Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen,

op een Duitse site kwam ik nog wat St5 foto's tegen: enjoy.....

Grtz, Reinout
Bijlagen
30217838rf.jpg
30217838rf.jpg (204.31 KiB) 3492 keer bekeken
30217699ve.jpg
30217699ve.jpg (211.35 KiB) 3492 keer bekeken
30217646sk.jpg
30217646sk.jpg (178.77 KiB) 3492 keer bekeken
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Het groene verhaal is wel het laatste argument waavoor ik nu met de fiets de woon werk ritjes afwerk....
Wat ik wel jammer begin te vinden is dat ik begin dit jaar net een nieuwe (diesel)wagen gekocht heb en die nu nauwlijks nog gebruik....
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Reinout-St1x schreef: 30 aug 2017, 04:58En dan moeten bovendien nog eens tussenliggende modellen komen (?): de ST3 en ST4. De sprong naar de ST5 is mij een beetje onduidelijk.
Ik denk niet dat de ST3 en ST4 er gaan komen. Volgens mij heeft Stromer er nu al spijt van dat ze destijds de eerste fiets een ST1 genoemd hebben waardoor de naam van elk opvolgende model voorspelbaar wordt. Die ST5 zie ik als opstapje om van die dwangmatige benaming af te komen. Kom je vanzelf uit bij de ST13 die vervolgens niet verkocht wordt...

Dat men voor ST5 heeft gekozen begrijp ik ook om een andere reden. De ST5 is feitelijk een opgepimpte ST2 S gezien de grote overeenkomsten met het huidige topmodel. Ook gezien de prijsstelling (ST2 S +600 euro) valt op te maken dat het hier niet om een revolutionair nieuw model gaat maar om een S-uitvoering van S. En het cijfer 5 lijkt verdacht veel op de letter S, zeker met het lettertype dat Stromer momenteel en ook op de ST5 gebruikt. Het volgende topmodel gaat dan de STS heten... met de tweede S gespiegeld. Alweer een verwijzing naar een ouder model (ST2) maar men is dan wel eindelijk verlost van die oplopende cijferreeks in de modelnamen. Dezelfde behoefte om verwarring te scheppen zie je ook bij de benaming van de motor van de ST1x en ST2(s): Syno en Cyro... eerder hebben we hier al eens gegrapt over de volgende motornaam: Dyno, Cyno...

Op de foto's zijn weer enkele bijzondere details te zien zoals dat ronde ding tegen de onderkant van de onderbuis, vlak boven de trapas :ck: Gelukkig down under... Verder herken ik de XTR-derailleur (zelfde als op de ST2 s) en prachtig subtiele oranjerode lijntjes, weer een verwijzing naar de ST2 s, op de bovenkant onderbuis en op binnenkant van de stijgende buizen van de achtervork.
Laatst gewijzigd door Lomito op 30 aug 2017, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Geweldige redenatie! Zal ik het zaterdag meteen maar even aan ze doorgeven? :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 30 aug 2017, 09:54 Geweldige redenatie! Zal ik het zaterdag meteen maar even aan ze doorgeven? :mrgreen:
Hehe... wij van het Stromerforum.nl hebben alvast de naam van uw volgende model bepaald... :bj
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ze kunnen niet meer om Nederland heen...

Zonder gekheid:
- gezonde redenatie
- wat is dat voorlicht ONWIJS fraai geintegreerd.

Grtz, reinout
janjansenbe
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2017, 07:12
Locatie: Herentals
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8500

Stromer ST5 ziet er ERG KNAP uit.

Wat ik wel graag zou willen weten is of 'bagagedrager' optioneel gemonteerd kan worden zoals bij ST2 S ? Rugzak leidt immers tot overmatig zweten.
Stromer ST3 LE Deep Green Sport M, Ergotec zadelpen, Spatbordverlenger Van Zijp Techniek 100mm & 175mm, Zefal Lekbeschermingsband.
Woon-Werk : 55 km enkel (max 2x/week maart-oktober), laden zowel thuis als op het werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daar ben ik ook wel benieuwd naar en dat zal ik aan Stromer vragen als ik zaterdag op Eurobike ben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Reinout-St1x schreef: 30 aug 2017, 12:13 - wat is dat voorlicht ONWIJS fraai geïntegreerd.
Onwijs fraai is het zeker, zeker als je weet wat voor mega-klont die Supernova M99pro aan je stuur is. Ze hebben dus de vorm van het stuur aangepast, de eerder genoemde cantilever-vorm ofwel uitkragende ligger die in hoogte afneemt naarmate de afstand tot de inklemming groter wordt. Het form-follows-function principe dat in de moderne architectuur van bijvoorbeeld het Sanatorium Zonnestraal in Hilversum gebruikt is vanuit de simpele behoefte om te besparen op materiaalkosten (gebouwd in de jaren '20, dus goedkope arbeid en duur materiaal).
zonnestraal_hilversum.jpg
zonnestraal_hilversum.jpg (46.37 KiB) 3340 keer bekeken
Deze vorm volgt dus de krachten die op de uitkragende stuurarmen aangrijpen en daarmee "klopt" het stuur. De grap is dat ze dit principe hier gebruik hebben om het stuur dikker te maken om de Supernova-lamp kleiner te laten lijken. Geslaagd!

Overigens geeft dat wel aan dat Stromer heel ver gaat om de Supernova M99pro te behouden voor haar topmodellen, terecht overigens want de lamp is verbluffend goed. Gisteravond (22:00uur) ben ik nog door de bossen bij Renkum/Bennekom gereden in volledige duisternis, met de bouwlamp op grootlicht kon ik gewoon 45 km/uur blijven rijden over de Natuurmonumenten-bosbetonbaan.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en daarom snap ik niet waarom op de andere 45 km/uur modellen een andere lamp is gemonteerd. Oké, ik weet dat Reinout de andere lamp voldoende licht geeft, maar toch...
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie