Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3187
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: Herveld

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Bericht door Lomito » 16 sep 2018, 14:09

jve66816 schreef:
16 sep 2018, 13:58
Mijn dealer idem. Vindt het geen goed idee, tandwielen zijn op elkaar afgestemd, ingenieurs veel tijd in gestoken, blablabla ... Hij verdient meer aan een race cassette of weet het niet (of beide)
k Denk dat we eens naar Herveld moeten afzakken :ay Op een vrijdag namiddag, kunnen we een toertje doen met Chris en daarna mee naar t Stromercafe :bf:
Je bent van harte welkom Jerry! :az
Overigens... als je gaat afzakken kom je waarschijnlijk in Frankrijk uit. Ik zou een wat meer noordelijke richting aanhouden als ik jou was...
Waar het :ba vol van is...

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 305
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Bericht door Daniel1975 » 16 sep 2018, 14:25

Op elkaar afgestemde tandwielen; daarmeee doelt hij op de schakelhulpje die aan de zij- en bovenkant zitten van een tandwiel.
Bij de grote kransen merk je dat wel, bij de 12-13-14-15 absoluut niet.

allesstroomt
Expert
Expert
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Bericht door allesstroomt » 16 sep 2018, 14:29

Wat wel klopt is dat de drie grootste tandwielen (dus de kleinste versnellingen voor bergop?) niet veranderd mogen worden. De rest: naar believen. Zo had ik het toch begrepen vanuit de Stromer moskee in Herveld.

Ik ga nog wat zagen bij mijn dealer en dan misschien inderdaad gewoon een groepsaankoop in Herveld met bespreking achteraf in de Hemel!

Ik heb mijn tandwieltje 12T alvast besteld :)

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 305
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Bericht door Daniel1975 » 16 sep 2018, 15:35

Ik vermoed dat de laatste 3 aan elkaar geklonken zijn. Dat wordt vaak gedaan om stijfheid en dus het schakelen te verbeteren bij de grote tandwielen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast