Eerste ervaringen met de Stromer ST5

jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

En als je 30km van huis staat ergens ten velde zonder enig leven in de fiets kan het wel handig zijn moest je de batterij er eens kunnen uithalen.
Maar ik begrijp ook dat we dat niet graag openbaar maken, kan iedereen er met je batterij vandoor
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 14 okt 2018, 17:28 Die reflectoren zijn officieel verplicht en worden altijd bij de Stromer meegeleverd. Niet alle dealers plaatsen ze er standaard op, omdat veel gebruikers ze lelijk vinden. Zitten ze niet op je Stromer, dan horen ze in de afleverdoos die je bij je Stromer hebt gekregen te zitten, want ze horen dus wel bij jouw Stromer.
Kan zijn dat ze alleen in NL verplicht zijn, net als het gele plaatje vroeger op bromfietsen verplicht was.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

jve66816 schreef: 14 okt 2018, 19:01 En als je 30km van huis staat ergens ten velde zonder enig leven in de fiets kan het wel handig zijn moest je de batterij er eens kunnen uithalen.
Maar ik begrijp ook dat we dat niet graag openbaar maken, kan iedereen er met je batterij vandoor
Hoi Jerry, mijn accu kan sowieso meegenomen worden want ik zet mijn ST5 standaard UIT in plaats van op LOCK. Stromer weet er van, dus als de accu daadwerkelijk gejat wordt zal ik Stromer vragen om een nieuwe accu. Kijken of ze die idiote softwarebug (niet vragen om pincode vanuit UIT) dan wel weten te verwijderen...
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Chris, ik denk dat het erom ging wanneer je geen leven meer in je fiets krijgt (zoals ik heb mogen ervaren)
Als je dan de batterij er eens kan uithalen en terug plaatsen krijg je hem misschien terug op gang, hoef je depannage vrouwlief niet te bellen :bi
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dealer vragen hoe het moet en de gegeven info niet openbaar maken lijkt me in dat geval de handigste optie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Raydop123!
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2018, 22:12

Ik lees "Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht."

2 accu's? Twee opladers (als je tijd hebt voor opladen) is toch goedkoper? Of is het om accu te sparen?

Hoe lang rij je over die afstand? En van waar naar waar als ik vragen mag?
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Stromeur schreef: 14 okt 2018, 17:28 Die reflectoren zijn officieel verplicht en worden altijd bij de Stromer meegeleverd. Niet alle dealers plaatsen ze er standaard op, omdat veel gebruikers ze lelijk vinden. Zitten ze niet op je Stromer, dan horen ze in de afleverdoos die je bij je Stromer hebt gekregen te zitten, want ze horen dus wel bij jouw Stromer.
Een andere optie zou zijn een reflecterende sticker die iets minder uitbundig aanwezig is...
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Nog een vraagje: wat zit er eigenlijk in de afleverdoos? Ik vond:
-spullen voor gsm op het stuur te bevestigen (houder op fiets + bevestiging op telefoon)
-fluo broekband
-usb-kabel om di2 op te laden + lader (geen stekker in het stopcontact dus)
-handleiding
-GEEN lakstift zoals ik verwacht had
-GEEN doekje om de Omni op te poetsen.
Lomito

Oplader van de Stromer-accu... en dat is eigenlijk ook het enige dat echt van belang is. De rest is vooral extra rommel in huis. Het opladen van de di2 laat ik door de dealer doen tijdens beurten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die poetsdoekjes daar heb ik er hier al zeshonderd van liggen, allemaal bij weetikwat gekregen. Geen probleem dat zo'n doekje niet in de Stromer doos zit. Overigens heb ik nog nooit zo'n doekje gebruikt op de OMNI. Mijn mouw werkt prima.

De lakstiften meeleveren was geen succes, want na verloop van tijd drogen die volledig uit en dan werd daar weer over geklaagd. ("Moest niet mogen voor zo'n duur merk" etc. etc., terwijl die krengen altijd uitdrogen) Je Stromer dealer heeft als het goed is wel een lakstiftje liggen, en zo niet, dan kan hij deze bestellen bij Stromer.

Wat wel boeiend is:

- Lader
- Handleiding
- Di2 oplaad-dinges (ik laad hem wel zelf op, gewoon aan de USB aansluiting op mijn Stromer)
- Eindkapje van het handvat waar de spiegel in gemonteerd is (voor de volledigheid)
- En voor de ST5 dus de telefoon-montage spullen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie