrentie blijft vasthouden aan die opgevoerde pedelecmotor valt te verwachten dat de afstand met Stromer alleen maar groter gaat worden. Zij MOETEN dus in beweging komen of anders terugtrekken van de speed pedelec markt zoals Sparta al gedaan heeft. Ik hoop op het eerste, een gezonde wedloop die innovatie stimuleert...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Grotendeels met Lomito eens. Concurrentie zal het hier goed gaan doen, want eerlijk gezegd blijf ik me verbazen over de kinderziektes (laat ik ze zo maar noemen...) die de Stromer-fietsen hebben. De service die door de fietsenhandel (de dealers) wordt geboden is goed, zeker als ik jullie reacties hier op dit forum mag geloven. Ook heeft Stromer aangetoond mee te werken in geval van problemen. Het kost je als consument "alleen maar wat tijd" om de problemen opgelost te krijgen. De vraag is hoeveel tijd acceptabel is.
Lomito schreef:De ST5 koop je ook niet omdat dat beter voor het klimaat zou zijn maar omdat je een geweldige fiets wilt rijden die je het beste geeft van wat er momenteel verkrijgbaar is... dat moet Stromer uiteraard wel waarmaken met de nieuwe fiets maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze de lat weer hoger hebben weten te leggen.
Ik hoop ook dat ze de lat kwalitatief hoger hebben weten te leggen bij de nieuwe modellen, niet alleen op het vlak van ontwerp zeker op het vlak van de gebruikte materialen/onderdelen (hardware en software) en de producttesten voordat ze een nieuwe fiets daadwerkelijk lanceren. Ze vragen immers de hoofdprijs voor deze modellen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 29 aug 2017, 11:04 Concurrentie zal het hier goed gaan doen, want eerlijk gezegd blijf ik me verbazen over de kinderziektes (laat ik ze zo maar noemen...) die de Stromer-fietsen hebben. De service die door de fietsenhandel (de dealers) wordt geboden is goed, zeker als ik jullie reacties hier op dit forum mag geloven. Ook heeft Stromer aangetoond mee te werken in geval van problemen. Het kost je als consument "alleen maar wat tijd" om de problemen opgelost te krijgen. De vraag is hoeveel tijd acceptabel is.
Die kinderziektes moeten eruit, dat ben ik helemaal met je eens. Ik voel me als één van de eerste ST1 X rijders in Nederland soms net een soort bèta tester van Stromer. En ook dat vind ik helemaal prima, maar niet met een fiets waar ik de volle prijs voor heb betaald.

Houd wel rekening met het volgende: wat wel veel ruis veroorzaakt in het kinderziektes/storingen-verhaal richting Stromer zijn klachten van mensen die veroorzaakt worden door gebruikersfouten, zoals de fiets verkeerd opstarten, weigeren te begrijpen dat ook de band van een Stromer gewoon lek kan raken, onbekend zijn met slijtage-gevoelige onderdelen zoals elke fiets die heeft, verkeerde omgang met de accu etc. Sommigen wijzen wel heel snel naar Stromer met de opmerking "mág niet met zo'n dure fiets", terwijl ze de handleiding niet hebben lezen en werkelijk nul algemene kennis hebben van fietsen.

Maar als Stromer de fabrieksfouten en problemen met de gevoelige elektronica er op voorhand uit haalt, komen de gebruikersfouten vanzelf boven drijven.

Qua hoeveelheid tijd lees ik wisselende verhalen: van mensen die langer dan een maand moeten wachten op een motor die onder garantie moet worden vervangen (onbegrijpelijk), tot aan: ik hoef alleen maar een paar minuten te wachten met een kopje koffie en dan ben ik weer op weg. Ik denk dat hierin vooral de dealer bepalend is, en niet elke fietsenboer die de Stromer "er effe" bij doet voor de dikke omzet is geschikt om service te verlenen op dit soort complexe speed pedelecs. (Maar ook daarin vind ik dat Stromer wel wat kritischer mag zijn in de dealerkeuze.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en niet elke dealer zit om de hoek.

Ik heb tientallen jaren een lease-auto's gereden van verschillende merken. Ondanks dat alle problemen altijd op kosten van de zaak werden opgelost, de dealers alleraardigst waren en ik in de tussenliggende periode over een vervangende auto kon beschikken, kostte een storing me hoe dan ook tijd. Zo heb ik eens een Citroën gereden die meerdere malen in 1 jaar moest worden opgehaald door een sleepdienst omdat hij simpelweg niet meer wilde starten. In totaal was de auto in dat jaar zo'n 4 maanden "in reparatie". Het was gelijk mijn enige en laatste Citroën die ik heb gereden. Ik ben dan ook van mening dat kwaliteit al bij aflevering aan de klant super-belangrijk is.

En ja, ik ben me bewust dat een deel van de storingen aan Stromer fietsen gebruikers-gerelateerd is en dat we die storingen niet mogen meenemen in de tellingen. Desondanks blijven er -helaas- nog genoeg problemen over die de fabrikant kan worden aangerekend. Jammer, want van een product wat zich aan de bovenkant van de markt profileert mag je naar mijn mening ook topkwaliteit verwachten.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 29 aug 2017, 12:57 ...en niet elke dealer zit om de hoek.
Klopt, de mijne zit hier 120km vandaan, maar mijn dealer is dermate service- en oplossingsgericht dat dat nooit een probleem is geweest.

Als je te bang bent voor kinderziektes, dan is denk ik de ST1 of de ST2 de aangewezen speed pedelec voor jou, want daar zijn de kinderziektes nu wel grotendeels uit. En als het je toch niet lekker zit, dan zou ik gewoon geen Stromer kopen en hopen dat één van de concurrenten minder problemen heeft (al waag ik dat laatste te betwijfelen). Alleen maar blijven zoeken naar redenen om het niet te doen, gaat je in elk geval nu geen nieuwe speed pedelec opleveren :ck: .
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik zoek zeker geen redenen om de fiets niet aan te schaffen. Belangrijkste voorwaarde voor mij is dat mijn woon-werk afstand gaat toenemen. Als dat een feit is, zal ik zeker een Stromer aanschaffen. Als ik nu de keuze moet maken, zal het een ST2 worden, met opties ter waarde van zo'n €1.500 (wat ik wel weer een beetje jammer vind) en daar reken ik de helm, nieuwe kleding en verzekering nog niet eens mee. Aan de andere kant zou ik ook zomaar voor een 2018-modelletje kunnen gaan, want mooie techniek kan ik wel waarderen.
Laatst gewijzigd door Henry op 29 aug 2017, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar mooie nieuwe techniek kan ook weer kinderziektes hebben :ck:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Daarom hoop ik ook dat je ze op de Eurobike gaat vertellen dat het leveren van goede kwaliteit hoogste prioriteit zal moeten zijn (boven het snel op de markt brengen van nieuwe modellen) en dat ze dat bevestigen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gelolof me, ik ga ze hier volledig over doorzagen :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie