Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de website van Eurobike staat een persbericht van Stromer, o.a. over de nieuwe ST5:
Technological leader Stromer is pushing connectivity and integrated design in its new models for 2018.

The strongest battery in the entire e-bike market, an unbelievably finely tuned yet powerful support up to 45 km/h, the highest quality components, an integrated color display and newly redeveloped OMNI connect technology for full networking including smart theft protection – the list of advantages from the Stromer fleet is long and is currently setting the tone in the Pedelec segment. In line with their motto: “We start where others stop”, the Swiss company is also aiming in 2018 to defend their role as the industry’s trendsetter and use their conspicuously well thought-out S-Pedelecs to motivate even more commuters to transition to zero-emission modes of transportation with riding fun and the wind at their backs.

New spearhead Stromer ST5 – The powerhouse among the S-Pedelecs
An absolutely clean handlebar without a single visible cable, powerful Stromer brakes and a Sport mode that provides even more power at the push of a button: The new Stromer ST5 is positioned at the starting line. Thanks to the frame geometry attuned to the 27.5” wheels and the high-performance Cycl-e tires developed exclusively with Pirelli, the powerhouse combines talent from motorsports with a comfortable, safe riding behavior. With impressive grip and confident smoothness, the new top model provides effortless assistance up to 45 km/h - and does so with a range of up to 180 km. The heart of the ST5 is the optimized cloud-based Stromer OMNI connect system with many features and a color display that renders bike and rider inseparable. The cherry on the top of this premium S-Pedelec is the battery, which for the first time can be ejected electronically using the touch screen without a key. The overall concept of the ST5 defines the current state of the art and its sporty dynamic is virtually unbeatable while speeding along to your next appointment.

Retail price: EUR 9,490/CHF 9,990 | Frame sizes: S, M, L in the sport variant in the color: Graphite
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een foto van het uiteindelijke product hebben we helaas nog niet, wel een schets die sinds kort de ronde doet:

Stromer ST5 2018.jpg
Stromer ST5 2018.jpg (158.51 KiB) 6968 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Jarl
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 aug 2017, 17:15
Locatie: Schilde (BE)

Mooie fiets, zeer zeker. Maar gelukkig hoef ik voor een degelijke fiets geen 9500 eurietjes te lammeren en gaan die 12km enkele reis ook perfect lukken met mijn ST1-tje. 😉
ST1 * BodyFloat * Abus Bordo 6000/90 & Abus Shield 5650 LH-3 * Ortlieb back roller classic * Abus Pedelec+ :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeker. Hier koop je nu dik drie ST1's voor.

Ik had trouwens verwacht dat de ST5 prijstechnisch verder boven de ST2 S geplaatst zou worden, maar met 500 euro prijsverschil valt dat dus nog "mee".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vertaling naar het Nederlands:

De nieuwe Stromer ST5 – "Powerhouse" onder de S-Pedelecs

Een stuur zonder ook maar één kabel in het zicht, krachtige Stromer remmen en een Sport modus die nog meer kracht biedt met één druk op een knop: de nieuwe Stromer ST5 staat vooraan de startstreep.

Dankzij het frame waarvan de geometrie specifiek is ontworpen voor de 27.5” wielen, en hoogwaardige Cycl-e banden, die zijn ontworpen in exclusieve samenwerking met Pirelli, combineert deze krachtpatser ervaringen uit de motorsport met een comfortabel en veilig rijgedrag. Met indrukwekkende grip en overtuigende souplesse zorgt dit nieuwe topmodel voor probleemloze ondersteuning tot 45 km/h – en dat in combinatie met een bereik tot maar liefst 180 km.

Het hart van de Stromer ST5 is het geoptimaliseerde, cloud-gebaseerde Stromer OMNI systeem, met veel features en een kleurendisplay dat de Stromer en de berijder onlosmakelijk met elkaar verbindt.

De kers op de taart van deze premium S-Pedelec is de accu, die voor het eerst elektronisch en zonder sleutel kan worden verwijderd via het touch screen.

De ST5 definieert wat “state of the art” op dit moment te betekenen heeft, en de sportieve dynamiek is onverslaanbaar, terwijl jij naar je volgende afspraak snelt.

Prijs: EUR 9,490
Frame maten: S, M, L in de Sport variant
Kleur: Graphite
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dus:

Uiterlijk: nieuwe kleur en weggewerkte kabels.

Geometrie/afmontage: grotere wielen (27,5" versus 26" op alle Stromers tot nu toe) en daarmee een nieuw frame. Nieuwe Pirelli banden: ben ik zeer benieuwd naar, het wordt wel eens tijd voor een concurrent van de Continentals. "Stromer remmen": heeft Stromer eigen remmen gemaakt of wat?

Technologie: kleurendisplay en vernieuwde Omni App zoals op alle 2018 modellen van Stromer. Sport Modus: mij niet duidelijk wat dat precies is, een soort boost of een extra ondersteuningsniveau? Accu-eject via het touch screen i.p.v. een sleutel. Niks gespecificeerd over een eventuele accu- en motor-upgrade, maar net als bij de ST2 S wordt een bereik tot 180km opgegeven, dus wat zegt dit: een krachtigere motor én een krachtigere accu, of juist geen van beide?

Prijs: 500 euro duurder dan de ST2 S, ik verwacht dan ook dat de Stromer ST5 het nieuwe vlaggenschip-model wordt en dat de ST2 S er op termijn uit gaat.

Ik heb begrepen dat op Eurobike een prototype van de ST5 getoond gaat worden en ik ben benieuwd naar de toelichting.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik mis enkele zeer belangrijke details die ze blijkbaar nog even achterhouden... :bp:

De prijs is een meevaller, eerder sprak Stromer over 11+K...
Lomito

Stromeur schreef: 28 aug 2017, 22:01...to motivate even more commuters to transition to zero-emission modes of transportation...
Mag ik even een emmertje! :bu:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik wil best geloven dat dit Stromers missie is. Het stond bovenaan het persbericht waarin niet alleen de ST5, maar ook de nieuwe ST1 X en de ST2 Limited Edition werden aangekondigd. Maar omdat het persbericht hierna opende met de ST5, heb ik het hier geplaatst.

Specifiek voor de ST5 gelden m.i. hele andere motivatoren :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Die zogenaamde zero emission zal de meeste gebruikers echter aan het achterwerk oxideren. En terecht want ook de laadstroom komt voornamelijk (85%) van fossiele en nucleaire bronnen.
Plaats reactie