Ter verduidelijking:
Eerste ervaringen met de Stromer ST5
-
- Runner-up
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
- Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland
Vandaag na 5 maanden wachten mijn ST5 geprobeerd af te halen bij mijn FM. Helaas een teleurstellende ( ) ervaring om de volgende redenen:
Na een goede uitleg van de verschillende functies en verzekering dat alles is gecontroleerd en goed werkt, ben ik weg gereden na het voldoen van de nota. Echter na 3,2 km valt op een recht stuk fietspad de ondersteuning weg en valt het display in het "zwart".
Na terugkeer en controle FM blijkt dat er een modificatie heeft plaats gevonden in de accucontacten. Nu zit er in mijn nieuwe fiets de oude versie van deze contacten en de nieuwe zal daar nu in moeten worden gezet.
Wat nu zo teleurstellend is dat:
1. Hoe kan Stromer met deze kennis een ST5 naar een klant sturen? Dit is op z'n minst toch zeer amateuristisch!
2. Op een telefonische vraag aan de FM of de fiets afgehaald kan worden, is het ook jammer dat deze niet aangeeft om nog even te wachten tot het bewuste onderdeel vervangen is.
Op een fiets die dagelijks gebruikt zal gaan worden, moet er vertrouwen zijn in de techniek. Dit is nog even niet aanwezig. Advies aan nieuwe klanten om een aanschaf van een ST5 nog even uit te stellen tot alle kinderziekten uit de wereld zijn.
Na een goede uitleg van de verschillende functies en verzekering dat alles is gecontroleerd en goed werkt, ben ik weg gereden na het voldoen van de nota. Echter na 3,2 km valt op een recht stuk fietspad de ondersteuning weg en valt het display in het "zwart".
Na terugkeer en controle FM blijkt dat er een modificatie heeft plaats gevonden in de accucontacten. Nu zit er in mijn nieuwe fiets de oude versie van deze contacten en de nieuwe zal daar nu in moeten worden gezet.
Wat nu zo teleurstellend is dat:
1. Hoe kan Stromer met deze kennis een ST5 naar een klant sturen? Dit is op z'n minst toch zeer amateuristisch!
2. Op een telefonische vraag aan de FM of de fiets afgehaald kan worden, is het ook jammer dat deze niet aangeeft om nog even te wachten tot het bewuste onderdeel vervangen is.
Op een fiets die dagelijks gebruikt zal gaan worden, moet er vertrouwen zijn in de techniek. Dit is nog even niet aanwezig. Advies aan nieuwe klanten om een aanschaf van een ST5 nog even uit te stellen tot alle kinderziekten uit de wereld zijn.
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen!
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
-
- Runner-up
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
- Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland
Nog een aanvulling. Na mij is er nog een ST5 de winkel uitgereden die ook binnen 10 minuten terug keerde met dezelfde storing.
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen!
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Balen zeg.
Het probleem met de contacten en de accu is inderdaad bekend. Geen idee of hierover al een service bulletin naar de dealers is gestuurd door Stromer, maar mocht dat zo zijn, dan is je dealer degene die het hier heeft laten liggen. Als de dealers nog niet op de hoogte zijn gebracht, dan is Stromer inderdaad de aangewezen partij om over het bureau te trekken.
Het probleem met de contacten en de accu is inderdaad bekend. Geen idee of hierover al een service bulletin naar de dealers is gestuurd door Stromer, maar mocht dat zo zijn, dan is je dealer degene die het hier heeft laten liggen. Als de dealers nog niet op de hoogte zijn gebracht, dan is Stromer inderdaad de aangewezen partij om over het bureau te trekken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
- Locatie: Schulen, België
Bij mij was het na 37 km prijs... En na mij nog ene met zelfde probleem.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider!
St5 rider!
Ken je de omschrijving "van horen zeggen"? Ik geef hier gewoon aan dat dat min persoonlijke ervaringen niet zijn, maar van derden.
Ik heb met hen wel contact gehad toen ik mijn Stromer wou aanschaffen, en ik vond hun manier van handelen toen zeer correct.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik ken inderdaad de omschrijving "van horen zeggen" ... nu, ik heb mijn ST2 wél bij Verbinnen gekocht, heb daardoor dus wél die persoonlijke ervaring en heb bijgevolg wél een iets meer gefundeerde mening over hun manier van handelen.
-
- Runner-up
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
- Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland
Op mijn eerste ervaringen van 31-10 een update:
De fiets rijdt fantastisch daar is geen twijfel over. Maar als in mijn bericht beschreven er moet wel vertrouwen zijn in de techniek.
In weekend van 2 november het display en ondersteuning valt weer weg. Na plaatsen acculader de storingscode 210100.
Dit betekent, na bezoek FM, dat de accu nog moet "leren" wat 100% is. Storing heeft zich niet meer voorgedaan.
Andere storing was vrijdagavond op het werk. Accustatus 60% maar bij aanzetten geen teken van leven. Zonder ondersteuning snel voor sluitingstijd weer naar de FM en met acculader deed de fiets het weer. Thuis vrijdagavond opgeladen en vanmiddag, zondag 11-11, weer "dood". Dus deze week maar wer naar de FM.
En oh ja, nog een lekke band door fabricagefout van de binnenband. Fiets opgehaald en weer thuis gebracht.
Geluk bij een ongeluk is de fantastische service van mijn fietsenmaker uit Heenvliet maar het vertrouwen is nog niet waar die moet zijn.
De fiets rijdt fantastisch daar is geen twijfel over. Maar als in mijn bericht beschreven er moet wel vertrouwen zijn in de techniek.
In weekend van 2 november het display en ondersteuning valt weer weg. Na plaatsen acculader de storingscode 210100.
Dit betekent, na bezoek FM, dat de accu nog moet "leren" wat 100% is. Storing heeft zich niet meer voorgedaan.
Andere storing was vrijdagavond op het werk. Accustatus 60% maar bij aanzetten geen teken van leven. Zonder ondersteuning snel voor sluitingstijd weer naar de FM en met acculader deed de fiets het weer. Thuis vrijdagavond opgeladen en vanmiddag, zondag 11-11, weer "dood". Dus deze week maar wer naar de FM.
En oh ja, nog een lekke band door fabricagefout van de binnenband. Fiets opgehaald en weer thuis gebracht.
Geluk bij een ongeluk is de fantastische service van mijn fietsenmaker uit Heenvliet maar het vertrouwen is nog niet waar die moet zijn.
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen!
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.