Pagina 49 van 64

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 10:23
door greg
Lomito schreef:
10 okt 2018, 17:38
Inmiddels drie leuke ritten verder kan ik zeggen dat ik een andere fiets heb... niet meer elke dag kalibreren om nog enigszins ondersteuning te krijgen. Gisteravond kreeg ik mijn ST5 weer in handen, nu met nieuwe TMM-sensor, en ik kan het verschil duidelijk merken: het is alsof ik weer op mijn geliefde ST2s rij maar dan mét het comfort van de grote wielen, de ondersteuningsbalk staat bij een beetje aanzet direct in het rood en dat voel ik ook zo... je wordt naar de 45+ gebracht in plaats van te moeten 'werken' om daar te komen.

Zo daar word je wel heel erg blij van!! :bp:
Welke TMM-waarden heb je nu Lomito?

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 10:33
door pleeyer_wan
Fijn! Goed dat het opgelost is!
Ik heb echter ook nog nooit een volledige rode balk gezien. Maar ik heb ergens gelezen op forum hier, dat dat ligt aan android. Omdat je koppelsensor niet op max kunt zetten.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 10:47
door Lomito
greg schreef:
11 okt 2018, 10:23
Welke TMM-waarden heb je nu Lomito?
Ik lees nu 0,95-0,98V en dat was eerst 0,69-0,71V.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 11:06
door allesstroomt
Even een pre-pret vraagje: ikben al geregistreerd in de app (iphone) en kan de fiets al zien.
Bij de settings staat onder sensors: pedal sensor en brake sensor. Hoe stellen jullie die in? Is dat nog een andere dan de koppelsensor waarover Lomito het hierboven heeft?

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 11:09
door Stromeur
Koppelsensor = pedal sensor = trapsensor = TMM sensor. Zie ook de handleiding van je Stromer.

Instellen doe je aan de hand van je persoonlijke voorkeur (gewoon proberen en testen dus als je je bike hebt).

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 16:23
door Jema
Lomito schreef:
11 okt 2018, 10:47
greg schreef:
11 okt 2018, 10:23
Welke TMM-waarden heb je nu Lomito?
Ik lees nu 0,95-0,98V en dat was eerst 0,69-0,71V.
Vandaag mijn 1e onderhoudsbeurt gehad na 1500 km. Ook ik heb problemen met de ondersteuning met moeite 37+ vasthoudend. Kost mij veel energie en daarvoor heb ik de fiets natuurlijk niet.
Monteur liet me even zien hoe in het service menu te komen en ik zit op een offset van 0,65x veel te laag natuurlijk. FM gaat in overleg met stromer maar ziet er naar uit dat ik ook een nieuwe tmm ga krijgen. Wordt vervolgd.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 16:30
door Jema
Gisteren trouwens mijn 1e ongeluk gehad waarbij ik met de ST5 over de kop ben geslagen. Op een gecombineerd fietspad had een tegenligger niet door dat ik toch iets meer vaart had dan zijzelf. Ze dacht voor me langs te kunnen afbuigen. Met gevolg vol in de remmen. Goed dat de voorrem zo goed is en daardoor met de fiets over het meisje heen ging. Resultaat wel afgebroken spiegel en meerdere krassen, beschadige supernova taillight en beschadigd brooks zadel. Voor mezelf wat spierpijn en het meisje gelukig maar een klein schaafwondje op haar hand en natuurlijk hele grote schrik.

Wat dat dan wel opvalt is dat de overige fietsers stoppen omdat mijn fiets op het fietspad ligt en net zo lang blijven wachten tot ik ben opgestaan en mijn fiets zelf even weer heb opgepakt.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 16:34
door greg
Normaal zouden de TMM-waarden tussen de 0,5 en de 1,5 voor een ST5 ok moeten zijn. Maar het lijkt me sterk dat eentje met een waarde van 0,5V even goed zal rijden als eentje met 1,5V. Kan zijn dat ik hier verkeerd ben?
In ieder geval had ik een tijd geleden 0,75V en voelde hij niet zo vinnig aan, als de 0,85V die ik nu heb. Als je achteraan aan de 3 Torx vijzen draait zie je de waarden zo veranderen op de Omni.
Harder vast zetten is verminderen in TMM-waarde. Hoe losser de TMM-vijzen staan hoe hoger de waarde. Maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je dat daarmee gaat kunnen afstellen.
Als ik het goed heb, heb ik hier eens gelezen dat ze op 10Nm moeten aangedraaid staan.
Als ik eens een momentsleutel met het juiste bereik in mijn handen krijg, kan ik ze eens op perfect 10Nm vastzetten en kijken wat dat geeft qua waarden.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 19:31
door Lomito
Het verschil in rijplezier is enorm. Offset <0,7V is wel te doen maar geen feest, de ondersteuningsbalk wordt nauwelijks rood en je moet soms echt hard werken om 45 km/u te rijden. Met de offset op >0,9V doet de ST5 waar je een ST5 voor gekocht hebt, namelijk de stenen uit de straat rijden, een knalrode ondersteuningsbalk bij de geringste aanzet, tegenwind of helling.

En met zo'n feestbeest stap je met nog meer plezier op de fiets, ga je vaker en langer van fietsen. Ga je smoezen verzinnen om nog een ritje te maken... hier komt het tweede blauwtje trouwens goed van pas! :d3: :hy: :d3:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 11 okt 2018, 20:52
door Jema
Lomito schreef:
11 okt 2018, 19:31
Het verschil in rijplezier is enorm. Offset <0,7V is wel te doen maar geen feest, de ondersteuningsbalk wordt nauwelijks rood en je moet soms echt hard werken om 45 km/u te rijden. Met de offset op >0,9V doet de ST5 waar je een ST5 voor gekocht hebt, namelijk de stenen uit de straat rijden, een knalrode ondersteuningsbalk bij de geringste aanzet, tegenwind of helling.

En met zo'n feestbeest stap je met nog meer plezier op de fiets, ga je vaker en langer van fietsen. Ga je smoezen verzinnen om nog een ritje te maken... hier komt het tweede blauwtje trouwens goed van pas! :d3: :hy: :d3:
En dat wil ik ook. Fiets nu ca 90 km per dag maar kost me zoveel moeite om maar 33 gem te halen dat ik nu soms al echt twijfel om toch de auto te pakken.