Eerste ervaringen met de Stromer ST5

pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Het lijkt er wel op, dat je de st5 eerst moet laten uitzieken voordat je er plezier van kunt hebben. :bn:
Bijna standaard dat ze met kinderziektes uit de showroom komen en pas na een tijd "goedzetten", langzaam je vertrouwen kunnen winnen.
Ik vind het nog steeds een zalige fiets, maar ook mijne is niet van pannes gespaard gebleven in het begin!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 27 okt 2018, 06:06DF?
Velomobiel.
IMG_6137.JPG
IMG_6137.JPG (3.22 MiB) 3704 keer bekeken
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

pleeyer_wan schreef: 11 nov 2018, 20:25 Het lijkt er wel op, dat je de st5 eerst moet laten uitzieken voordat je er plezier van kunt hebben. :bn:
Bijna standaard dat ze met kinderziektes uit de showroom komen en pas na een tijd "goedzetten", langzaam je vertrouwen kunnen winnen.
Ik vind het nog steeds een zalige fiets, maar ook mijne is niet van pannes gespaard gebleven in het begin!
Als dit echt zo is staat ie gauw op marktplaats of bij de dealer als occasie :dwarf: :dwarf:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het wisselt volgens mij heel sterk hoe goed de ST5 recht uit de doos presteert, al heb ik ook wel dealers gesproken bij wie 95% van de ST5 Stromers het meteen na aflevering probleemloos doet. Nu was één van die dealers er b.v. wel eentje die de ST5 niet recht uit de doos op de weg zet, maar die twee uur per ST5 spendeert aan het volledig getest rijklaar maken van de bike. Dat pro-actieve serviceniveau mag je ook verwachten van een Stromer dealer vind ik, en daar vang je volgens mij veel problemen al mee af.

Een goeie Stromer dealer blijft zijn gewicht in goud waard.

Neemt niet weg dat First Time Right (of de oorzaak nu bij de dealer of de fabriek of allebei ligt) zo zoetjesaan echt eens bovenaan de agenda van Stromer moet komen te staan. Ook omdat de ST5 inmiddels een publiek aantrekt dat niet langer uit louter early adaptors bestaat. Van deze nieuwe groep klanten liggen de wensen + eisen + verwachtingen meteen een stuk hoger en de flexibiliteit + geduld bij problemen is lager.

M.i. trouwens volledig terecht als je 10k klapt voor een fiets, hoewel ik persoonlijk altijd een voorstander zal blijven van de dealer in alle redelijkheid en billijkheid de kans geven om issues op te lossen. (Dealer over de toonbank trekken kan altijd nog als-ie problemen niet vlot en permanent oplost.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

pleeyer_wan schreef: 11 nov 2018, 20:25 Het lijkt er wel op, dat je de st5 eerst moet laten uitzieken voordat je er plezier van kunt hebben. :bn:
Dat is niet alleen met de ST5 zo, maar met quasi alle recente stromers vrees ik.

Ik heb drie st2's tegelijk besteld, alle drie werkten ze bij het afhalen en kon je er goed mee rijden.
Maar ze zijn alle drie meermaals terug binnen geweest om ze op punt te zetten.
Twee issues waren identiek aanwezig op de drie fietsen ... dus een fout in de productie, die niet automatisch rechtgezet wordt als de klant niet klaagt :ck: :ck:
Daarnaast had elke fiets nog wel wat anders kapot of slecht werkend, dat uiteindelijk vervangen werd.

"Het werd altijd wel keurig opgelost door de dealer" zoals ze dat hier zo mooi kunnen zeggen.
Ben je vet mee als klant die fietsen van bijna 7000 euro per stuk gekocht heeft en waar de issues enkel verholpen worden als je gaat klagen ...

Ik ben er zeker van dat er een hoop stromers rondrijden die niet optimaal werken, maar waarbij de gebruiker dit niet weet of zelfs niet beseft omdat hij niet één op één kan vergelijken met een "foutloos" werkende fiets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BadPritt schreef: 11 nov 2018, 21:33 Ik heb drie st2's tegelijk besteld, alle drie werkten ze bij het afhalen en kon je er goed mee rijden.
Dit topic gaat over de ST5, niet over de ST2 (zie topictitel). Graag je klacht in een relevant topic voortzetten of een nieuw topic openen in het juiste forum.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Vanavond met de ST5 gereden over natte wegen met hier en daar grote hoeveelheden tot moes gereden bladerblerf. Voor de zekerheid toch maar iets voorzichtiger de bochten ingereden omdat je in het donker niet kunt zien wat er in de volgende bocht aan verrassingen op het pad wachten. Overigens gaven de banden geen krimp.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe vind je de banden/wegligging in de bochten onder deze blerf-omstandigheden als dit vergelijkt met je ex-es met CTCII banden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 12 nov 2018, 22:00 Hoe vind je de banden/wegligging in de bochten onder deze blerf-omstandigheden als dit vergelijkt met je ex-es met CTCII banden?
In vergelijking met de zomerband merk ik geen verschil. Met de CT-winterband kon ik veel verder gaan onder natte omstandigheden. Nu moet ik wel zeggen dat ik iets voorzichtiger ben gaan rijden waardoor ik nog geen slippende banden heb gehad. De rit van vanavond was ook echt rustig uitproberen hoe ver ik kon gaan.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Iemand al eens foutcode 210208 gekregen?
Kwam er zonet op toen ik heb van de lader haalde. Vind er verder weinig info over
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Plaats reactie