Eerste ervaringen met de Stromer ST5

jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Foutmelding 21008
[/quote]
Zie http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... 008#p33442
[/quote]

Ok, thx Freddy.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Hercalibreren van de tmm sensor en een los contact zouden het probleem geweest zijn.
Volgende week knallen we weer alle dagen :d3: (dit weekend geen weer voor een plezier ritje :cry: )
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Leo Huysmans
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2018, 11:48

Ik ben hier dus nieuw sinds vandaag en heb sinds een maand of 3 een ST5.
Heb er totnutoe een week of 3 mee kunnen rijden, de rest stond ie bij de dealer. Kreeg vanaf dag 2 constant de melding dat remsensor niet gedetecteerd kon worden, zou maar een kleinigheidje zijn volgens de "Stromer" uitleg. Op de duur bleef de fiets enkel in "dynamo" modus staan dus ontzettend zwaar trappen en niet vooruit te branden en fiets terug naar de dealer gebracht.
Ondertussen zijn een kabeltje en de printplaat onder het display vervangen, ging een dag of 4-5 goed en nu begint die ellende weer....Ik had me toch wat anders voorgesteld van dit merk......
Nu is het weer afwachten wat er nu gaat gebeuren......
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Ik heb ook wat last gehad van dat “remmen”
Fm heeft remcontact wat minder scherp afgeregeld, ik moet nu het remhendel dus iets verder inknijpen voor de rem mbv de motor aanspringt, en sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Heeft je dealer hier al naar gekeken :?:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Wat is jullie TMM-waarde?
Bij mij staat ie op ong 0,98
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Dezemorgen de st5 gaan ophalen, super service en uitleg bij Gaethofs.
Rechtstreeks vertrokken naar werk en 37 km tegen 42 gemiddeld gevlamd!...
...
Toen viel de motor uit, systeemfout... En gedaan. Geen licht, geen toeter, geen ondersteuning meer.
Omni werkte wel nog, maar kon niet calibreren. "pedaal verlichten" kwam erop. Dus ik denk de koppelsensor en nog wat waardoor licht niet werkt.

Dus kan al gedepanneerd worden, maar krijg een st2 als vervanger. Dus zeer goede service.

Die eerste 37 km waren wel zalig! Zeer fijne fiets, goede remmen (mss beetje sponzig qua feel). Maar heel fijn... Zolang het duurde.

Hopelijk snel in orde.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
pat st2
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2018, 14:56
Locatie: oost-vlaanderen

"Omni werkte wel nog, maar kon niet calibreren. "pedaal verlichten" kwam erop"
Ben ook nieuw op het forum.
Vandaag aangemeld maar lees al een paar maanden mee
Sinds dinsdag een nieuwe ST2 gelukkig tot hiertoe zonder problemen.
Bij mij ook dezelfde melding "pedaal verlichten" als ik koppelsensor wil calibreren.
Ik denk dat Stromer hier wil waarschuwen om niet op pedalen te staan tijdens calibratie.
Vindt het wel raar want als je na de melding op OK drukt gebeurt er verder niets
Lomito

De vertaling is niet echt begrijpelijk, beter was geweest: tijdens het kalibreren geen voeten op de pedalen aub. Vervolgens kun je je voeten van de pedalen halen en op OK drukken.
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Gewoon stilstaan en voeten op de grond. Na “ok” krijg je idd verder niets.

Niemand wat TMM-waarden :?:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

pleeyer_wan schreef: 28 sep 2018, 13:37 Dezemorgen de st5 gaan ophalen, super service en uitleg bij Gaethofs.
Rechtstreeks vertrokken naar werk en 37 km tegen 42 gemiddeld gevlamd!...
...
Toen viel de motor uit, systeemfout... En gedaan. Geen licht, geen toeter, geen ondersteuning meer.
Omni werkte wel nog, maar kon niet calibreren. "pedaal verlichten" kwam erop. Dus ik denk de koppelsensor en nog wat waardoor licht niet werkt.

Dus kan al gedepanneerd worden, maar krijg een st2 als vervanger. Dus zeer goede service.

Die eerste 37 km waren wel zalig! Zeer fijne fiets, goede remmen (mss beetje sponzig qua feel). Maar heel fijn... Zolang het duurde.

Hopelijk snel in orde.
BEn alvast blij te horen dat de service van gaethofs zo goed is als ik dacht dat ie zou zijn. Ik ben nog steeds aan het wachten op de st5.

Wat de uitval betreft: zou het kunnen dat de bout t7 niet op de juiste spanning staat in het achterwiel?
Plaats reactie