Primeur: de eerste ST5 is geleverd aan een forumlid!

Golvas

Hier vinden jullie een UX van iemand die zijn ST5 toch al negen dagen in gebruik heeft.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met helaas dus al meteen een storing; accu stond 's avonds op 96%, maar 's morgens op 0%. Accu laadt niet meer op, intern noch extern, "System Error" in de display (ik mis helaas de foutcode in het bericht). Accu uitnemen en terugplaatsen hielp niet. Accu uitnemen met de knop lukte dus gelukkig nog wel, de display functioneerde ook, maar de ondersteuning niet en de verlichting bleef uit.

De accu wordt omgeruild.

Uiteraard melden zich in dat topic meteen de mensen die ook gedoe hebben gehad met hun Stromer, wat ik persoonlijk niet bepaald boeiend vind in deze context (andere modellen, bygones). Maar dat één van de eerste bezitters meteen gedoe heeft met zijn nieuwe ST5, dat natuurlijk wel teleurstellend.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Weinig verontrustend... pas als deze storing bij meerdere ST5-en optreedt wordt het probleem. Veel belangrijker is dat de fout gevonden is in een duur onderdeel (accu) en dat deze direct vervangen is. Ik had niet anders verwacht.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En dat het een probleem in de accu was maakt het dus géén ST5 probleem... De fiets was in dit geval slechts de melder van het probleem.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Hallo Stomeur,

Ik ben het niet zo met je eens hoor.

Ik hoop van harte met iedereen dat de ST5 nu een betrouwbare fiets/model is, mag wel eens na een handvol andere modellen die eraan vooraf gingen. Je mag toch hopen dat de technologie en de ervaringskromme van Stromer "are maturing".
Maar om te stellen dat de in die draad gemelde problemen bygones zijn . . . . ook voor ons is probleem na probleem nog steeds actueel. Niks bygones. ST2 van 2016/2017/2018 vertonen nog steeds dezelfde problemen als onze ST2 2014. En dat mag gewoon niet. Bestaande klanten en bestaande problemen horen altijd voorrang te krijgen en opgelost te zijn voor je als firma met een nieuw model weer een sprong vooruit gaat maken. En dat lijkt toch niet voldoende het geval. My take on it.
Hoort misschien niet zo bij de "draad ST5", maar frustraties laten zich niet altijd kanaliseren.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
mhoutman

OT Bygones of niet bygones, ik had met de MY18 versies de hoop dat Stromer eindelijk een aantal zaken onder controle zou hebben maar vooralsnog lees ik hier nog steeds over te veel problemen die eigenlijk al heel lang aanwezig zijn. Ik heb dan ook niet de illusie dat straks de ST5 zonder problemen zal zijn. DOA’s Zullen er altijd zijn maar ik denk dat een nog betere kwaliteitscontrole geen kwaad kan :)

EDIT: ik snap sowieso weinig van hoe Stromer met een aantal zaken omgaat. Kijk bijvoorbeeld ook na het mediabeleid. Druk aanwezig op Instagram en Facebook mar weinig tot geen aandacht voor een up-to-date website met idem brochures. Echt te triest voor woorden :bh:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 09 jul 2018, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Correctie! ...noodzakelijk is, ....om te overleven.
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Met kwaliteitscontrole pak je geen ontwerp- en systeemfouten. Een structureel probleem is bijvoorbeeld de accudeur die niet gesloten kan worden als de accu is uitgenomen, bijvoorbeeld tijdens het reinigen van de fiets of op de fietsendrager. De accu is namelijk onderdeel van het sluitmechanisme waarbij de accu wordt vastgehouden door de fiets en de accudeur wordt vastgehouden door de accu...

Ook dit probleem is in de ST5 en ST3 gewoon meegenomen.

Gelukkig zijn er ook zaken die met de ST3/ST5 zijn verbeterd zoals de framestabiliteit en de 27,5" wielen... wat er werkelijk aan ST5-problemen te voorschijn komen zullen we moeten afwachten. Ik vertrouw daarbij volledig op de kennis en kunde van mijn dealer-boys wetende dat zij problemen snel en adequaat kunnen, willen en zullen verhelpen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 09 jul 2018, 10:10 Maar om te stellen dat de in die draad gemelde problemen bygones zijn . . . .
Wat ik bedoel, is dat het geen zin heeft met de problemen van het ene/oudere model (al dan niet reeds opgelost) mee te gaan liften in een topic over een issue met een ander/nieuw model. Ténzij het om exact hetzelfde probleem gaat, dat dan bij beide modellen in kwestie nog niet is verholpen.

Dit laatste zagen we bijvoorbeeld met het probleem van de controller en vocht: dit probleem was verspreid over meerdere modellen. Al werd trouwens vooral de ST1 X getroffen, wat weer te maken had met kortere bekabeling tussen controller en motor bij de ST1 X. Waarmee ik maar weer mijn eigen punt onderschrijf: je kunt niet alle problemen op één hoop gooien en door elkaar husselen.

Je kunt natuurlijk wel alles op één hoop gooien als het gaat om wat je vindt van het merk Stromer en hoe Stromer issues oplost. Maar ook daarvan vind ik dat dit niet thuis hoort in een topic waarin iemand meldt dat-ie een zeer specifiek probleem heeft met een speciek model en daarvoor om hulp/advies vraagt. In dit geval: batterijstoring bij een 9 dagen jonge Stromer ST5. Dat heeft helemaal niks te maken met - zeg - een inzakkende zadelpen van een ST2 uit 2014.

Op Facebook zie je voorgaande dus de hele tijd: iemand komt langs en vraagt advies bij een probleem met zijn Stromer. Hulp en advies volgt echter niet. Wat wel volgt is een hoop geklaag over totaal andere issues. Dat noem ik bygones, in specifiek die context. Dat een issue voor deze gebruikers zélf geen bygone is (het zij emotioneel, het zij praktich, het zij beide), dat is dan weer een heel ander verhaal en natuurlijk net zo vervelend, maar dat is tussen de gebruiker en Stromer, of iets voor een ander, eigen forumtopic als er nog wat op te lossen is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Daar heb je helemaal gelijk in! :ay
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie