Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Daniel1975 » 16 okt 2018, 18:39

Eerst over de gehele lengte de hieldraad van de band losmaken van de velg/velgbed. Dan krijg je alweer paar mm extra speling. Hopelijk helpt dat nog iets voor je.

Tubeless ga ik straks proberen als mij 3 er is. Zou moeten kunnen.

Lotjes2211
Rookie
Rookie

Re: Doe mij er maar één... excuses Maar dat slot da jy net beschrijft lukt niet op mijn st 5 mvg

Bericht door Lotjes2211 » 16 okt 2018, 19:27

:hy:
Martin schreef:
12 jul 2018, 20:49
@KvA: gefeliciteerd met je prachtige ST5. 8-)
Zelfs al een ringslot gemonteerd. Welk type is dit?
Edit: zie het al, Abus shield 5650. Hoort de bevestiging zo?

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 16 okt 2018, 22:03

pleeyer_wan schreef:
16 okt 2018, 17:17
De st5 ondersteboven zetten om goed aan wiel te komen vond ik wel scary. Zou dat kwaad kunnen?
Nee hoor, kan geen kwaad. Waar je op moet letten:

- Altijd de accu uitnemen wanneer je iets aan je Stromer gaat doen (scheelt ook weer een paar kilo met het omkeren). Accuvak afsluiten met een bandje o.i.d., anders vliegt die klep open tijdens het draaien.

- Oppassen voor uitstekende delen, met name aan je stuur. Bij mij zijn dat de koplamp, bel en bar-ends. Zorg dat die niet beschadigen of bezwijken onder het gewicht. Let ook op dat je zadel niet beschadigt.

- Stromer daarom op een zachte, doch stabiele ondergrond ondersteboven zetten. Liefst de berm ofzo, maar let op dat-ie niet om kan vallen. Ik heb de mijne ook weleens op de stoep op mijn Ortlieb tassen neergezet, ging prima.

- Remhendels niet inknijpen als je fiets ondersteboven staat, want dan pomp je de eventuele lucht in het systeem vanuit het reservoir terug het systeem in. (Dat krijg je ook wel weer terug, maar het is gewoon niet handig en als je zonder dat je dit weet ineens een noodstop moet maken met lucht in je systeem, kunnen de remmen anders reageren dan je verwacht.)

- Pas goed op je rug. Dat is bij mij al weleens mis gegaan, omdat ik de gewoonte had om elke fiets om te keren door over de fiets heen te buigen, voor- en achtervork vrij laag beet te pakken en op te tillen, zodat de fiets zichzelf omdraait. Dat lukt mij met 27kg Stromer niet, vindt mijn lage rug.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

greg
Pro
Pro

Bericht door greg » 17 okt 2018, 08:43

Heb nu mijn "balkje" ook eens in de gaten gehouden en tot 45km/h geeft hij een rood balkje. Dit balkje slaat naar links uit tot ongeveer 2/3 en blijft daar dan staan tot 45km/h op de omni. Af en toe zie ik hem rond de 46-47km/h ook al eens rood uitslaan, vermoedelijk wanneer ik zelf goed bijtrap, maar eerder bij tussenacceleraties dan. Ik vermoed dat de mijne wel ok is dan. Of moet het balkje volledig links uitslaan tot max?

pleeyer_wan
Pro
Pro

Bericht door pleeyer_wan » 17 okt 2018, 09:27

Stromeur, bedankt voor de tips!

Greg: dat is alleszins zeker niet slecht. Bij mij komt er alleen een rood balkje als ik een zware klim heb of veel wind tegen.
Wss bij vertrekken ook, maar ik ben dan wat met met verkeer bezig dan naar omni te kijken... :D

Trouwens vorige week serieuze wind tegen gehad en langs het kanaal voelt ge dat serieus doorwegen, met S stand aan toch nog 46 kunnen houden, maar dan zie je de percentages batterij toch serieus zakken! 22% batt overschot ipv 47% normaal op 40 km.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:

allesstroomt
Expert
Expert

Bericht door allesstroomt » 17 okt 2018, 09:29

Pleeyer, we moeten beiden onze sensor laten afstellen (hoekje uitslijpen) want mijn balkje doet enkel bij heel stevig trappen iets :)

greg
Pro
Pro

Bericht door greg » 17 okt 2018, 10:32

allesstroomt schreef:
17 okt 2018, 09:29
Pleeyer, we moeten beiden onze sensor laten afstellen (hoekje uitslijpen) want mijn balkje doet enkel bij heel stevig trappen iets :)
Ik heb één van de eerste Belgische ST5's dus de kans is klein dat dat bij mij al uitgeslepen is.

pleeyer_wan
Pro
Pro

Bericht door pleeyer_wan » 17 okt 2018, 11:59

allesstroomt schreef:
17 okt 2018, 09:29
Ik moet zowiezo binnen om bagagedrager op te halen, dus zal dan direct laten uitvoeren.
:cool2:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:

Free2be
Expert
Expert

Bericht door Free2be » 17 okt 2018, 13:53

Is dit ook een puntje bij 'n ST3, dat uitslijpen?
Wat wordt er precies uitgeslepen om het mogelijk te maken voor de afstelling van de sensor?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 17 okt 2018, 14:10

Lomito schreef:
12 okt 2018, 20:57
Ik had nog niet gehoord van de het aanpassen van het frame om de sensor beter te laten passen maar dit is dus precies dat stukje inzicht dat ze speciaal maakt.

Eigenlijk betekent dit dat er een minimale modificatie bedacht is die een terugkerend probleem van te lage ondersteuning op de ST5 kan verhelpen... best wel indrukwekkend jongens!
Voordat iedereen nu massaal als een rijtje domino-stenen zijn dealer opdracht geeft om eventjes in een ST5 frame te gaan slijpen in de hoop op meer ondersteuning: hebben we het hier nu over een Dikkenberg-oplossing of een officiële Stromer oplossing? Is dit bij elke ST5 noodzakelijk? (If it ain't broke, don't fix it etc.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie