Heeft dat LINKA slot wel een certificering
Eerste ervaringen met de Stromer ST5
Ligt als een blok op de weg... dat is het overweldigende gevoel dat je krijgt op de ST5, het zijn vooral die banden die het verschil maken, niet alleen de grotere diameter maar ook dat vette plakrubber en die dikke wangen... En daar moet je inderdaad iets inleveren qua felheid. Maar misschien dat we ons daarin vergissen en moeten we gewoon eens een ST5 en Es naast elkaar laten optrekken om te kijken wat er werkelijk gebeurt. In theorie klopt het wel...KvA schreef: ↑12 jul 2018, 22:27 Eerste korte testrit: ligt als blok op de weg. Veel comfortabeler dan ST2S. Remmen krachtiger en stiller. Ook minder bijgeluiden. Acceleratie viel wat tegen in S modus. Gevoel dat ST2S wat explosiever is. Komt wellicht door grotere wielen. Nieuwe display werkt stuk fijner. Mis wel display van di2.
Testrijders met een Es of 5 gezocht !
Oef.... serieus ? Ik heb hem al besteld in de lease, maar dit bericht brengt me wel weer wat aan het twijfelen. Ik had persoonlijk wel verwacht dat die 800 W / 48 nm motor het verschil in Wielomtrek ruimschoots zou compenseren, maar blijkbaar is dat niet zo?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zou me er niet al te druk over maken. Ik heb nu een ST2 S en ik heb de ST5 regelmatig getest. Het iets mindere explosieve "gevoel" komt denk ik voort uit twee dingen, die beide met de wielen en de banden van de ST5 te maken hebben: de wielen zijn groter en de banden plakken meer aan de weg, plus het stuurgedrag is wat minder vinnig. Wat dat betreft zijn het, zoals ik al wel vaker heb gezegd, gewoon echt twee totaal verschillende fietsen en het is persoonlijk waar je voorkeur ligt.
Maar het is écht niet zo dat de ST5 als een soort ouwe diesel op gang komt. Hij ligt gewoon stabieler op de weg, als een huis, maar wel een bloedsnel huis. Ik voelde me op topsnelheid (waar je echt zó aan zit op een ST5) veiliger op de ST5 dan op mijn ST2 S, zeker in de bochten.
Met de ST5 leren optrekken in een ander/passender verzet kan ook nog een hele hoop helpen, en dankzij het elektrisch schakelen is dit een peulenschil.
Ik voorzie echter ook dat bepaalde Stromers met 26" wielen om deze reden nog weleens collectors items kunnen worden in de toekomst. Er is namelijk geen wet die bepaalt welke wielmaat het beste is voor gebruik op de weg.
Maar het is écht niet zo dat de ST5 als een soort ouwe diesel op gang komt. Hij ligt gewoon stabieler op de weg, als een huis, maar wel een bloedsnel huis. Ik voelde me op topsnelheid (waar je echt zó aan zit op een ST5) veiliger op de ST5 dan op mijn ST2 S, zeker in de bochten.
Met de ST5 leren optrekken in een ander/passender verzet kan ook nog een hele hoop helpen, en dankzij het elektrisch schakelen is dit een peulenschil.
Ik voorzie echter ook dat bepaalde Stromers met 26" wielen om deze reden nog weleens collectors items kunnen worden in de toekomst. Er is namelijk geen wet die bepaalt welke wielmaat het beste is voor gebruik op de weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
Daar hoef je in ieder geval geen ST5 voor te kopen. Momenteel plakken mijn Big Bens op de ST1x ook gewoon aan de weg.
Wat een bende komt er van de bomen zeg ...
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug