Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Berichten: 338
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt

Re: Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Bericht door Free2be » 22 nov 2018, 08:25

Het wordt alsmaar meer een gecompliceerdheid, electronica, sensoren, enz.. die elkaar kunnen beïnvloeden. Ik heb een Gaadi binnenband mee en een reparatieset, mocht het lek in de binnenband te herstellen zijn zonder het wiel eruit te halen, anders zal het binnenband doorknippen worden en vervangen door de Gaadi, en in extremis de pechdienst de fiets laten ophalen. Ik vrees als je zelf het achterwiel eruit haalt in de middle of nowhere, je met deze gevolgen rekening zal moeten houden en deze achteraf alsnog voorziet van een correcte afstelling.

De tijd dat je met een hamer en beitel de meeste euvels te lijf kon gaan, is al even passé.
In de tijd dat ik hier op 't forum de voorbij komende storingen lees, merk ik dat er vanuit de dealer en Stromer wel gewerkt wordt aan oplossingen en dat is iets dat ik zeer waardeer. Perfectie zal ook nog niet voor deze tijd zijn!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.

Gebruikersavatar
Lomito
Veteraan
Veteraan
Berichten: 3487
Lid geworden op: 25 mei 2017, 21:24
Locatie: naast die dealer in Herveld

Re: Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Bericht door Lomito » 22 nov 2018, 08:30

Verder is het zo dat je met een niet helemaal perfect aangedraaide achteras prima kunt fietsen, de ondersteuning is dan misschien niet optimaal maar in ieder geval voldoende om gemakkelijk met hoge snelheid te kunnen blijven rijden.
Ik ken geen zekere weg naar het succes, alleen één naar de zekere mislukking: het iedereen naar de zin willen maken. :az

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 960
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Bericht door Daniel1975 » 22 nov 2018, 09:57

Is het bij een ST5 ook een grote torq-bout? Of daar wel een imbus?

Als ze dan toch niet willen dat "we" zelf de band vervangen, zou het fijn zijn geweest als ze een tubeless-ready velg hadden gemonteerd, liefst al icm tubeless ready banden. Een tubeless band met latex vermindert de kans op lek rijden fors. Ik heb zelf uit mijn mountainbike-band ook wel eens 3 serieuze doornen gehaald toen ik de zomerbandjes verving voor de grovere modderbanden voor de winter. Nooit iets van gemerkt.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7261
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Bericht door Stromeur » 22 nov 2018, 10:46

Daniel1975 schreef:
22 nov 2018, 09:57
Is het bij een ST5 ook een grote torq-bout? Of daar wel een imbus?
Stromer achterrem 1.jpg
Stromer achterrem 1.jpg (3.75 MiB) 276 keer bekeken
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 960
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Bericht door Daniel1975 » 22 nov 2018, 10:56

Ja dus.
Nu nog ff de maat uitvogelen.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 7261
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Bericht door Stromeur » 22 nov 2018, 11:03

T70.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

pleeyer_wan
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Re: Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Bericht door pleeyer_wan » 22 nov 2018, 11:54

Ik rij tegenwoordig (dezemorgen eerste keer vrieskou!) 42 km op 58 min met 25% batterijoverschot.
Kou, meer wind en koude spieren maken dat het wat moeizamer gaat. Maar een gemiddelde van 41/42 lukt nog wel.

Dit komt overeen met de vooraf opgestelde voorziening van +-10% batterijverlies tov warmer weer. (toen had ik 43 gemiddeld met een 35 tot 37% batterij over).

Ik rij 3/4 op stand 3 en rest op S.
Vooral de laatste 10 km merk ik dat het moeilijker wordt om de 45 km/u aan te houden op stand 3 en dan schakel ik dus over naar de S stand.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten