Mocht van de dealer een dag op de ST5 rijden omdat mijn ST2S een servicebeurt kreeg.
Ze weten je wel lekker te maken. Die S(portstand) is fantastich. Lnager kunnen doortrappen op 45 km.
Het energieverbruik vond ik wel hoog. Uiteraard is de wind de grootste boosdoener. Kreeg de indruk toen ik een uur op 95 RPM gingen fietsen i.p.v. 80 (cadanssensor Garmin Edge 1000) het verbruik naar beneden ging.
Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius
Ik neem aan dat je dan niet met volle ondersteuning gereden hebt of veel wind mee hebt gehad. Het geleverde vermogen is namelijk 13,0x40,3= 524 Watt... en dat is meer iets voor een ST2(s). Ik heb met de ST5 inmiddels 690 Watt gehaald met volle ondersteuning bij windstil weer, met wind tegen hoop ik nog meer uit de fiets te persen.
Altijd op stand S. Af en toe een dichtgeknepen stand 2 omdat ik soms samen rijd met een collega met een ST2.Lomito schreef: ↑21 aug 2018, 23:41Ik neem aan dat je dan niet met volle ondersteuning gereden hebt of veel wind mee hebt gehad. Het geleverde vermogen is namelijk 13,0x40,3= 524 Watt... en dat is meer iets voor een ST2(s). Ik heb met de ST5 inmiddels 690 Watt gehaald met volle ondersteuning bij windstil weer, met wind tegen hoop ik nog meer uit de fiets te persen.
Momenteel op vakantie maar bij mijn weten staat bij mij alles op maximum
Ik heb het eens even nagekeken. De app werkte niet gisteren maar op de fiets zelf staan de balkjes van remsensor en koppelsensor volledig naar rechts. Ik vermoed dat het op de app ook wel zo zal zijn.
Mijn totaal tot nu toe:
- Bijlagen
-
- Screenshot_20180904-105614_Stromer OMNI.jpg (186.21 KiB) 3771 keer bekeken
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
Ik heb er ook al is meer uitgehaald, maar rij meestal in 3 en sensor op 80%, rij ong 46 op de rechte stukken maar heb ook wat bebouwde kom, links fietspad e.d. wat m’n gemiddelde drukt.
Via de app alles op standaard vermits ik dat (nog) niet kan verzetten (hallo stromer )
Vandaag in stand 2 naar huis, scheelde 5% (op26km), zelfde gem maar ik wel nat, ni van de regen
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder
Stroomverbruik 10.000/758 = 13,2 Wh/km
Vermogen 13,2 x 41 = 541 Watt
Actieradius 0,9 x 983 / 13,2 = 67 km
Stroomverbruik 6.000/487 = 12,3 Wh/km
Vermogen 12,3 x 36 = 443 Watt
Actieradius 0,9 x 983 / 12,3 = 72 km
Als we uitgaan van een nominaal vermogen van de ST5-motor van 600 Watt dan klopt dat aardig met bovenstaande cijfer:
- 80% x 600 = 480 (vs 443)
- 90% x 600 + 10% x 600 x 50% = 570 (vs 540)
Voor een meer realistisch stroomverbruik en daarmee MINIMALE actieradius zou je deze per rit moeten berekenen waarbij uisluitend in stand S en sensor `100% gereden wordt. Ik kom dan op zo'n 18 Wh/km bij een snelheid van 35 km/uur ofwel 630 Watt en een actieradius van 49 km...
Waar ik benieuwd naar ben, hoe verhoudt het stroomverbruik en actieradius van de ST5 zich met de ST2S?
Is de motor van de ST5 dorstiger dan de ST2S of juist niet en efficiënter?
Is de motor van de ST5 dorstiger dan de ST2S of juist niet en efficiënter?
Laatst gewijzigd door Martin op 04 sep 2018, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.