Eerste ervaringen met de Stromer ST5

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 12 nov 2018, 22:43
Stromeur schreef: 12 nov 2018, 22:00 Hoe vind je de banden/wegligging in de bochten onder deze blerf-omstandigheden als dit vergelijkt met je ex-es met CTCII banden?
In vergelijking met de zomerband merk ik geen verschil. Met de CT-winterband kon ik veel verder gaan onder natte omstandigheden. Nu moet ik wel zeggen dat ik iets voorzichtiger ben gaan rijden waardoor ik nog geen slippende banden heb gehad. De rit van vanavond was ook echt rustig uitproberen hoe ver ik kon gaan.
Je moet altijd reserve inbouwen, waarom de grens opzoeken? Alleen als er wat te winnen valt :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

De grens opzoeken is een kwestie van weten tot hoever ik kan gaan. Pas als ik die bepaald heb kan ik een zinvolle veiligheidsmarge kiezen. Dat opzoeken wil niet zeggen dat ik de intentie heb om over de grens te gaan.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

In de namiddag op pad met de nieuwe aanwinst en ik moet zeggen dat ik super tevreden ben opdracht was de accu een paar keer zowat leeg rijden dus.....mooi windje en meteen gas op die grijze lollie; 67km afgelegd en nog 1% over. Een en ander nog wat afgesteld, wachtwoord veranderd en nu lekker laden en een Westmalle Tripel.

06554072-E9D8-466B-AA69-9D6A085D5BB3.jpeg
06554072-E9D8-466B-AA69-9D6A085D5BB3.jpeg (3.09 MiB) 3287 keer bekeken
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je fiets is helemaal onderste boven van die Westmalle Tripel :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb de foto recht gezet.

Mooi kanon!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

WFVst5 schreef: 02 dec 2018, 17:53 en nog 1% over
Da's heel mooi gepland.

Tussen haakjes: ik dacht altijd dat ze in Holland Heineken dronken.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vervolg van het bier-gesprek (uitstekende materie!) naar een eigen topic afgesplitst:

viewtopic.php?f=16&t=2065#p43762
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Oeps ja sorry!
Alle gekheid op een stokje, ik ben blij dat de fiets het goed doet, hier en daar wat instellingen verandert.
Zadel nog iets naar achteren, zithouding is perfect voor mij ook met tegenwind kan ik goed mijn kracht kwijt.

Vanavond nog even alle belangrijke bouten nagetrokken, bevestiging achteras gecheckt met momentsleutel en contacten van de batterijvoet met contactbeschermer ingespoten, te strak aangetrokken tyreps hier en daar verwijderd en de stekkerverbindingen in stuur en aan de Omni met dit spul ingespoten en hoop dat ik zo de meeste problemen kan voorkomen, mede door de info op dit forum dank hiervoor!

Minder blij was ik met het feit dat de cassette niet aangepast was aan mijn wensen.
Ondanks de toezegging van de werkplaats aldaar was het niet gedaan ik ben bang dat ik daarvoor naar bekende dealer in het land zal moeten, heb al telefonisch contact gehad met ene Jos.
Het lijkt wel of men bang is om aan een nieuwe fiets te sleutelen juist omdat het achterwiel er toch uit moest voor het achterspatbord/dragertje dacht ik dat het wel goed zou komen........nee mijnheer, Shimano gebeld tuftuftuf, stromer gebeld tuftuftuf bekende dealer in Asd. gebeld die deden het nooit???? dan maar naar mijnheer Jos. :bu: :bu:
Laatst gewijzigd door WFVst5 op 02 dec 2018, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer staat dit soort modificaties niet toe.

Dealers die te weinig kennis van zaken hebben en/of dealers die niet zelf de consequenties voor de Stomer-garantie willen dragen, zullen geen niet-officiële modificaties uitvoeren. Hetzelfde gebeurt als b.v. kransje 11 op is: bijna alle Stromer-dealers zullen dan de complete (dure) cassette vervangen, terwijl dat ene kapotte kransje misschien een tientje kost. Ik denk niet dat dit te maken heeft met angst om het achterwiel van de ST5 eruit te halen. Dat zullen ze namelijk ook moeten doen als je een setje winterbanden door hen laat monteren. Dit hoort bij Stromer, helaas.

Gelukkig hebben we inderdaad een dealer in Nederland die wel bereid is om de persoonlijke wensen van klanten waar mogelijk in te willigen, en dat is meer dan dat de gemiddelde Stromer dealer doet. (Al wagen zij zich b.v. ook niet aan de M99 PRO Mod, en dat snap ik wel.) Houd er wel rekening mee dat dit consequenties kán hebben voor de garantie die je eigen dealer geeft op je Stromer.

Wel raar dat jouw dealer het eerst toezegt, en vervolgens niet doet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tja er komt nu een cassette 11-16t en dan naar max 23t op. vooral veel beter voor de kettingloop en verdeling van het slijtageproces ik snap echt niet waarom zij zo moeilijk doen.
Als dit kundig en goed gedaan wordt kan het geen invloed hebben op de garantie. Ik gok op onkunde.......bandje plakken, ketting wisselen, lampje wisselen maar zo gauw de multimeter of de momentsleutel uit de kar moet komen gaat de rem erop.
Op de Flyer die ik ingeruild heb zat als grootste een 42t achter die had ik al veranderd naar 25-11 had je ze moeten zien kijken.........
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie