Prestaties Stromer ST5: stroomverbruik, vermogen, actieradius

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het wordt alsmaar meer een gecompliceerdheid, electronica, sensoren, enz.. die elkaar kunnen beïnvloeden. Ik heb een Gaadi binnenband mee en een reparatieset, mocht het lek in de binnenband te herstellen zijn zonder het wiel eruit te halen, anders zal het binnenband doorknippen worden en vervangen door de Gaadi, en in extremis de pechdienst de fiets laten ophalen. Ik vrees als je zelf het achterwiel eruit haalt in de middle of nowhere, je met deze gevolgen rekening zal moeten houden en deze achteraf alsnog voorziet van een correcte afstelling.

De tijd dat je met een hamer en beitel de meeste euvels te lijf kon gaan, is al even passé.
In de tijd dat ik hier op 't forum de voorbij komende storingen lees, merk ik dat er vanuit de dealer en Stromer wel gewerkt wordt aan oplossingen en dat is iets dat ik zeer waardeer. Perfectie zal ook nog niet voor deze tijd zijn!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Lomito

Verder is het zo dat je met een niet helemaal perfect aangedraaide achteras prima kunt fietsen, de ondersteuning is dan misschien niet optimaal maar in ieder geval voldoende om gemakkelijk met hoge snelheid te kunnen blijven rijden.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is het bij een ST5 ook een grote torq-bout? Of daar wel een imbus?

Als ze dan toch niet willen dat "we" zelf de band vervangen, zou het fijn zijn geweest als ze een tubeless-ready velg hadden gemonteerd, liefst al icm tubeless ready banden. Een tubeless band met latex vermindert de kans op lek rijden fors. Ik heb zelf uit mijn mountainbike-band ook wel eens 3 serieuze doornen gehaald toen ik de zomerbandjes verving voor de grovere modderbanden voor de winter. Nooit iets van gemerkt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 22 nov 2018, 09:57 Is het bij een ST5 ook een grote torq-bout? Of daar wel een imbus?
Stromer achterrem 1.jpg
Stromer achterrem 1.jpg (3.75 MiB) 3753 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja dus.
Nu nog ff de maat uitvogelen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

T70.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Ik rij tegenwoordig (dezemorgen eerste keer vrieskou!) 42 km op 58 min met 25% batterijoverschot.
Kou, meer wind en koude spieren maken dat het wat moeizamer gaat. Maar een gemiddelde van 41/42 lukt nog wel.

Dit komt overeen met de vooraf opgestelde voorziening van +-10% batterijverlies tov warmer weer. (toen had ik 43 gemiddeld met een 35 tot 37% batterij over).

Ik rij 3/4 op stand 3 en rest op S.
Vooral de laatste 10 km merk ik dat het moeilijker wordt om de 45 km/u aan te houden op stand 3 en dan schakel ik dus over naar de S stand.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Vandaag de eerste bijna 30 kilometer gereden op de ST5.
Heerlijke fiets voorvorkvering lekker stevig maar je merkt het wel en de verende zadelpen...rijd formidabel.

Samen met mijn vrouw gereden, op haar normale E bike dus rustig aan.
2 keer even geprobeerd, wind tegen 47,2 km/h op de stromer teller en wind mee 48,4....niet op kleinste tandwiel vond ik te zwaar....wel de S stand.......wauw hij fiets snel lekkerder dan rustig. (misschien daarom het lage verbruik ?)

Verder heb ik behalve het zwarte stuur ook een nieuw type accu denk ik ;-)
Heel de rit koste me 12% accu (was 93% bij vertrek), en kan nog en stukje volgens het scherm...en niet omdat ik een klein licht gewichtje ben...oranje veren in de kinekt ;-)
IMG_2042.jpg
IMG_2042.jpg (543.74 KiB) 2491 keer bekeken
IMG_2049.PNG
IMG_2049.PNG (138.37 KiB) 2491 keer bekeken
Bijlagen
IMG_2044.jpg
IMG_2044.jpg (546.75 KiB) 2491 keer bekeken
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Bereik met een gemiddelde van 22kmpu is natuurlijk altijd gigantisch... ;-)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Gisteren in de regen en flink wind tegen .... was toch wel flink trappen met wind tegen.

Uiteindelijk 53,6 km gereden met 35,4 km/h.
En paar honderd meter voor huis, accu 0%.

Vond het best wel spannend, dacht zometeen kan ik mijn accu er niet uithalen om op te laden.
Laden aan de fiets gaat momenteel helaas niet, de lader valt in storing, accu eruit werkt laden perfect.
Gelukkig ging de klep nog open.
Vrees het ergste als het echt koud gaat worden....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie