Tips en tricks laadpunt shimano Di2

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 27 okt 2018, 21:58 Of dat snel is ligt eraan of het systeem bij aflevering naar 100% is opgeladen. Ik kreeg mijn Es nieuw mee met 50%, maarja die heeft een Di2 display waar ik dit op kan zien.
Ja is natuurlijk ook zo. Is ook bij MacBooks zo, ook als je die langere tijd wil opslaan is het advies om accu halfleeg te maken..

in die zin wel jammer dat het display niet bij ST5 zit. Is die los nog wel zelf toe te voegen?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, kan, maar heeft wel wat voeten in de aarde. Hier is al eens een topic over opgestart, maar volgens mij heeft niemand de mod al uitgevoerd:

viewtopic.php?f=20&t=1692
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Van belang lijkt ook hoeveel je schakelt, en natuurlijk ook de temperatuur.

Op m’n Stromer schakel ik ruwweg 100 maal per 100 km. zoals op GPS af te lezen. Na 1.200 km. staat de accu, bij levering volledig opgeladen, nog op 60%. Dus kom ik op een totaal van ca. 2.500 km. alvorens opnieuw te moeten laden, of met veiligheidsmarge 2.000 km.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

1500-2000 km is ook bij de racefiets beetje de standaard. Racefiets gebruikt iets meer stroom ivm gebruik voorderailleur.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Goed om te weten Krid en Daniel1975 :ay
handig om te alvast te weten..

Ga me tzt maar eens in zo’n display verdiepen,,
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

Barry schreef: 28 okt 2018, 15:43 Ga me tzt maar eens in zo’n display verdiepen,,
Dat lijkt mij redelijk overbodig. Ik mis de display totaal niet op de ST5 en op de ST2s die wel voorzien was trok ik twee keer de Di2-accu leeg met nog twee streepjes te gaan... op dat punt biedt de display geen toegevoegde waarde. Veel handiger is om je dealer opdracht te geven om elke onderhoudsbeurt de Di2 op te laden. Of als je dat werkelijk zelf wilt doen door elke twee/drie maanden een kattebelletje in agenda te zetten.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Elke onderhoudsbeurt? Ik denk niet dat er veel mensen elke 2000km bij de dealer zullen staan.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

[/quote]
Dat is toch best sneller leeg dan ik dacht. Ik zie dat je sinds eind augustus jouw ST5 pas hebt.. Dacht ergens gelezen te hebben dat de di2 wel langer mee kon op een acculading.
Goed om te weten, om toch regelmatig op te laden..
[/quote]

Mn fm raadt toch aan om de Di2 regelmatig, om de paar maanden effe op te laden.

Wat mn 5 betreft, ik rij al effe op en een Stromer leen ST5. Gaat als een speer :cool2: :d3:
Stromer is mn software ghost aan t zoeken :bj
En Stromer maar rijden, mn fm bellen dat de fiets als een speer gaat en er niks mis mee is :bj , stond ie na 100km aan de kant :lol: Sindsdien ist stil.
Ze vinden het wel.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
ebark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 nov 2018, 13:50
Locatie: Roermond

Als potentiële ST5 piloot, vertelde een Stromer dealer mij recent dat het inpluggen van de DI2 laadkabel bij een ST5 vanaf size L geen issue is. De uitdaging zou het grootst zijn bij een size M, en derhalve bij een frame maat XL het kleinst. Dit klinkt enerzijds logisch, maar ben benieuwd naar jullie mening en ervaring. Begrijp uit de diverse reacties op het forum dat de positie van het huidige laadpunt voor modificatie vatbaar is, en wil die discussie ook niet (opnieuw) opstarten. Ben benieuwd naar de ervaringen van ST5 piloten met een frame maat L.
+Stromer ST5- sinds 7 mei 2019, Cratoni Commuter, Linka Leo, Abus Bordo, Garmin Edge, CrankBrothers Double Shot 3, Northwave Enduro MTB, EVOC Touring, Rapha, Woon-Werk 64km enkel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

ebark schreef: 05 nov 2018, 21:30 Ben benieuwd naar de ervaringen van ST5 piloten met een frame maat L.
De ervaring van Lomito staat hierboven ergens. Hij heeft een maat L.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie