Bagagedrager voor de Stromer ST5

pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Bagagedrager op zadelpen van racktime.
Ik vind het een propere aerodynamische oplossing.
Laatst gewijzigd door pleeyer_wan op 22 okt 2018, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Pleeyer, jouw bagagedrager kon ik vrijdagmiddag inderdaad al even in het echt zien. Dus hij zweeft boven het wiel en is vastgemaakt aan de zadelpen. Kun je daar dan zijtassen aanhangen? Lijkt me niet stabiel of wel?
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

allesstroomt schreef: 22 okt 2018, 09:41 Pleeyer, jouw bagagedrager kon ik vrijdagmiddag inderdaad al even in het echt zien. Dus hij zweeft boven het wiel en is vastgemaakt aan de zadelpen. Kun je daar dan zijtassen aanhangen? Lijkt me niet stabiel of wel?
Ik probeer foto's te posten... Maar tlukt nie echt. :ck:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C8AE471
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5C8A004F
tas.jpg
tas.jpg (81.99 KiB) 4213 keer bekeken
rek.jpg
rek.jpg (79.32 KiB) 4213 keer bekeken
(nu werkt de "bestanden invoegen" en "plaats in tekst" weer)
Laatst gewijzigd door pleeyer_wan op 23 okt 2018, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
BartyTime

Jawel! bij mijn dealer is hij nu ook binnen. gelukkig maar want met mijn rug is zo'n rugtas verre van ideaal. mijn laptop kan nu ook weer mee naar kantoor.
Ik zal foto's maken als hij er op zit.
Golvas

allesstroomt schreef: 15 sep 2018, 00:25 Ik ga voor de ortlieb seatpack large. 5kg, veert mee met de Bodyfloat. Ideaal lijkt me.
pleeyer_wan schreef: 14 sep 2018, 14:21 Ik ga een bagagedrager type snelsluiting om de zadelpen plaatsen. Jaren met koersfiets mee gedaan, en altijd tevreden van geweest. Nadeel is wel dat dat wat rammelt en niet meer dan 9 kg mag dragen.
Een bijkomend nadeel is het feit dat een aan de zadelpen bevestigde bagagedrager eenvoudigweg niet gebruikt mag worden op een Stromer, zie pagina 14 van de handleiding van je ST5 :
Bevestig een bagagedrager nooit aan de zadelpen! Die is daarvoor niet bestemd.
Lijkt me een duidelijke waarschuwing te zijn, met een bijhorende impact op je garantie. ;)
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Golvas schreef: 04 nov 2018, 08:20
allesstroomt schreef: 15 sep 2018, 00:25 Ik ga voor de ortlieb seatpack large. 5kg, veert mee met de Bodyfloat. Ideaal lijkt me.
pleeyer_wan schreef: 14 sep 2018, 14:21 Ik ga een bagagedrager type snelsluiting om de zadelpen plaatsen. Jaren met koersfiets mee gedaan, en altijd tevreden van geweest. Nadeel is wel dat dat wat rammelt en niet meer dan 9 kg mag dragen.
Een bijkomend nadeel is het feit dat een aan de zadelpen bevestigde bagagedrager eenvoudigweg niet gebruikt mag worden op een Stromer, zie pagina 14 van de handleiding van je ST5 :
Bevestig een bagagedrager nooit aan de zadelpen! Die is daarvoor niet bestemd.
Lijkt me een duidelijke waarschuwing te zijn, met een bijhorende impact op je garantie. ;)
Ehm... Deze is aangeraden door de fietsenwinkel zelf. :o
Dat wordt weer een mailtje... :roll:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromer doet altijd heel paniekerig over garanties etc.
Die bagagedragers met zadelstrop-bevestiging kunnen echt totaal geen kwaad.
Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

Iemand ervaring met het plaatsen van een bagagedrager op een ST5? Vorige week er een gekocht (leek mij vrij eenvoudig om deze er op te monteren) Nu blijkt dat in de installatie handleiding het achterwiel er af moet en de gaten uitgeboord moeten worden. Ik heb per mail gevraagd of ze dat (tegen betaling) voor mij willen doen. Krijg ik als antwoord dat ze het druk hebben en omdat ik de fiets niet bij hun heb gekocht ze liever de mensen helpen die wel een fiets bij hun hebben gekocht... Is dit normaal tegenwoordig?
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je een originele ST5 bagagedrager gekocht? Waarom heb je dit niet via je eigen Stromer dealer aangelopen? Ze hadden je ongetwijfeld graag geholpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Wellicht op afstand gekocht. Betekent ook dat je het binnen de 14 dagen kunt terugzenden. Doe dat, en koop alsnog bij een (betrouwbare) fietsenmaker.
Plaats reactie