Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Ernie
Pro
Pro

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Bericht door Ernie » 15 okt 2018, 10:37

Stromeur schreef:
14 okt 2018, 17:28
Die reflectoren zijn officieel verplicht en worden altijd bij de Stromer meegeleverd. Niet alle dealers plaatsen ze er standaard op, omdat veel gebruikers ze lelijk vinden. Zitten ze niet op je Stromer, dan horen ze in de afleverdoos die je bij je Stromer hebt gekregen te zitten, want ze horen dus wel bij jouw Stromer.
Een andere optie zou zijn een reflecterende sticker die iets minder uitbundig aanwezig is...

allesstroomt
Expert
Expert

Bericht door allesstroomt » 15 okt 2018, 13:34

Nog een vraagje: wat zit er eigenlijk in de afleverdoos? Ik vond:
-spullen voor gsm op het stuur te bevestigen (houder op fiets + bevestiging op telefoon)
-fluo broekband
-usb-kabel om di2 op te laden + lader (geen stekker in het stopcontact dus)
-handleiding
-GEEN lakstift zoals ik verwacht had
-GEEN doekje om de Omni op te poetsen.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 15 okt 2018, 14:47

Oplader van de Stromer-accu... en dat is eigenlijk ook het enige dat echt van belang is. De rest is vooral extra rommel in huis. Het opladen van de di2 laat ik door de dealer doen tijdens beurten.
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 15 okt 2018, 14:54

Die poetsdoekjes daar heb ik er hier al zeshonderd van liggen, allemaal bij weetikwat gekregen. Geen probleem dat zo'n doekje niet in de Stromer doos zit. Overigens heb ik nog nooit zo'n doekje gebruikt op de OMNI. Mijn mouw werkt prima.

De lakstiften meeleveren was geen succes, want na verloop van tijd drogen die volledig uit en dan werd daar weer over geklaagd. ("Moest niet mogen voor zo'n duur merk" etc. etc., terwijl die krengen altijd uitdrogen) Je Stromer dealer heeft als het goed is wel een lakstiftje liggen, en zo niet, dan kan hij deze bestellen bij Stromer.

Wat wel boeiend is:

- Lader
- Handleiding
- Di2 oplaad-dinges (ik laad hem wel zelf op, gewoon aan de USB aansluiting op mijn Stromer)
- Eindkapje van het handvat waar de spiegel in gemonteerd is (voor de volledigheid)
- En voor de ST5 dus de telefoon-montage spullen
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 15 okt 2018, 15:01

Stromeur schreef:
15 okt 2018, 14:54
Die poetsdoekjes daar heb ik er hier al zeshonderd van liggen,...
Als je daar nou wat shirtjes van maakt, dan...
Stromeur schreef:
15 okt 2018, 14:54
Mijn mouw werkt prima.
I rest my case :bj
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 15 okt 2018, 15:02

FreddyH schreef:
15 okt 2018, 15:01
Als je daar nou wat shirtjes van maakt, dan...
De groeten, FredPretLetter :mrgreen:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

allesstroomt
Expert
Expert

Bericht door allesstroomt » 15 okt 2018, 18:32

Neenee prima dan zat alles erin wat er moet inzitten!

Pimsky
Pro
Pro

Bericht door Pimsky » 15 okt 2018, 21:12

Pimsky schreef:
14 okt 2018, 11:00
allesstroomt schreef:
14 okt 2018, 09:51
Blijkt dat net als bij mijn collega koper bij Dezelfde dealer, het batterijcontact slecht contact geeft met de batterij. Een van de pinnetjes zit te diep.
Dat is bij mijn fiets hetzelfde euvel geweest. Op advies van Stromer hebben ze de contacten gereinigd en iets wat ruimer gemaakt. Mijn fiets rijdt weer uitstekend (6 km van dealer naar huis) over vervangen van dit onderdeel is niet gesproken.
Correctie: mijn fiets reed weer uitstekend. Vanmorgen voor vertrek mijn accu geplaatst en de Stromer aangezet. Na het inschakelen van de verlichting viel hij weer uit. Hij ging daarna niet aan. Ik wist genoeg. Ben met de auto gegaan en heb een mailtje gestuurd met de foto van de stekker met het dieper liggende contact. Ondanks de vrije dag heeft mijn dealer meteen gereageerd. Hij deelde mijn teleurstelling, morgen komt hij de fiets thuis halen en omruilen voor een leenfiets. Hij heeft ook meteen contact opgenomen met de technische man van Stromer. Fijn om te merken dat hij zijn uiterste best voor me zal gaan doen. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen. Ik ben wel blij dat ik er voor vertrek achter kwam.
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk

Daniel1975
Veteraan
Veteraan

Bericht door Daniel1975 » 15 okt 2018, 21:16

Zit hier echt met verbazing naar te kijken; als je punt A aanpast dan zorg je toch dat punt B compatibel is? Contactje-contactje is nu niet bepaald hogere wiskunde. Domme fout van Stromer in mijn optiek.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 15 okt 2018, 21:39

Pimsky schreef:
15 okt 2018, 21:12
de technische man van Stromer
Die ken ik, en die fixt altijd alles, voorgoed. Daar kun je alle vertrouwen in hebben, net als in je dealer lees ik in je andere topic. Hopelijk is het snel opgelost (chassisdeeltje vervangen door eentje uit een goeie batch) en je bent weer good to go.

Plaats reactie