Belevenissen op de ST5

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Belevenissen op de ST5

Bericht door Lomito » 27 sep 2018, 17:30

Prima dag om te fietsen en nu wilde het toeval dat ik voor vandaag een interview had afgesproken met een deelneemster aan de Alpe d'Huzes en Ventoux3 die de bergen bedwongen heeft op de fiets. Het zijn sponsoracties voor het goede doel (KWF Kankerbestrijding en Hersentumorfonds) waarbij deelnemers één of meer keren de bergen beklimmen per fiets of benenwagen.

Sinds begin dit jaar ben ik razende reporter van de dorpskrant en was op zoek naar jongeren met een ruimere blik op de wereld om ons heen en kwam zo bij deze jongedame terecht. De bestaande format van de interviewreeks is "De Wandeling" maar je begrijpt dat ik daar "De Fietstocht" van gemaakt heb... En aangezien ik graag fiets op een Stromer heb ik onze dealer gevraagd een Stromer uit te lenen voor mijn gast, dat was zoals gewoonlijk geen probleem en zo stond er een prachtig witte ST1x-2017 Comfort 17" klaar terwijl ik stond te wachten op de komst van mijn reisgenoot.

Stopt er een klein autootje voor de deur met daarin een leuke meid, dat moet haar zijn! En inderdaad. Uitgelegd wat de bedoeling is van de middag en haar uitgedaagd om met mij een fietstocht te maken op een Stromer. Gelukkig was ze daar wel voor te porren en dus wij op pad met twee Stromers richting restaurant De Blauwe Kamer in de buurt van Rhenen. Overgestoken met het pontje richting Wageningen, over de dijk richting Rhenen om af te slaan naar het restaurant. Plaats genomen op het gezellig volle terras om daar onder het genot van een drankje het interview af te nemen. Wat is het leven soms zwaar...

Blijkt dat het niet om een sportvrouw gaat maar om een verpleegster in de thuiszorg die zich heeft aangesloten bij een team dat aan de sponsoracties deelneemt. Ze is helemaal niet sportief, pakt het liefst de auto en traint alleen enkele maanden van te voren om een beetje conditie op te bouwen. :bj

Ofwel de perfecte kandidaat voor een Stromer... helaas heeft ze voor haar ambulante werk een auto nodig om diverse materialen mee te nemen naar de thuiszorgklanten maar ze vindt de Stromer wel HEEL erg leuk. Drie weken voor de beklimmingen van de Mont Ventoux is ze tijdens een training komen te vallen waardoor een oude rug- en knieblessure weer opspeelde. Desondanks heeft deze kanjer haar bijdrage geleverd aan het team om zo samen € 22.000 bij elkaar te rijden! Fietsend op de Stromer ontdekte ze dat ze geen last had van haar knieën of rug, en was helemaal lyrisch na de 'beklimming' van de Mont Grebbe... "wat een heerlijke fiets is dit".

Na de Grebbeberg hebben we het rondje afgemaakt via de Via Reinouticus (weg langs spoor Kesteren) terug naar Herveld. Wat een prima dag weer met een leuke ontmoeting met een potentiële Stromer-klant.

En nu aan de slag, er moet een artikel geschreven worden...
Waar het :ba vol van is...

pleeyer_wan
Pro
Pro

Bericht door pleeyer_wan » 02 okt 2018, 11:55

Dezemorgen nog een poging gedaan om naar het werk te rijden met de Esteevijf!

Tot de conclusie gekomen dat mijn woon-werk rit echt wel ideaal is voor een S Pedelec! 41,6 km afgehaspeld op 57 min.
Nergens moeten stoppen, maar een paar keer moeten vertragen om een brug over het kanaal te nemen. Gevolg : 43 km/u gemiddeld!
Echt een zalige fiets, op het einde nog een paar kilometer op S stand gereden om te zien wat dat zuipt. Uiteindelijk nog 40% batterij over. Dus ruim voldoende overschot voor de winterkou! (alles in stand 3 en S gereden), wel flink mee gefietst! Maar anders is er geen training. 8-)

Nu nog wat vertrouwen opbouwen in zijn betrouwbaarheid. Nu 1 ww rit van de 2 kunnen afrijden, dus vertrouwen is 50%. :mrgreen:
Ik kijk er al naar uit om straks rit 3 aan te vatten!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 02 okt 2018, 14:40

pleeyer_wan schreef:
02 okt 2018, 11:55
Echt een zalige fiets, op het einde nog een paar kilometer op S stand gereden om te zien wat dat zuipt. Uiteindelijk nog 40% batterij over. Dus ruim voldoende overschot voor de winterkou! (alles in stand 3 en S gereden), wel flink mee gefietst! Maar anders is er geen training. 8-)
Alleen met harde wind mee hoef je niet flink mee te fietsen, voor de rest altijd een stevige input om 45 km/uur te halen. Fijn dat de ST5 je zo goed bevalt, ik heb er ook al weer 2600 km plezier mee. :cool2:

pleeyer_wan
Pro
Pro

Bericht door pleeyer_wan » 02 okt 2018, 20:19

Op de terug naar huis rit een bebaarde stromeraar tegen gekomen op het jaagpad ter hoogte van Ham.
trouwens een van de weinige fietsers die ik ben tegengekomen vandaag.
t'Is precies geen populaire route! :D
Ik kijk er thans naar uit om wat pedelecs te "racen" met de ST5.
Ik weet: frowned upon by some, maar reken maar van yes! ;p
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 05 okt 2018, 22:17

Net terug van een avondritje via Ewijk-Beuningen-Nijmegen Goffert-F325-Oosterhout en het onvermijdelijke strandpark. Heerlijk weer, wel handschoenen aan en muts op want het koelt 's avonds best snel af. Maar wat een genot weer om zo lekker te knallen door het donker. En die claxon is super handig in de stad waar fietsers alle kanten op wapperen maar na een toet netjes in het gelid gaan. Trouwens, ik ben op twee minuten rijden van de Hemel geweest en heb me niet laten verleiden. :hy: (ook niet nodig met een verse voorraad Tap6 in de eigen koelkast)

WFVst5
Expert
Expert

Bericht door WFVst5 » 05 okt 2018, 22:21

Was hier vandaag topweer, heerlijk najaar zonnetje, weinig wind....perfect fietsweer..."de Hemel"....zowat aangereden of een kroeg?? :mrgreen:

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 05 okt 2018, 23:34

WFVst5 schreef:
05 okt 2018, 22:21
Was hier vandaag topweer, heerlijk najaar zonnetje, weinig wind....perfect fietsweer..."de Hemel"....zowat aangereden of een kroeg?? :mrgreen:
Ach gossie, iemand die de Hemel nog niet kent. Hierbij nodig ik je uit om kennis te maken met Stadsbrouwerij De Hemel in Nijmegen en dan waarschijnlijk ook enkel andere forumleden. Datum en tijd nader overeen te komen. Voorstel aanstaande zondagmiddag? Ik kom dan van een housewarmingparty (zaterdag-zondag :mrgreen: ) in Duitsland, uiteraard op de ST5 en kom dan toevallig langs De Hemel.... :az

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 06 okt 2018, 13:56

Vandaag was de onthulling van de nieuwe elektrische Audi E-tron bij garage Zijm in Nijmegen. Niet dat ik daar interesse in heb, ik heb vorig jaar juist de 2e auto verkocht en was niet van plan met de overgebleven auto elektrisch te gaan rijden. Toch was ik vanmorgen present om de jongens van Dikkenberg bij te staan die daar de Stromer-fietsen presenteerden voor het Audi-publiek. Grote Stromer-tent buiten met daarin de bekende ST3 en ST5 demo's met Zwitsers kentekenplaatje voor de nodige proefritjes en binnen ons Sjoske keurig aangekleed met een wit overhemd om daar de ST1x, ST2 en ST3-LE aan het publiek te tonen. Uiteraard op de ST5 naar Nijmegen gereden en mijn fiets kwam goed van pas want de buitentent was regelmatig leeg vanwege de vele proefritjes. Het blijft leuk om de glimlach te zien van mensen die net terugkomen van een voor de eerste rit op een Stromer. Ik zou daar eens een compilatie van moeten maken...

Slimme zet van Dikkenberg om die Audi E tron-onthulling te combineren met de presentatie van Stromer-fietsen. Het publiek was zeer enthousiast over de fietsen en maakte graag gebruik van de mogelijkheid om een proefritje op de ST3/ST5 te maken.

WFVst5
Expert
Expert

Bericht door WFVst5 » 06 okt 2018, 14:56

Lomito schreef:
05 okt 2018, 23:34
WFVst5 schreef:
05 okt 2018, 22:21
Ach gossie, iemand die de Hemel nog niet kent. Hierbij nodig ik je uit om kennis te maken met Stadsbrouwerij De Hemel in Nijmegen en dan waarschijnlijk ook enkel andere forumleden. Datum en tijd nader overeen te komen. Voorstel aanstaande zondagmiddag? Ik kom dan van een housewarmingparty (zaterdag-zondag :mrgreen: ) in Duitsland, uiteraard op de ST5 en kom dan toevallig langs De Hemel.... :az
Andere keer graag....bierdrinken? ok zoek dan wel een hotelletje as. zondag zit ik op het water :lol: :lol:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 06 okt 2018, 21:26

Lomito schreef:
06 okt 2018, 13:56
Toch was ik vanmorgen present om de jongens van Dikkenberg bij te staan die daar de Stromer-fietsen presenteerden voor het Audi-publiek. Grote Stromer-tent buiten met daarin de bekende ST3 en ST5 demo's met Zwitsers kentekenplaatje voor de nodige proefritjes en binnen ons Sjoske keurig aangekleed met een wit overhemd om daar de ST1x, ST2 en ST3-LE aan het publiek te tonen.
Heel slim van ze. Je vindt daar toch ook de mensen met een beetje budget en interesse in elektrische vervoersoplossingen.
Lomito schreef:
06 okt 2018, 13:56
Het blijft leuk om de glimlach te zien van mensen die net terugkomen van een voor de eerste rit op een Stromer. Ik zou daar eens een compilatie van moeten maken...
Kan de kerel die ik vandaag terug binnen zag komen bij de Groningse dealer na een proefritje op de ST2 2018 ook meteen op de foto. Het is echt élke keer raak he?

Toen ik begon met mezelf verdiepen in Stromer kwam ik al die marketing-bla van de Stromer-glimlach natuurlijk ook tegen en ik dacht nog: tuuuuuuurlijk. Maar het is echt zo. Bij mij was het vandaag ook weer prijs, met de ST3 LE :mrgreen:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie