Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

bartgo schreef: 31 jul 2018, 13:24 Waw, mijn check lijstje dat ik maak tegen de tijd dat de mijne ooit afgeleverd wordt, groeit almaar. Eigenlijk zijn de gebruikers hun eigen quality control aan het doen. Op mijn lijst:

achteras 25 Nm en vooras 20 Nm (T70 sleutel)
Spiegel
Zijreflecttorn
Gsm houder erbij
Licht werkt? Zekering?
Beugel voorspatbord ok?
Plaatje op stuur past?
Kleurverschil?
Remlicht blijft niet hangen? (Remlichtsensor)
Koplamp richten?
Lakschade transport nakijken.
TMM sensor uitgemeten?

Enfin, ik kijk het zelf zeker na bij aflevering in de pruimentijd :)
Dan kan je nu al gaan weigeren, want tenminste 1 van jou punten kloppen niet op elke 5 !!
heb al 1000km op de mijne gereden...foutloos maar wel met afwijkend kleur stuurkap,maar als dat alles is?....
ik wacht rustig af tot Stromer een nieuwe levert want ik heb het via FM en de mail gemeld....simpel toch?
Ja ja is een fiets van bijna 10000,maar op mijn hele duur prive auto(met de Ster), moest ik wegens terugroepactie, een nieuwe DSG versnellingsbak....motor eruit, subframe etc....
enfin, het gaat om hoe de fabrikant,dealer etc het oplost ! Wij weten dat er opstartproblemen zijn, maar dan had je de 5 niet moeten bestellen of gewacht totdat de kinderziektes eruit waren !....my 2 cents :dwarf: :dwarf: :bu:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Om ook een positief licht te werpen, ik heb met de mijne geen enkel probleem. Rijdt contstant 48km/h zonder problemen.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

idem dito.... :cool2: :cool2: :cool2:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Paultje schreef: 01 aug 2018, 10:33 Dan kan je nu al gaan weigeren, want tenminste 1 van jou punten kloppen niet op elke 5 !!
heb al 1000km op de mijne gereden...foutloos maar wel met afwijkend kleur stuurkap,maar als dat alles is?....
ik wacht rustig af tot Stromer een nieuwe levert want ik heb het via FM en de mail gemeld....simpel toch?
Ja ja is een fiets van bijna 10000,maar op mijn hele duur prive auto(met de Ster), moest ik wegens terugroepactie, een nieuwe DSG versnellingsbak....motor eruit, subframe etc....
enfin, het gaat om hoe de fabrikant,dealer etc het oplost ! Wij weten dat er opstartproblemen zijn, maar dan had je de 5 niet moeten bestellen of gewacht totdat de kinderziektes eruit waren !....my 2 cents :dwarf: :dwarf: :bu:
Je maakt het erger dan het is Paultje! Nogmaals, ik bekijk het ook allemaal positief tot hiertoe hoor. Ik leer gewoon van wat anderen schrijven, en zal het lijstje proberen te checken bij aflevering. Maar uiteraard weet ik dat zo een plaatje ook achteraf opgelost kan worden (of desnoods niet) en zou de fiets niet weigeren mocht dat plaatje niet ok zijn.

Goeie tip om te checken bij de Amsterdamse dealer. Natuurlijk maak ik niet veel kans om een uitwisseling tussen dealers op te zetten, maar wie niet waagt blijft maagd. Ik kan maar proberen he!
Martin

Ik snap je wel Bart, maar nu lijkt het net of dat lijstje specifiek voor de ST5 geldt. Dat is natuurlijk niet zo, want op een paar punten na zou dat lijstje voor elke nieuwe Stromer gelden.
Altijd goed natuurlijk om bepaalde punten te checken, maar koop je de ST5 bij een goede dealer dan kun je met gerust hart genieten van je nieuwe Stromer. :ay
Lomito

Mijn fiets begint al aardig de hoer van Herveld te worden... er wordt heel wat op gereden door jan en alleman. Zolang de dealer niet kan beschikken over een eigen ST5-demo, en dat zal nog minstens een half jaar duren, stel ik mijn fiets graag beschikbaar voor proefritten. Morgen staat er weer één gepland en volgende week woensdag ga ik kennismaken met Martin... :cool2:
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Je maakt het erger dan het is Paultje! Nogmaals, ik bekijk het ook allemaal positief tot hiertoe hoor. Ik leer gewoon van wat anderen schrijven, en zal het lijstje proberen te checken bij aflevering. Maar uiteraard weet ik dat zo een plaatje ook achteraf opgelost kan worden (of desnoods niet) en zou de fiets niet weigeren mocht dat plaatje niet ok zijn.

Goeie tip om te checken bij de Amsterdamse dealer. Natuurlijk maak ik niet veel kans om een uitwisseling tussen dealers op te zetten, maar wie niet waagt blijft maagd. Ik kan maar proberen he!
:ba :ay :ay :ay
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Lomito schreef: 01 aug 2018, 12:14 Mijn fiets begint al aardig de hoer van Herveld te worden... er wordt heel wat op gereden door jan en alleman. Zolang de dealer niet kan beschikken over een eigen ST5-demo, en dat zal nog minstens een half jaar duren, stel ik mijn fiets graag beschikbaar voor proefritten. Morgen staat er weer één gepland en volgende week woensdag ga ik kennismaken met Martin... :cool2:
Lomito, iedereen mag erop, en ik begrijp wel waarom :) Maar wat bij schade? Is jouw hoer verzekerd tegen demo-gebruik?
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Mijn fiets gaat vermoedelijk terug naar Zwitserland want als ik nu mijn Stromer App gebruik is de fiets die aan mijn App gekoppeld is het laatst gesignaleerd in Zolder. :geek: Morgen reactie van de dealert.
Polle
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 dec 2017, 00:45

Strömie schreef: 14 jul 2018, 22:16 Wat is dit voor een strip? Zit daar een sensor of ontbreekt hier een schroef?

@lomito misschien kunnen we van onze fietsen een werkende maken? :cool2:
Die strip is een bescherming voor een sensor die er achter zit
Plaats reactie