Pagina 25 van 64

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 09 aug 2018, 10:24
door greg
Mijn stuur kraakt al van in het begin als je rechtstaand op de pedalen wil versnellen.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 09 aug 2018, 17:41
door mhoutman
greg schreef: 09 aug 2018, 10:24 Mijn stuur kraakt al van in het begin als je rechtstaand op de pedalen wil versnellen.
Er vanuit gaande dat Stromer deels 'voor' productie stuuronderdelen heeft gemonteerd op de eerste? batch ST5’s zal het mij niet verbazen als deze op een later tijdstip vervangen gaan worden. Zie ook de nieuwe gewijzigde stuuronderdelen op de ST5 van @Stromie

Wordt vervolgd dus :)

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 09 aug 2018, 17:55
door Martin
Voorproduktie stuuronderdelen op een produktiefiets... :ck:
Moet ik dit lezen als produkten die eigenlijk niet geschikt zijn voor produktie toch gemonteerd worden om door tijdsdruk de ST5 op tijd te leveren?
Als dat zo is, lever dan gewoon niet en stel de levering wat mij betreft dan maar weer uit.. :dwarf:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 09 aug 2018, 18:39
door FreddyH
Voor zover ik weet hebben we geen hard bewijs dat er voorserie onderdelen op de fietsen gezet zijn om sneller te leveren, maar... Gezien de enorme druk die soms op R&D afdelingen gezet wordt (been there, done that!) klinkt het allemaal wel in die richting.

Ik hoop dat Stromer hiervan leert. Later leveren dan beloofd is natuurlijk niet gaaf en echt balen voor iedereen die ermee te maken heeft (eindgebruikers, FM's maar ook Stromer zelf), maar een product "half af" afleveren is in mijn ogen nog net vervelender. Naar mijn ervaring werkt het dan beter om met je billen bloot te gaan en openlijk tegen je klanten te zeggen wat er aan de hand is met een *reeele* nieuwe datum. Die datum neem je dan zo ruim dat je hem zeker gaat halen en je doet je stinkende best om een paar dagen eerder dan die datum je fiets bij je klant te hebben staan.
Dat levert naast initiele frustratie heel veel lof op. Nu geeft Stromer na de initiele frustratie eigenlijk nog een trap na. Is erg jammer.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 09 aug 2018, 19:13
door allesstroomt
Als het een voorproductie stuur is dan zou het eventueel zelfs nog Carbon kunnen zijn. Ik reken erop dat de st5 22 inch al uit een latere productie fase komt. My God.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 09 aug 2018, 23:00
door mhoutman
bartgo schreef: 09 aug 2018, 19:13 Als het een voorproductie stuur is dan zou het eventueel zelfs nog Carbon kunnen zijn. Ik reken erop dat de st5 22 inch al uit een latere productie fase komt. My God.
Bart, goed lezen en geen enkele reden tot paniek. Het complete stuur bestaat uit diverse onderdelen waaronder de bekende kunststof kapjes die slecht passen en niet op kleur zijn.

Ik duik er verder in :)

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 09 aug 2018, 23:12
door WFVst5
Alu- en carbon delen kraken of tikken wel vaker op fietsen en van vallen wordt geen een fiets beter, bij een klein beetje wielerploeg worden stuur, remgrepen, stuurpen, vork en bij impact op het zadel ook de zadelpen na elke klapper vervangen om geen risico te lopen dat de boel afbreekt.
Ik denk dat het gewicht van de fiets er ook toe bijdraagt dat er een grotere impact ontstaat tijdens een val :bb

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 10 aug 2018, 08:18
door Paultje
bartgo schreef: 09 aug 2018, 19:13 Als het een voorproductie stuur is dan zou het eventueel zelfs nog Carbon kunnen zijn. Ik reken erop dat de st5 22 inch al uit een latere productie fase komt. My God.
Stuur is geen carbon meer, maar alu.....

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 10 aug 2018, 08:51
door allesstroomt
Mhoutman, jij denkt bijna bij elk commentaar van mij dat ik panikeer over de kwaliteit van mijn toekomstige st5. Integendeel. Ik heb er afgelopen weekend mee gereden en niks dan lof. Een beetje te snelle gewenning aan de hoge snelheid waardoor je nog meer wil. Dat was mijn enige klacht.

Als er stuuronderdelen uit preproductie komen dan zouden het Carbon delen kunnen zijn. De testmodellen op zolder hadden Carbon stuureindes. Ik geloof er dus niks van dat er preproductie delen gebruikt werden.

Overigens over opstartproblemen: ik hoor de ingenieur tegen mij nog uitleggen dat het allemaal meevalt omdat ruwweg enkel het frame en de banden echt nieuw nieuw zijn aan de st5 en de rest oa elektronica gewoon uit de vorige fietsen komt. Dat blijkt ook zo te zijn in de praktijk van de eerste productiemodellen. Wat problemen met sensoren maar naar mijn gevoel niet meer dan met andere modellen.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 10 aug 2018, 11:41
door Martin
Hmm...als ik de berichten nog eens terug lees over de vermeende preproduktie onderdelen, kan het niet zo zijn dat Stromer misschien een batch onderdelen voor het stuur heeft gemaakt met schoonheidsfoutjes?
Dat lijkt mij eerder aannemelijk volgens mij en is iets anders dan preproduktie. Niet minder erg, want dan is de eindcontrole na afmontage niet goed, als ik er van uit ga dat er hopelijk een eindcontrole is.