Pagina 4 van 4

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 14:09
door Lomito
jve66816 schreef: 16 sep 2018, 13:58 Mijn dealer idem. Vindt het geen goed idee, tandwielen zijn op elkaar afgestemd, ingenieurs veel tijd in gestoken, blablabla ... Hij verdient meer aan een race cassette of weet het niet (of beide)
k Denk dat we eens naar Herveld moeten afzakken :ay Op een vrijdag namiddag, kunnen we een toertje doen met Chris en daarna mee naar t Stromercafe :bf:
Je bent van harte welkom Jerry! :az
Overigens... als je gaat afzakken kom je waarschijnlijk in Frankrijk uit. Ik zou een wat meer noordelijke richting aanhouden als ik jou was...

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 14:25
door Daniel1975
Op elkaar afgestemde tandwielen; daarmeee doelt hij op de schakelhulpje die aan de zij- en bovenkant zitten van een tandwiel.
Bij de grote kransen merk je dat wel, bij de 12-13-14-15 absoluut niet.

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 14:29
door allesstroomt
Wat wel klopt is dat de drie grootste tandwielen (dus de kleinste versnellingen voor bergop?) niet veranderd mogen worden. De rest: naar believen. Zo had ik het toch begrepen vanuit de Stromer moskee in Herveld.

Ik ga nog wat zagen bij mijn dealer en dan misschien inderdaad gewoon een groepsaankoop in Herveld met bespreking achteraf in de Hemel!

Ik heb mijn tandwieltje 12T alvast besteld :)

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 15:35
door Daniel1975
Ik vermoed dat de laatste 3 aan elkaar geklonken zijn. Dat wordt vaak gedaan om stijfheid en dus het schakelen te verbeteren bij de grote tandwielen.

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 dec 2018, 23:39
door WFVst5
Bij een Dura-Ace racecassette zijn de laatste 3 ook aan elkaar geklonken, de afstand tussen eind body en begin blokje is een fractie anders vroeger plaatste ik er een shimmetje tussen.
Bij XTR kun je niet kleiner dan 28t