Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Laatste offtopic post van mijn kant, maar aangezien ik 100% zeker weet dat Stromer in ieder geval dit ST5 topic op de voet volgt: @Stromer mensen, hier een linkje naar de ervaringen van een teleurgestelde Stromer-klant van deze keten:

viewtopic.php?f=8&t=1124&hilit=fietsenwinkel

Dit past niet bij een high end merk als Stromer (en al helemaal niet bij de ST5, die ze ook verkopen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:shock: :bh:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

Stromeur schreef: 21 aug 2018, 21:12 Deze fietsenwinkelketen staat inmiddels alom bekend als een bedrijf dat op elke denkbare manier klanten belazert (fake reviews, fake fietstesten, fake klanten, fake aanbod van merken die ze niet eens voeren en ga zo maar door). Ik vind het tenenkrommend dat ze Stromers verkopen.
Ik kan geen argument bedenken waarom je bij die online winkel je ST5 zou kopen, wat is hun unique selling point dat de klant over de streep trekt?

Je betaalt immers de hoofdprijs, korting vragen werkt niet bij online bestellen en dus de volle prijs terwijl je via deze winkelketen de laagste prijs zou krijgen???

Ik kan bij nader inzien toch één argument bedenken waar men waarschijnlijk klanten op binnenharkt: volgens de site kan de ST5 in 1-2 weken geleverd worden. Uiteraard is dat ook fake want de levertijd van de ST5 is voor ELKE dealer minstens 2-3 maanden zoals we weten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 21 aug 2018, 22:08 Ik kan geen argument bedenken waarom je bij die online winkel je ST5 zou kopen
Ze hebben ook 37 fysieke winkels, inclusief 11 speed pedelec test-centers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Martin schreef: 21 aug 2018, 21:26 De grootste fout ligt niet bij de klanten die bij die dozenschuiver een Stromer kopen, maar bij Stromer zelf. Zeer kwalijk van Stromer dat ze in zee gegaan zijn met deze partij. Terwijl diverse dealers hun stinkende best doen om perfecte service en kwaliteit te leveren aan hun klanten, doet de dozenschuiver precies het omgekeerde.. :aq
Ik neem aan dat Stromer een contract heeft afgesloten voor een bepaalde periode en dat contract is eenmalig hoop ik.
Weet niet, heb nog nooit iets gekocht bij dozenschuivers geen witgoed of HiFi laat staan een fiets.

Als er geen markt is hebben dozenschuivers geen bestaansrecht ik heb een paar jaar Velomobielen onderhouden en gerepareerd (met toestemming, consignatie onderdelen van de fabrikant) mijn garage omgebouwd tot werkplaats, brug erin etc.etc. werd ook veel gebeld "wat kost dit/dat bij jou??" stond dag&nacht, zon-feestdagen als ik vrij was voor mijn vaste klanten klaar om ze mobiel te houden (veel forensen) maar die fietsen zijn veel te goed.....45.000km met tandkransen, kettingwiel, ketting en remschoenen was geen uitzondering als ze voor een reparatie bij een "beunhaas' 15€ries minder kwijt waren gingen ze daar naar toe en op incourante uren was ik weer goed......uiteindelijk gestopt omdat ik dit zat was.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 21 aug 2018, 22:08
Stromeur schreef: 21 aug 2018, 21:12 Deze fietsenwinkelketen staat inmiddels alom bekend als een bedrijf dat op elke denkbare manier klanten belazert (fake reviews, fake fietstesten, fake klanten, fake aanbod van merken die ze niet eens voeren en ga zo maar door). Ik vind het tenenkrommend dat ze Stromers verkopen.
Ik kan geen argument bedenken waarom je bij die online winkel je ST5 zou kopen, wat is hun unique selling point dat de klant over de streep trekt?

Je betaalt immers de hoofdprijs, korting vragen werkt niet bij online bestellen en dus de volle prijs terwijl je via deze winkelketen de laagste prijs zou krijgen???

Ik kan bij nader inzien toch één argument bedenken waar men waarschijnlijk klanten op binnenharkt: volgens de site kan de ST5 in 1-2 weken geleverd worden. Uiteraard is dat ook fake want de levertijd van de ST5 is voor ELKE dealer minstens 2-3 maanden zoals we weten.
Is niet helemaal waar, bij dealer in Amsterdam stond een 17" in voorraad.....de verkoper garandeerde mij dat ik diezelfde middag nog kon rijden :cool2: probleem was.......hij is te klein (moet een 20") en ik had hem al besteld bij dealer hier in de buurt.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik vindt het een fout van stromer zelf....als zij een goed betrouwbaar dealernetwerk willen hebben waar zij als merk achter staan moet je niet met discount of online dozenschuivers in zee gaan.
Op deze manier val je je eigen dealers die zich 102% inzetten om de klanten te pleasen en om hun fouten goed te maken namelijk af en spuug je uiteindelijk in je eigen soep zoals wij dit zeggen en da's op de lange duur niet handig.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

mhoutman schreef: 21 aug 2018, 20:27 Na totaal 8 maanden wachten, waarvan 3 maanden op een ST5, was het vandaag eindelijk zo ver.

Nadat het 3 weken geleden was mis gegaan met een eerste zending omdat in een expeditiecentrum een aantal ST5 ’s door een vorkheftruck te grazen was genomen, waren de verwachtingen deze keer hoog gespannen.

De unboxing bleek helaas één grote teleurstelling. Behalve lakbeschadigingen aan beide kanten van het stuur (te wijten aan kartonnen inserts die er zonder verdere bescherming op worden gepropt) zitten er een aantal diepe butsen op rechter achterbrug en een lakbeschadiging links op de achtervork.
De kunststof stuurplaatjes passen en tonen nog slechter dan hier reeds gepost. De gemodificeerde onderdelen zaten er dus nog niet op.

Ik post bewust geen foto’s maar deze zijn uiteraard beschikbaar.

Wordt vervolgd…
Wat een deceptie je zou haast als dealer zelf die handel oppikken of een betrouwbare vervoerder inschakelen laat ze eens contact opnemen met Velomobiel of Intercitybike hoe zij dit doen daar is nooit transportschade aan de carbon bodys die gespoten en al uit Roemenië komen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

WFVst5 schreef: 21 aug 2018, 22:25 Is niet helemaal waar, bij dealer in Amsterdam stond een 17" in voorraad.....de verkoper garandeerde mij dat ik diezelfde middag nog kon rijden :cool2: probleem was.......hij is te klein (moet een 20") en ik had hem al besteld bij dealer hier in de buurt.
Dus als ze EEN willekeurige ST5 op voorraad hebben is de maximale levertijd voor elke framemaat 2 weken? En als die ene ST5 verkocht is dan kunnen ze nog steeds 2 weken levertijd garanderen?

Ik kan me niet voorstellen dat je bij deze online winkel een ST5 gaat kopen tenzij je in sprookjes gelooft.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Nee Lomito is geen on line winkel, mag meen ik geen naam noemen maar is gerenomeerd bedrijf denk ik er stonden zo'n 20-30 "uitleenfietsen" (allemaal stromers) buiten zij verkopen/repareren en servicen alleen stromers en sinds kort R&M op de zaterdag dat ik er was stonden er twee st5 om afgeleverd te worden en een voorraad.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie