Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Ik haal nog redelijk vlot de 47/u.
Het verbruik is ook wel wat hoger, maar hou er rekening mee dat het wel ineens een heel pak kouder is geworden, vooral 's morgens, en dat dat toch een stevige hap uit de batt neemt.
Er staat ook veel meer wind nu en dat is soms ook wel sneaky, want je merkt dat veel minder dan met een gewone fiets. Die indruk heb ik toch.
Zonder wind of licht wind mee rij ik in stand 3 meestal 45 a 46 km/u. Dag erna ineens 43, of ik moet veel harder meetrappen om die 45 te halen. Verbaasd, tot ik zie aan de windmolens dat er tegenwind is.
Dat merk je dus niet als er maar een beetje wind is, buiten aan je snelheid. Want 45/u geeft al een serieuze rijwind, klein beetje wind extra merk je daarom niet direct.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromende dan schreef: 17 nov 2018, 01:20 Sinds de laatste update is het rijgedrag van mijn st5 totaal veranderd. Ik haal amper nog 46,5 km/u en het stroomverbruik is ook toegenomen (op 30 km verbruik ik nu bijna 20 %meer). Daarbij heb ik het idee dat het fiets nu wel meer ondersteuning geeft en ook bij het uitrollen (zonder actief te trappen) zie ik steeds de rechter balk van energieverbruik, alleen als ik rem verdwijnt ie en zie ik de linker balk van de recoup-functie opschuiven. Ben nu drie maanden onderweg met dit fiets en drie maanden verliefd op dit ding. Maar deze verandering is wel wonderlijk. heeft iemand hier ook "last" van?
TMM sensor in de war? Even aan je FM voorleggen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eerst proberen of de trapsensor kalibreren het probleem oplost (kan via de OMNI display). De sensor kalibreren is aan te raden na elke FW update. Als dat het niet oplost, dan de dealer raadplegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromende dan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2018, 16:12
Locatie: prov. Groningen
Merk SP: 2018: St5 |2023: St7 ARBR
Km-stand: 31000

Dank voor jullie tips! Ik zal het uitproberen (kallibratie &FM)en hou jullie op de hoogte. :ay
2018: ST5, Kinect 2.1, Wren fork
2023: St7 ARBR
actuele km: 34000+
30 km woon-werk (enkel)
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Kalibreert de fiets niet altijd na een opstart?
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Nee hij initialiseert bij een opstart, kalibreren zul je zelf handmatig moeten doen als je vermoed dat je offset waardes hebt.
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

MarcoRasser schreef: 18 nov 2018, 08:46 Nee hij initialiseert bij een opstart, kalibreren zul je zelf handmatig moeten doen als je vermoed dat je offset waardes hebt.
Ok, dat had ik verkeerd voor dan! Bedankt voor de verheldering.
:az
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Altijd eerst even kijken of de sensor niet vervuild is en daarna een kalibratie doen zoals in de gebruiksaanwijzing staat, helpt dat niet dan is het verstandig om gewoon even langs de dealer te gaan die kijken de rest dan na en sluiten het een en ander uit.
Gebruikersavatar
Stromende dan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 aug 2018, 16:12
Locatie: prov. Groningen
Merk SP: 2018: St5 |2023: St7 ARBR
Km-stand: 31000

Tjonge, wat ben ik blij met dit fiets! :ba Na aanleiding van jullie tips heb ik de trap sensor gekallibreerd en ook wat omhoog gezet.
Hij rijdt nu weer als een beest en heeft me vanavond door de eerste winterse buien met een zeer stevige tegenwind heen getrokken, geweldig! Je voelt de motor zoemen en uiteraard kost het wat meer energie, maar daar heb je dankzij de stevige accu voldoende van. :ay
2018: ST5, Kinect 2.1, Wren fork
2023: St7 ARBR
actuele km: 34000+
30 km woon-werk (enkel)
Lomito

Bij mijn ST5 bleek het aandraaimoment van de achterasbout invloed te hebben op de TMM en daarmee op de mate van ondersteuning. Na het aandraaien van de bout tot de gewenste waarde ondersteunde de fiets opmerkelijk beter. Toch was ik nog niet 100% tevreden over de ondersteuning, ik weet verdraaid goed wat de fiets kan na diverse testritten (Groningen, Zandvoort, Zolder) en heb dit aangegeven bij de dealer.

Jos vermoedde dat het aandraaimoment zeer precies komt en daarom heeft hij een digitale momentsleutel aangeschaft waarbij het gewenste moment nauwkeuriger ingesteld kan worden. En zo heeft hij de achteras nog licht aangepast waarna de ondersteuning helemaal top geworden is.

Bij deze ook de uitnodiging van de dealer: als je in de buurt bent van Herveld rij dan even langs de fietsenzaak, dan controleren ze het aandraaimoment van jouw ST5.
Plaats reactie