Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Is dat niet van de luizen? In ieder geval zijn de wegen en paden ‘nat’ onder de bomen en hoor je de banden plakken... vraag me af of dat nog actieradius scheelt...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Wordt ie geleverd met GSM houder :?:
Pirelli kalender :D
En enig nieuws wanneer bagage rekje zou geleverd worden?
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vermoedelijk september, heeft één van de andere eigenaren van zijn dealer vernomen:

viewtopic.php?f=20&t=1400&p=27844#p27844
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Dat is voor de bagage drager neem ik aan.
Iemand een idee hoe het zit met de gsm houder? Welk type gsm past er op ...
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
mhoutman

KvA schreef: 12 jul 2018, 22:21
Martin schreef: 12 jul 2018, 20:49 @KvA: gefeliciteerd met je prachtige ST5. 8-)
Zelfs al een ringslot gemonteerd. Welk type is dit?
Edit: zie het al, Abus shield 5650. Hoort de bevestiging zo?
Inderdaad shield 5650 Large. Geen idee of hij goed bevestigd is. Hebben ze zo geïnstalleerd. Linkalock Leo komt in herfst en schijnt ook te passen.
Allereerst van harte gefeliciteerd met je ST5 :cool2:

Ik ben ook erg blij om te zien dat de ABUS 5650 L met ART ** past. Misschien kun je nog wat detailfoto's plaatsen :ay

Ik had een ABUS ringslot op de ST2 aan de andere kant van het frame geplaatst maar dit is handiger omdat je dan niet met je voeten tegen de sleutel aan komt :)
Lomito

Ja, de eerste echte rit zit er op. Een rondje naar Nijmegen en via de andere kant van de Waal weer terug, 30 km. Uiteraard een heuglijke rit om met zo'n prachtfiets rond te karren maar tegelijk wat sip vanwege onvoldoende ondersteuning.

Vanmorgen hebben we al de sensor gekalibreerd en via het service-menu de Offset gereset omdat de ondersteuning niet je-van-het was, waarna de fiets het prima deed. Maar vanavond reed ik naar Nijmegen, de fiets voelde zwaar met wind mee. Dus onderweg gestopt en nogmaals gekalibreerd en gereset waarna de S-stand weer super was. Als een dolle stier door Nijmegen gereden maar eenmaal op de dijk ter hoogte van Beuningen was het Superman-gevoel opnieuw verdwenen na het passeren van een hekwerk.

Weer een paar keer gekalibreerd/gereset maar geen resultaat en dus met een donker wolkje naar de dealer gereden die vandaag gelukkig open is tot 20:00 uur. Ook daar weer de sensor softwarematig aangesproken zonder resultaat. Het voorval bij het hekje deed mij vermoeden dat het iets met de remhendel zou kunnen zijn. Nelis heeft daarop de hersenstam in de stem blootgelegd en daar de stekker van de remhendel losgetrokken. En daarna reed de fiets weer als een zonnetje... Blijkbaar is er iets met de remhendel niet in orde...

Enfin, komende dagen rij ik rond zonder RECUP... kan ik prima mee leven. Maandag wordt het met de technische man van Stromer besproken waarna er wel wat aangepast zal worden. Eigenlijk boeit me dat weinig, ik ben al blij dat de fiets weer als een zonnetje loopt.

Wat heel bijzonder is, op de Es had ik het ook wel eens maar nu een aantal keer in dat ene ritje, is dat je voorrang krijgt aangeboden waar je dat niet hebt. Ik heb daar eigenlijk een pesthekel aan omdat dit voor andere verkeersdeelnemers niet logisch is en kan leiden tot misverstanden... maar het is wel leuk!!!

Iets heel anders: ik heb vanmiddag de Gopro op het stuur gezet, gewoon met de stuurmount van de 30 euro Nikkei, stukje EPDM eronder en het werkt prima.
.
Hero6 op ST5-stuur.jpg
Hero6 op ST5-stuur.jpg (287.2 KiB) 3406 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 13 jul 2018, 19:55 Het voorval bij het hekje deed mij vermoeden dat het iets met de remhendel zou kunnen zijn. Nelis heeft daarop de hersenstam in de stem blootgelegd en daar de stekker van de remhendel losgetrokken. En daarna reed de fiets weer als een zonnetje... Blijkbaar is er iets met de remhendel niet in orde...
Eerlijk gezegd ben ik wel blij om te lezen dat dat het is. Als in: oooh is dat alles? Dan moet er waarschijnlijk alleen even een drupje olie in om de sensor goed gangbaar te maken, of de hele hendel zal worden vervangen. Die recup kun je wel missen voor de tijd die dit kost, dat kan sowieso nooit lang duren.
Lomito schreef: 13 jul 2018, 19:55 Iets heel anders: ik heb vanmiddag de Gopro op het stuur gezet, gewoon met de stuurmount van de 30 euro Nikkei, stukje EPDM eronder en het werkt prima.
Kreeg je de klem om het stuur wel goed weggefrommeld tussen het stuur en de bekabeling die eronder loopt? Ik had daar destijds in Zandvoort wat moeite mee en heb de GoPro toen maar recht naast het handvat geplaatst, omdat ik niet wilde gaan rommelen aan een ST5 die niet de mijne was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Lomito schreef: 13 jul 2018, 19:55 Ook daar weer de sensor softwarematig aangesproken zonder resultaat. Het voorval bij het hekje deed mij vermoeden dat het iets met de remhendel zou kunnen zijn. Nelis heeft daarop de hersenstam in de stem blootgelegd en daar de stekker van de remhendel losgetrokken. En daarna reed de fiets weer als een zonnetje... Blijkbaar is er iets met de remhendel niet in orde...

Enfin, komende dagen rij ik rond zonder RECUP... kan ik prima mee leven. Maandag wordt het met de technische man van Stromer besproken waarna er wel wat aangepast zal worden. Eigenlijk boeit me dat weinig, ik ben al blij dat de fiets weer als een zonnetje loopt.
Ik had hetzelfde probleem al bij testrit bij dealer. Was inderdaad remsensor. Hebben iets in remhendel losgedraaid waarna remsensor niet steeds geactiveerd werd. Hadden ze bij andere ST5 ook al gehad
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
Lomito

Stromeur schreef: 13 jul 2018, 20:02 Kreeg je de klem om het stuur wel goed weggefrommeld tussen het stuur en de bekabeling die eronder loopt? Ik had daar destijds in Zandvoort wat moeite mee en heb de GoPro toen maar recht naast het handvat geplaatst, omdat ik niet wilde gaan rommelen aan een ST5 die niet de mijne was.
Geen probleem, ik ga de mount nog wel een keer iets beter plaatsen, EPDM netjes onder de mount... je wilt fietsen he... :mrgreen:
Lomito

KvA schreef: 13 jul 2018, 20:13 Ik had hetzelfde probleem al bij testrit bij dealer. Was inderdaad remsensor. Hebben iets in remhendel losgedraaid waarna remsensor niet steeds geactiveerd werd. Hadden ze bij andere ST5 ook al gehad
Vanavond heb ik een tweede rit gemaakt, als een duivel zo snel die fiets, maar zo'n beetje op het verste punt van de route zakte de ondersteuning in enkele kilometers langzaam weg tot nul, van Superman naar Stoffel, en ook niet meer terug te halen met extra remhendelbewegingen, kalibreren of wat dan ook. De stekker van de remsensor is door de dealer losgemaakt zodat de remhendel geen invloed meer heeft op de ondersteuning en daarna ging de fiets ook weer als een dolle... totdat opeens de fut eruit ging en ik nog 12 km naar huis moest harken. Daarom denk ik dat het de TMM-sensor is.
Plaats reactie