Praat je nu over een ST1x of een ST5 want die worden wel in twee verschillende fabrieken geproduceerd en dus ook verpakt. Ik kan me ook zo voorstellen dat ze voor de 27 1/2 inch nu ook een andere doos gebruikenKornelito schreef: ↑31 jul 2018, 14:53 waarschijnlijk op de onderbuis. (Waar de batterij inzit?)
Dit lijkt me een structureel probleem waar alle modellen mee te maken hebben. Ze verpakken die in karton, en als de fietsen te veel ruimte krijgen om te bewegen, onstaat daar wrijving.. Dit ligt aan hun manier van inpakken.. Ze zouden beter wat plastic tussen de kartonnen 'buizen' steken waar ze mee inpakken.
Enfin..
Eerste ervaringen met de Stromer ST5
Dat gaat een lange dag worden. Ik zou alvast wat catering bestellen voor die dag.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Bekijk het lijstje even rustig per issue:
Op dat lijstje staan (deels incidentele) zaken die een goeie dealer voorafgaand aan levering na zal kijken, daar heb je als klant geen omkijken naar. En een nieuw product zelf even nalopen op schade, dat doet iedereen als-ie iets nieuws koopt toch? De dealer is maar een mens en kan altijd iets over het hoofd zien.
Een deel van de lijst (o.a. verlichting en transportschade) betreft overigens issues die pro-actief door de dealer aan klanten zijn gemeld voorafgaand aan levering. Als een klant ervoor kiest om een Stromer met mankementen toch direct mee te nemen in plaats van de dealer tijd te geven om dit direct op te lossen, dan lijkt het alsof de ST5 niet goed is afgeleverd, maar dat ligt dus net even iets anders.
Een ander deel van de lijst (o.a. kleurverschil en niet netjes aansluitend plaatje in de cockpit): daar kun je tot het einde der tijden naar kijken, maar dat is nu even wat het is. Die bal ligt bij Stromer en gelukkig belemmert het het functioneren van de ST5 verder niet.
Koplamp richten: kom op zeg, dat doe je desnoods al fietsend even met de hand als-ie niet helemaal naar wens staat. Geen zekering? Dan doet de verlichting het niet en mag de dealer het oplossen. Is zo gebeurd, weinig de hand. (Behalve dat het niet had mogen gebeuren, maar daar zal iemand binnen Stromer echt wel een duw voor hebben gekregen.)
Verder de TMM-sensor: één ST5 met dit probleem tot nu toe; goeie waarden in de winkel geven geen garantie dat dit zo blijft, het is een moment-opname en tijdens het rijden merk je zelf wel of alles in orde is. (In principe is het checken van de sensorwaarden, zowel remmen als TMM, ook helemaal niet voorbehouden aan eindklanten. Je hiermee bezig houden is een eigen keus, je kunt het ook gewoon aan de dealer overlaten.)
Wat wel boeiend is, zijn de remsensoren. Hierover is inmiddels door Stromer een servicebericht naar de dealers gestuurd, dus dit zal nu op voorhand gecontroleerd worden bij de dealer. Maar ik zou dat wel even bij de dealer checken, omdat het vrij recent nieuws is.
Tot slot: vergeet niet dat alles hier op het Stromer Forum onder een enorm vergrootglas ligt. Dat maakt de klachten van nieuwe eigenaren absoluut niet minder vervelend (!) en ik zou de tot nu toe gemelde zaken wel in het achterhoofd houden als ik op een ST5 zat te wachten, maar ik zou er niet al te hypochondrisch over doen. Dat lijkt me niet nodig.
Ik zou mijn voorpret hier echt niet door laten verpieteren.
Op dat lijstje staan (deels incidentele) zaken die een goeie dealer voorafgaand aan levering na zal kijken, daar heb je als klant geen omkijken naar. En een nieuw product zelf even nalopen op schade, dat doet iedereen als-ie iets nieuws koopt toch? De dealer is maar een mens en kan altijd iets over het hoofd zien.
Een deel van de lijst (o.a. verlichting en transportschade) betreft overigens issues die pro-actief door de dealer aan klanten zijn gemeld voorafgaand aan levering. Als een klant ervoor kiest om een Stromer met mankementen toch direct mee te nemen in plaats van de dealer tijd te geven om dit direct op te lossen, dan lijkt het alsof de ST5 niet goed is afgeleverd, maar dat ligt dus net even iets anders.
Een ander deel van de lijst (o.a. kleurverschil en niet netjes aansluitend plaatje in de cockpit): daar kun je tot het einde der tijden naar kijken, maar dat is nu even wat het is. Die bal ligt bij Stromer en gelukkig belemmert het het functioneren van de ST5 verder niet.
Koplamp richten: kom op zeg, dat doe je desnoods al fietsend even met de hand als-ie niet helemaal naar wens staat. Geen zekering? Dan doet de verlichting het niet en mag de dealer het oplossen. Is zo gebeurd, weinig de hand. (Behalve dat het niet had mogen gebeuren, maar daar zal iemand binnen Stromer echt wel een duw voor hebben gekregen.)
Verder de TMM-sensor: één ST5 met dit probleem tot nu toe; goeie waarden in de winkel geven geen garantie dat dit zo blijft, het is een moment-opname en tijdens het rijden merk je zelf wel of alles in orde is. (In principe is het checken van de sensorwaarden, zowel remmen als TMM, ook helemaal niet voorbehouden aan eindklanten. Je hiermee bezig houden is een eigen keus, je kunt het ook gewoon aan de dealer overlaten.)
Wat wel boeiend is, zijn de remsensoren. Hierover is inmiddels door Stromer een servicebericht naar de dealers gestuurd, dus dit zal nu op voorhand gecontroleerd worden bij de dealer. Maar ik zou dat wel even bij de dealer checken, omdat het vrij recent nieuws is.
Tot slot: vergeet niet dat alles hier op het Stromer Forum onder een enorm vergrootglas ligt. Dat maakt de klachten van nieuwe eigenaren absoluut niet minder vervelend (!) en ik zou de tot nu toe gemelde zaken wel in het achterhoofd houden als ik op een ST5 zat te wachten, maar ik zou er niet al te hypochondrisch over doen. Dat lijkt me niet nodig.
Ik zou mijn voorpret hier echt niet door laten verpieteren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Klopt wat je zegt Stromeur, de enige dingen waar ik serieus naar zou kijken als evt. toekomstige ST5 bezitter zijn de TMM sensor en kleurverschil als dit erg af zou wijken. Voor de rest is dit een FM kwestie van afleveren.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mee eens.
En dat kleurverschil in de cockpit, waarvan ik verwacht dat alle ST5 Stromers het (voorlopig?) zullen hebben: ik zou direct bij aflevering in de winkel een foto trekken en naar de dealer mailen, voorzien van de opmerking g.e.n.o. voor Stromer. (Goed En Netjes Opnieuw, zo deed mijn leraar in de vierde het vroeger ook in mijn schrift.)
Vervolgens zou ik de Stromer lekker meenemen en gaan genieten
En dat kleurverschil in de cockpit, waarvan ik verwacht dat alle ST5 Stromers het (voorlopig?) zullen hebben: ik zou direct bij aflevering in de winkel een foto trekken en naar de dealer mailen, voorzien van de opmerking g.e.n.o. voor Stromer. (Goed En Netjes Opnieuw, zo deed mijn leraar in de vierde het vroeger ook in mijn schrift.)
Vervolgens zou ik de Stromer lekker meenemen en gaan genieten
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Precies daarvoor dient mijn lijstje. Het is absoluut geen verpest lijstje.ik zou de tot nu toe gemelde zaken wel in het achterhoofd houden als ik op een ST5 zat te wachten, maar ik zou er niet al te hypochondrisch over doen. Dat lijkt me niet nodig.
Ik zou mijn voorpret hier echt niet door laten verpieteren.
Beetje flink zijn Bart, het wachten wordt zeker en vast beloond
Laatst gewijzigd door mhoutman op 01 aug 2018, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
@bartgo: ik zou de dealer in Amsterdam eens bellen voor de beschikbaarheid van een 22" ST5. Als er een dealer is die veel voorraadmodellen heeft, dan zijn zij het wel.