Schade ST5 na zwaar ongeval

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik post misschien nog een foto voor wie wil analyseren. Het lijkt inderdaad geen breuk he. Enkel losgekomen delen ofzo.

Stromer heeft probleem met frame en de interne bedrading zeiden ze vrijdag maar ze komen dus kijken. Ik kan me inbeelden dat ze hier heel verveeld mee zitten.
AA905BA1-F445-4A2F-BD92-F32F546BC902.jpeg
AA905BA1-F445-4A2F-BD92-F32F546BC902.jpeg (89.18 KiB) 3560 keer bekeken
Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

Veel sterkte met het herstel!

Ik ben overigens even lang als jij en ben nog zoekende met de houding ik de ST3. Ik vind de sportieve zit niet erg, maar krijg af en toe wat tintelingen ik mijn vingers. Ben wat aan het draaien met de handvaten en breng mijn ellebogen wat naar binnen. Maar met onze lengten staat het zadel tov het stuur wat hoger. Gevolg iets meer gewicht op het stuur. En doordat je minder kracht zet dan bij MTB of racefiets hou je jezelf moeilijker omhoog met je beenspieren. Ik heb dan ook mijn koppelsensor lager gezet. Dat scheelt al behoorlijk. Ik ga neemt de eerste beurt het andere stuur met iets meer rise proberen. Dat is dan toch het voordeel van de ST3.

Nogmaals sterkte
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dank je Pimsky. Je hangt toch wat over dat stuur. Ik heb van die bioleder handvatten en dat is wel erg goed. Ik had vooral last van hoogteverschil stuur zadel. St3: ik zou zo hard kun elektrische versnellingen missen maar een hoger stuur zou echt handig zijn. Maar ik denk dat een st5 met geveerde voorvork een oplossing is. Mijn grootste probleem is de slechte weg hier. Jullie in NL beseffen totaal niet hoe dramatisch het hier is.

Nog foto die ik wou posten want de andere had je al gezien :)
FBA77F37-07B0-45E5-99ED-BCB9123AD056.jpeg
FBA77F37-07B0-45E5-99ED-BCB9123AD056.jpeg (140.75 KiB) 3532 keer bekeken
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Deze foto laat zien dat het stuur nu los zit omdat hij boven niet meer is geborgd.
Als je een stuur normaal demonteert zie je dat ook enschuift de voorvork er zo uit.

Mijn vermoeden: door wegdek die klap gemaakt en toen is de stuurpen van de stuurbuis geschoten toen jij er met je volle gewicht op klapte.
Primaire oorzaak is dan het wegdek/de val.
Puur theorie!!!
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dan zou ik gevallen zijn omdat de stuurpen losgekomen is he. Ik weet het ook niet.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik wens je eerst en vooral van harte beterschap
allesstroomt schreef: 27 okt 2018, 09:39 Mijn grootste probleem is de slechte weg hier. Jullie in NL beseffen totaal niet hoe dramatisch het hier is.
Vandaar dat ik hier al een aantal keer heb aangegeven dat je de weg die je uitstippelt moet aanpassen. Ik rijd iedere dag 112 km heen en weer naar mijn werk, terwijl dat via de kortste weg 98 km zou zijn. Ook voor 90% in Belgisch Limburg, en ik heb op die uitgestippelde weg zo goed als geen slechte stukken weg. Ik zoek zoveel mogelijk wegen zonder fietspad uit, die zijn in regel het veiligste.
Doordat ik die weg iedere dag afleg, ken ik plekken de putjes en kuitjes uit het hoofd, en pas ik me erop aan. Ik verschrok me deze week een buil toen bleek dat de kuilen in een stuk fietspad allemaal waren hersteld :lol: . Ik miste ze een beetje.

Ik ga zelf ook nooit tegen 45 km/h rijden op een plek waar ik de weg nog niet ken, het risico op slechte stukken baan is te groot.
En neen, ik ben niet heiliger dan de paus, op één stuk weg ligt er een vreselijke bult over de hele weg, in een stukje vals plat naar beneden, de overgang tussen een stuk asfalt en een stuk betonweg. Indien ik daar rechts op de baan rijd tegen volle snelheid, geeft dat een behoorlijke klap. Deze week nog eens vergeten uit te wijken/vertragen en dat was behoorlijk schrikken.
Je kan alle gevaarlijke stukken trouwens melden op https://meldpuntwegen.be/#
Daniel1975 schreef: 27 okt 2018, 09:49 Mijn vermoeden: door wegdek die klap gemaakt en toen is de stuurpen van de stuurbuis geschoten toen jij er met je volle gewicht op klapte.
Primaire oorzaak is dan het wegdek/de val.
Puur theorie!!!
Tja, maar je moet als bestuurder ook je snelheid aanpassen aan de situatie... Let wel, ik vind het onaanvaardbaar dat de infrastructuur op sommige plekken zo slecht is, maar probeer daar dan uit puur levensbehoud enigszins rekening mee te houden. 45 km/h is snel.

Betreffende de oorzaak.. Is er ook een deuk in de voorste velg? Want ik zou vermoeden dat die het bij zo'n stevige klap ook wel kan begeven. Dan zou je ook een idee kunnen krijgen over de impact.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Deuk in velg hoeft met de 2.4 banden van de ST5 niet perse hoor. Ik heb met de ATB ook we klappers gemaakt met 2.25 op 1.8 bar en stootlekken (snakebites) gereden voordat ik tubeless ging en velg is nog in orde.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 27 okt 2018, 07:56 Stromeur mag gerust een aparte thread maken want ik vermoed dat ik maandag nog wel wat dingen ga horen over de al dan niet breuken van het stuur. Stromer zelf komt langs en ook de expert van de verzekering zal nog wel iets willen zeggen.
Done. En heel goed om te lezen dat er een expert van de verzekering bij komt, én iemand van Stromer!

Overigens is dit, naast allemaal vreselijk onaangenaam voor jou (hopelijk geneest je heup volledig!), een hele dure verzekeringszaak, en wellicht gaat e.e.a. naarmate het onderzoek vordert ook nog wel wat gevoelig liggen (geen idee, maar zoiets kan gewoon gebeuren). Mocht jij, om welke reden dan ook, op enig moment dit topic willen afsluiten of dit topic helemaal willen laten verwijderen, stuur me dan een PB of een mailtje, dan zorg ik daar direct voor. Opgaaf van reden is in dit geval niet nodig.

Ik ben persoonlijk blij dat je genegen bent om al deze informatie inlc. foto's met ons te delen terwijl je zelf zo in de kreukels ligt. Sowieso omdat elke valpartij een les voor ons allemaal is. En natuurlijk zijn we allemaal nieuwsgierig naar de schade en of de toedracht van deze schade nog nader bepaald gaat kunnen worden. Maar feitelijk is dit laatste een zaak tussen jou, je verzekering en Stromer, dus ik zal hierin altijd doen wat je van mij vraagt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

allesstroomt schreef: 27 okt 2018, 07:56 Ik wil die batterij wel :)
Dat jij je die vraag nu al stelt, is een goed teken :cool2:
Snelle beterschap!
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Stromeur, dank je voor het aparte topic. Ik ben echt zeer blij met je aanpak en zal ervan gebruik maken indien nodig. Maar ik heb al alles goed uitgezocht voor ik iets postte dus normaal zou het ok zijn tenzij die expert echt onredelijke dingen gaat zeggen. Wat zeker kan. Ik zeg maar iets: dat draadje waarmee ik de telefoon oplaad, kan niet tussen het wiel geraakt zijn maar stel je voor dat zo iemand dat gaat aanhalen... we zien wel.

Het punt is, ik heb al mijn opdrachten als zelfstandig fotograaf moeten annuleren en pas binnenkort komen er thuisjobs dus ik heb heel veel tijd ;) (en daarvoor geen verzekering maar dat is geen ramp, eens ik terug begin heb ik nieuwe inspiratie en zijn de foto’s creatiever :))

Ben intussen al thuis na operatie gisterenmiddag. Alles zat goed, drie pinnen houden de bol van mijn heup aan het vaste bot en doorheen die bouten moet nu bloed komen om te genezen. en neerzitten of liggen kan ik thuis ook zonder de depressieve omgeving van een ziekenhuis.
Plaats reactie