Belevenissen op de ST5

pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Op de terug naar huis rit een bebaarde stromeraar tegen gekomen op het jaagpad ter hoogte van Ham.
trouwens een van de weinige fietsers die ik ben tegengekomen vandaag.
t'Is precies geen populaire route! :D
Ik kijk er thans naar uit om wat pedelecs te "racen" met de ST5.
Ik weet: frowned upon by some, maar reken maar van yes! ;p
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Lomito

Net terug van een avondritje via Ewijk-Beuningen-Nijmegen Goffert-F325-Oosterhout en het onvermijdelijke strandpark. Heerlijk weer, wel handschoenen aan en muts op want het koelt 's avonds best snel af. Maar wat een genot weer om zo lekker te knallen door het donker. En die claxon is super handig in de stad waar fietsers alle kanten op wapperen maar na een toet netjes in het gelid gaan. Trouwens, ik ben op twee minuten rijden van de Hemel geweest en heb me niet laten verleiden. :hy: (ook niet nodig met een verse voorraad Tap6 in de eigen koelkast)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Was hier vandaag topweer, heerlijk najaar zonnetje, weinig wind....perfect fietsweer..."de Hemel"....zowat aangereden of een kroeg?? :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

WFVst5 schreef: 05 okt 2018, 22:21 Was hier vandaag topweer, heerlijk najaar zonnetje, weinig wind....perfect fietsweer..."de Hemel"....zowat aangereden of een kroeg?? :mrgreen:
Ach gossie, iemand die de Hemel nog niet kent. Hierbij nodig ik je uit om kennis te maken met Stadsbrouwerij De Hemel in Nijmegen en dan waarschijnlijk ook enkel andere forumleden. Datum en tijd nader overeen te komen. Voorstel aanstaande zondagmiddag? Ik kom dan van een housewarmingparty (zaterdag-zondag :mrgreen: ) in Duitsland, uiteraard op de ST5 en kom dan toevallig langs De Hemel.... :az
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 05 okt 2018, 23:34
WFVst5 schreef: 05 okt 2018, 22:21 Was hier vandaag topweer, heerlijk najaar zonnetje, weinig wind....perfect fietsweer..."de Hemel"....zowat aangereden of een kroeg?? :mrgreen:
Ach gossie, iemand die de Hemel nog niet kent. Hierbij nodig ik je uit om kennis te maken met Stadsbrouwerij De Hemel in Nijmegen en dan waarschijnlijk ook enkel andere forumleden. Datum en tijd nader overeen te komen. Voorstel aanstaande zondagmiddag? Ik kom dan van een housewarmingparty (zaterdag-zondag :mrgreen: ) in Duitsland, uiteraard op de ST5 en kom dan toevallig langs De Hemel.... :az
Andere keer graag....bierdrinken? ok zoek dan wel een hotelletje as. zondag zit ik op het water :lol: :lol:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

Wat een fiets he... maar jij hebt eerder al op de ST5 gereden dus je weet wat je te wachten staat met ST3/ST3-LE. En dan toch nog die onvermijdelijke dat-was-wel-heel-erg-lekker-grijns op het gezicht. Eigenlijk heb ik dat nog steeds elke keer als ik arriveer na een 30+km rit. Ben trouwens net thuis van een feestje in Duitsland, mijn meiden met de auto, ik op de ST5 dwars door het aardedonkere Reichswald vanuit Kleef via Nijmegen naar Herveld.

Op de heenweg had ik in Wyler een claxonnerende Duitser achter me en zonder omkijken met de middelvinger naar mijn kentekenplaat gewezen. De auto heeft de drie kilometer daarop muisstil achter me aangereden. Op de heenweg ook door het Reichswald gereden om de weg te leren kennen en te ontdekken dat het pad eigenlijk best goed berijdbaar is. En heel veel klimmen dus op de terugweg ebenso heerlijk lang afdalen, wel zo lekker na een avondje doorzakken bij vrienden. En ongeveer gelijk thuis met de autorijdende huisgenoten... :lol:

Ritafstand 35 km, heenweg 100%-38%, alles in stand S, terugweg met de 2e accu vertrokken op 82% en thuis met 12%, ook alles in stand S.
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Awel, ik verschoot ervan dat het zo weinig verschil maakt met de auto!
Gelijk met de vrouw en kids vertrokken (zij in auto), een rit van 15 km en bijna dezelfde weg genomen. Maar kwam slechts een minuut later aan!
Woon werk 41,6 km met fiets: 57 minuten.
Met de wagen ww 38 km: 50 minuten.

Super!

Dezemorgen een tegenligger die het nodig vond om te flikkeren op mij omdat ik niet op fietspad reed.

Mijn St5 is momenteel nog steeds binnen om hersteld te worden. (aansluiting accu)
De St1x doet zijn werk wel, maar kijk toch terug uit naar mijn 5!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Lomito

Met de ST5 word je inderdaad meer met rust gelaten, ik denk dat het de banden zijn. Dat die Duitser in Wyler begon te claxonneren kan ik wel begrijpen. Ik was daar juist de N325/N9 overgestoken naar de Hauptstrasse en moet dan gelijk een heuvel beklimmen zodat ik geen snelheid kan maken. Pech dan voor de auto dat er tegenliggers waren en niet ingehaald kon worden. Ik vertik het echter om aan de kant van de weg te gaan rijden en al helemaal als er getoeterd wordt. ;p
Lomito

Vanmiddag lokte de zon mij naar buiten voor een heerlijk ritje over de Veluwe. Voor de terugweg heb ik het Lexkesveer bij Wageningen uitgekozen en daar aangekomen gingen net de slagbomen van het pontje neer terwijl ik me over de veerdam naar beneden liet storten. De schipper, Eelco (ik maak altijd een praatje met ze), herkende me snel en liet de slagbomen weer omhoog, ondertussen was het pont al in beweging gekomen maar ik kon nog aan boord springen...

Tijdens de overtocht viel mij de auto op die vooraan stond en waarvan de achteruitrijverlichting brandde??? Ik keek even naar de auto die daar achter stond en wees de passagier op dit ongebruikelijke tafereel... zij en de bestuurder hadden het ook gezien en zaten hem eigenlijk een beetje te knijpen. Normaal gesproken sta ik met de Stromer vooraan op het pontje, nu ik als laatste aan boord ben gekomen ben kan ik bij aankomst niet gelijk vertrekken maar met zo'n situatie wil ik wel even zien hoe dit gaat aflopen...

De slagbomen gaan omhoog, we zien de witte lampen uitgaan en ik geef een teken van opluchting aan de tweede auto maar vervolgens gaan de achteruitrijlampen weer aan... WTF... :ai Gelukkig gaan ze daarna weer uit en komt de auto met horten en stoten in beweging. Rijbewijs cadeau gekregen bij een pakje boter??? De dames in de tweede auto zien wat bleek. :mrgreen:
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Vandaag mijn 22inch St5 eindelijk opgehaald en een ander forumlid was mij nipt voor met zijne halen. Toen ik wegreed kwam hij alweer terug zonder ondersteuning en ik had met hem te doen. Een kilometer verder kon ik eveneens zonder ondersteuning terug. De dealer heeft contact gehad met Stromer en het blijkt een bekend probleem te zijn waar schijnbaar toch nieuwe fietsen mee worden afgeleverd. De connector tussen fiets en accu schijnt niet helemaal goed te zijn en dan af en toe even los contact maken waardoor er een error of zwart scherm ontstaat. Er zijn nieuwe besteld en het wordt gerepareerd. Ik denk dat Stromer toch best wat plaatsvervangende schaamte bij goedwillige dealers op zijn geweten heeft inmiddels. Na een ferme accu herplaatsing en wat contactspray lekker op pad gegaan in afwachting van een nieuwe connector. Wat mij ook opviel is dat de 2 ST5 die waren afgeleverd verschillende spiegels hadden. Hierbij een foto van de mijne
stuur.jpg
stuur.jpg (268.87 KiB) 3518 keer bekeken
Plaats reactie