Koppelsensor en OMNI op de ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik las in een ander ST5 topic een bijzonder interessante opmerking van Tomasj over stand S:

viewtopic.php?f=20&t=1440&p=29563#p29558

Dit is zeker het navragen waard!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik rij voornamelijk in S en dan zie je de ondersteuningsbalk in de display afwisselend zwart (stand 3) en rood (S) worden. Voor mij geen reden tot zorg.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou toch je dealer even vragen over dat servicebericht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

De dealer gaf aan dat onbeperkt in stand S gereden kan worden en dat de stand automatisch wordt uitgeschakeld wanneer de motortemperatuur te hoog wordt. Dus gaan met die banaan!!! :d3:
Golvas

Stromeur schreef: 21 jul 2018, 12:36 Ik las in een ander ST5 topic een bijzonder interessante opmerking van Tomasj over stand S:
Ik hoorde vorige week exact dezelfde info bij mijn dealer.
Lomito

Afgelopen weken heb ik heerlijk rondgereden op de ST5, geen problemen meer behalve dan af een toe de koppelsensor kalibreren. Ondertussen had ik ook ontdekt dat de trapsensor-instelling van de Stromer-app niet op 100% staat maar op ca. 80%... dat aanpassen naar 100% lukte niet in de app en vandaag gehoord dat dit te maken heeft met de Android-versie, met een i-phone zou het wel lukken. Dus vandaag de app geïnstalleerd op het appeltje van mijn vrouw en verdraaid daar lukte het wel. Uiteraard gelijk uitgeprobeerd en ik heb de indruk dat het stukje ondersteuning dat ik nog miste nu gevonden is. Dadelijk ga ik uitgebreid testen met een avondritje, met alweer het mooiste fietsweer dat je je kunt wensen!
Lomito

En terug van een heerlijk avondritje bij 24°C en windkracht 2, ideaal om de ondersteuning te ervaren zonder al te grote invloed van de wind. Net als vanmiddag valt me de beweeglijkheid van de fiets op, dit is echt vlotter dan voorheen en verder valt me op dat het ondersteuningsbalkje (stand S) veel vaker rood is (maximale ondersteuning geeft) en dat is wat ik gewend ben van de ST2s. Dit is wat ik steeds gemist heb!

Overigens een heerlijke rit via Oosterhout, Nijmegen en terug via Beuningen-Ewijk, de ondergaande zon tegemoet. :ba
Martin

Goed om te horen Lomito dat je de ondersteuning nu hebt zoals je die gewend was. Nu ben ik wel benieuwd of dit zonder de nieuwe TMM sensor is of doordat deze inmiddels is vervangen?
Lomito

Martin schreef: 21 aug 2018, 21:46 Goed om te horen Lomito dat je de ondersteuning nu hebt zoals je die gewend was. Nu ben ik wel benieuwd of dit zonder de nieuwe TMM sensor is of doordat deze inmiddels is vervangen?
Dit is nog steeds met de "oude" TMM... opvallend is ook dat de sensorwaardes een stuk hoger liggen dan hiervoor... eerst las ik 0,76-0,84 maar nu is die waarde gestegen naar 0,96...

De betere ondersteuning kan ik ook aflezen van het stroomverbruik. Eerder haalde ik een stroomverbruik van 18,3 Wh/km in een rit met veel wind tegen (windkracht 3-4), met 35,0 km/u geeft dat een geleverd vermogen van 640 Watt. De rit van vanavond met 18,7 Wh/km bij een gemiddelde snelheid van 36,9 km/u ofwel een geleverd vermogen van 690 Watt en dat terwijl het vanavond vrijwel windstil was.
Plaats reactie