Belevenissen op de ST5

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Zippybikky
Pro
Pro

Re: Belevenissen op de ST5

Bericht door Zippybikky » 02 nov 2018, 08:18

Gewoon doen Daniel.
Die van mij is al lekker nat en modderig. Zoals het hoort bij een fiets :aq
Remember to do things which are right rather than things that are easy

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 02 nov 2018, 18:28

Yep, maar gezien de recente posts over stilvallende nieuwe Stromers niet geheel onterecht :aq

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 09 nov 2018, 17:42

Vandaag ben ik een pand in Nijmegen gaan inmeten, dus op de ST5 naar de wijk Brakkenstein. Route via Ewijk-Beuningen, Nieuwe Pieckelaan, Neerbosscheweg, Weg door Jonkerbos, langs het Goffertstadion, Oude Molenweg, Heyendaalseweg. Vooral de fietspaden door het Goffertpark zijn een genot voor de illegale SP-fietser, mooie brede fietspaden door het bos en veel fietsstraten door de stad maar wel oppassen voor de vele nieuwlanders die de (fiets)verkeersregels nog niet zo kennen.

Na het inmeetklusje terug naar naar Herveld via de Energieweg, Industrieweg en dan over de Waaldijk naar de Tacitus-brug. Even een kopje koffie en praatje gedaan bij Dikkenberg om vervolgens het Tap6-ritje te maken. Dit was tijdens zonsondergang waarbij de bewolkte lucht prachtig rood-oranje kleurde.

En nu heerlijk nagenieten met een Tap6 onder handbereik... fijn weekend allemaal. :az

MarcoRasser
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door MarcoRasser » 09 nov 2018, 19:04

Heerlijke rit gemaakt vandaag, gisteren is de foute connector verwisseld met een goed exemplaar en nu is het zorgenloos rijden.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 09 nov 2018, 22:55

Lomito schreef:
09 nov 2018, 17:42
En nu heerlijk nagenieten met een Tap6 onder handbereik... fijn weekend allemaal. :az
Proost! Ik zit helaas zonder. Moet morgen ff mijn voorraad aanvullen...
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 09 nov 2018, 23:46

FreddyH schreef:
09 nov 2018, 22:55
Ik zit helaas zonder.
:ai :ai :ck: :be

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 10 nov 2018, 00:27

Lomito schreef:
09 nov 2018, 23:46
:be
Volgens mij krijg je dat als je zonder zit omdat je zojuist je voorraad er doorheen gedraaid hebt :lol:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 10 nov 2018, 00:51

FreddyH schreef:
10 nov 2018, 00:27
Volgens mij krijg je dat als je zonder zit omdat je zojuist je voorraad er doorheen gedraaid hebt :lol:
Het is inderdaad geen bier om als pils weg te werken. Rustig van genieten... :az

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 20 nov 2018, 22:21

Dinsdag is op één of andere manier mijn meest productieve dag, maandag is toch meer langzaam bijkomen van het weekend, wat licht huishoudelijke karweitjes en administratie, maar dinsdag is altijd hardcore werk verzetten. Tenzij de zon schijnt, dan laat ik het werk vallen en stap ik op de fiets, want 's avonds kan ik ook hetzelfde werk doen. Vandaag geen zon en dus ook geen ST5 om naar te verlangen, en zodoende weer eens ouderwets bouwtekeningen produceren... Maar vanmiddag om 17:00 uur begon het toch te jeuken, verdorie ik wil fietsen! Even een dik uur stampen om te compenseren voor een hele dag muisschuiven... Maar rond die tijd komen er hongerige huisgenoten thuis met de vraag wat we vanavond eten, ofwel waarom ben je nog niet begonnen met koken...

Maar om 20:30uur had ik eindelijk tijd om op de fiets te springen, goed aankleden want het is pittig koud met een felle, snijdende oostenwind. Zoals gewoonlijk rond deze tijd zijn de straten uitgestorven zodat ik lekker snelheid kan maken. In de bochten toch wel iets voorzichtiger want de weg is hier en daar nat en kan opvriezen. Om optimaal gebruik te maken van de harde wind (Bft 4-270°) kies ik een route via Opheusden/Kesteren vanwege het platteland waar de wind vrij spel heeft om mij tegen de 49 km/u te duwen. Vervolgens de brug over naar Rhenen waar ik voor de terugweg in het bos duik om zo wat beschutting te vinden tegen de wind. In de Vallei moet ik even flink aanzetten om tegen de wind op 45 km/u te blijven rijden maar de ST5 doet dit prima. Even later rij ik door Wageningen waar ik normaal de Grebbedijk kies maar vanwege de wind pak ik nu de kortere weg door het windluwe centrum.

Na het Lexkesveer gaat het vol tegen de wind in, ik besluit om mee te buigen richting Hemmen en zo via de kom van Zetten naar Herveld te rijden. In de Hoofdstraat blijf ik met 45 km/u achter een auto rijden en ben zo in een paar minuten weer thuis. Man wat is dat toch heerlijk zo even een uurtje bewegen op de ST5. Je krijgt er partij energie van...

En die ga ik gebruiken om nog wat tekeningen te maken... pfff, dinsdag! Morgen uitrusten.

pleeyer_wan
Pro
Pro

Bericht door pleeyer_wan » 22 nov 2018, 12:15

Ik moest stoppen aan de sluis hier in de buurt, want ze waren een boot aan het doorsluizen, dus brug omhoog. Dan is het zelfs wachten met de st5! :lol:
Terwijl ik aan het wachten was sprak een man op een gewone fiets me aan, of het wel de moeite was, zo ne dure fiets! Babbeltje mee geslagen en bleek dat de man een prothese been had en elke dag naar werk fietste. (chapeau!)
Hij overwoog het ook om elektrisch te gaan, maar wou zijn conditie niet achteruit laten gaan.
Ik heb geantwoord : even veel inzet, maar 20km/u sneller! Dus je fietst minder lang, dat wel.

Na een fijne babbel samen vertrokken, wat bij hem gebleven (dikke laag natte bladeren op jaagpad) en zodra het pad schoon werd laten zien hoe snel zo ne "snelle fiets" wel is! ZOOEEEEFFF! :mrgreen:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:

Plaats reactie