Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 30 aug 2018, 21:12 Eerst klembout losdraaien voordat je aan de stelbout gaat draaien. En daarna weer vast natuurlijk.
De bout bovenop is alleen voor het afstellen, de klembout houdt het stuur echt op zijn plek.
Afstellen is niet heel moeilijk. Gewoon op gevoel een klein tikje strakker zetten zodat de speling er nét af is. Dit gebeurt wel vaker bij nieuwe fietsen, de boel moet zich soms even ‘zetten’.
Maar bij twijfel altijd door FM laten doen.
Dank voor de aanvulling, je hebt helemaal gelijk.

Wat ik altijd doe: klemboutjes stuurpen los draaien, stelbout balhoofd precies zo aandraaien dat het stuur nog vrij naar links en rechts kan draaien wanneer je de fiets aan de voorzijde iets optilt, maar wel zo strak dat er nul speling meer op het balhoofd zit wanneer je de fiets even goed vooruit duwt en flink remt, boutjes van de stuurpen weer aandraaien met het juiste aandraaimoment, stelbout van het balhoofd hierna eventueel nog een ietsie aandraaien (minder dan een kwartslag), klaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jema schreef: 30 aug 2018, 21:14 Dank je wel dan valt het enigszins mee, ik zal morgen de dealer bellen. Alleen hij zit in A'dam en ik in Nijmegen :-(
Ik denk dat ze je er wel telefonisch doorheen willen helpen, als je dat zelf ook ziet zitten. Het is gelukkig geen rocket science. En misschien zijn ze binnenkort wel bij je in de buurt en kunnen ze even langs komen voor service aan huis?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jema
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2018, 14:29
Locatie: Nijmegen

Dank jullie wel @Stromeur en @Daniel1975.
Lomito

Jema schreef: 30 aug 2018, 21:14Dank je wel dan valt het enigszins mee, ik zal morgen de dealer bellen. Alleen hij zit in A'dam en ik in Nijmegen :-(
De dealer in Herveld is relatief dichtbij, 15 km van Nijmegen en altijd behulpzaam. Een belletje is voldoende.
Jema
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2018, 14:29
Locatie: Nijmegen

Lomito schreef: 30 aug 2018, 22:00
Jema schreef: 30 aug 2018, 21:14Dank je wel dan valt het enigszins mee, ik zal morgen de dealer bellen. Alleen hij zit in A'dam en ik in Nijmegen :-(
De dealer in Herveld is relatief dichtbij, 15 km van Nijmegen en altijd behulpzaam. Een belletje is voldoende.
Ah dat is ook een optie, misschien daar morgen even heen fietsen dan, zal hem ook even bellen morgenvroeg, Dank voor de tip.
Jema
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2018, 14:29
Locatie: Nijmegen

Vanochtend toch maar even naar de FM in Herveld gereden, onderweg al veel last van soort van spoorvorming door het losse balhoofd. In Herveld direct super geholpen door Jos Huibers. De schroeven zat er idd allemaal erg los. Deze heeft hij kosteloos voor me aangedraaid dus dat probleem was verholpen. Goed dat ik naar hem toe was gekomen.
Na dit te hebben verholpen kwam de volgende vraag, ben je tevreden over dr ST5, nou zeg ik ik had meer ondersteuning verwacht van deze fiets. Hij een stukje fietsen en kon me alleen maar gelijk geven de fiets mist erg veel ondersteuning. Na kleine diagnose had hij het probleem ook al gevonden, de tmm sensor heeft geen vrije ruimte om optimale ondersteuning te geven. Dit moet worden aangepast door de dealer. Nu in onderhandeling met dealer om te kijken of Jos dit voor me kan doen. Wordt vervolgd.
Lomito

Ik heb geen seconde getwijfeld of je geholpen zou worden. Deze dealer heeft al vaak genoeg laten zien dat zij het fietshart op de juiste plaats heeft, zelfs als je geen klant bent.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Stromeur schreef: 30 aug 2018, 20:36 Heb je je ST5 en je telefoon wel gekoppeld via Bluetooth?
Ik heb al een paar dagen geen locatie meer via de omni :bu:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Zouden jullie kunnen kijken wat je offset waardes zijn op de 5?
Heb het gevoel dat ik opeens een stuk ondersteuning mis :aq mijne zijn ronde 850 ofzo.....thanks :ba
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Jema
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2018, 14:29
Locatie: Nijmegen

Jema schreef: 31 aug 2018, 11:39 Vanochtend toch maar even naar de FM in Herveld gereden, onderweg al veel last van soort van spoorvorming door het losse balhoofd. In Herveld direct super geholpen door Jos Huibers. De schroeven zat er idd allemaal erg los. Deze heeft hij kosteloos voor me aangedraaid dus dat probleem was verholpen. Goed dat ik naar hem toe was gekomen.
Na dit te hebben verholpen kwam de volgende vraag, ben je tevreden over dr ST5, nou zeg ik ik had meer ondersteuning verwacht van deze fiets. Hij een stukje fietsen en kon me alleen maar gelijk geven de fiets mist erg veel ondersteuning. Na kleine diagnose had hij het probleem ook al gevonden, de tmm sensor heeft geen vrije ruimte om optimale ondersteuning te geven. Dit moet worden aangepast door de dealer. Nu in onderhandeling met dealer om te kijken of Jos dit voor me kan doen. Wordt vervolgd.
Bekend probleem dus bij stromer betreffende de tmm, service manager stromer heeft gebeld met FM in Herveld en ik kan mijn st5 daar kosteloos laten "repareren" zodat de ondersteuning optimaal wordt.
Plaats reactie