Nieuw: de Stromer ST3

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST2 gaat eruit in het assortiment van 2019. Dat was te verwachten en dat is dus ook bevestigd door Stromer.

Hoe lang de ST2 nieuw nog leverbaar zal zijn (en dat is feitelijk het enige dat ertoe doet), hangt af van hoeveel ST2's er dit jaar nog gemaakt worden zonder dat ze reeds zijn besteld door eindklanten. De exacte datum waarop Stromer stopt met de productie is hiervoor niet echt relevant, aangezien wij geen flauw benul hebben van de aantallen die Stromer per maand van de band kan laten rollen, hoeveel er in backorder staan voor eindklanten en hoeveel er in backorder staan voor nog niet verkochte dealervoorraden.

Ik denk dat het voor de mensen die nu nog twijfelen tussen de ST2 of misschien de opvolger (ST3) vooral van belang is om de verslagen van Eurobike in de gaten te houden, want ik verwacht dat de ST3 daar gepresenteerd gaat worden. Een vergelijking kan dan natuurlijk hoogstens gemaakt worden op specs, want de ST2 heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen als een behoorlijk probleemvrije Stromer, en het zal opnieuw afwachten zijn wat de ST3 gaat doen. Ik ben persoonlijk wel razend benieuwd naar die ST3.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

De specs te hebben gelezen krijgt de ST3 een koplamp van Roxim, dus geen Supernova meer #minpuntje
Bijlagen
image-1.jpg
image-1.jpg (138.57 KiB) 3853 keer bekeken
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Als je nu bestelt, wat zou je dan eerder binnen hebben een Tesla model 3 of een St2?

Verder verwacht ik ook echt niet dat de St1X eruit gaat. Een nieuwe St1 zie ik ze niet maken, ze hebben juist laten verdwijnen, vervangen door nieuw type met dezelfde naam zou ik op zo'n korte termijn onlogisch vinden.
St1X, St3 en St5 blijft dan dus over.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Martin

Ik ben nog steeds benieuwd naar de vermelding microshift van de ST3 in de user guide. Betekent dit nu een automatische versnelling of kan dit nog iets anders betekenen?
Een Rohloff naaf kun je wel vergeten, want die zit altijd in de achternaaf en in de achternaaf van een Stromer zit de motor. Pinion misschien i.c.m. een belt? :bn:
mhoutman

Ik denk dat de vraag vrij simpel te beantwoorden is. Stromer heeft - althans volgens de beschikbare info - er blijkbaar voor gekozen om op de ST3 shifters van Microshift te monteren. http://www.microshift.com.tw/en/product ... ifters-en/

Ik hoop niet dat de ST3 qua componenten een downgrade wordt t.o.v. de ST2 maar met de keuze voor Roxim en Microshift lijkt het er bijna wel op. Je zou toch zeggen dat de Supernova M99 Mini 45 een goede keuze is geweest voor de ST2 MY18.
mhoutman

Wiebe schreef: 19 jun 2018, 13:10 Als je nu bestelt, wat zou je dan eerder binnen hebben een Tesla model 3 of een St2?
Ik denk een ST2 :d3:

NB de ST2 die ik oorspronkelijk 6 maanden geleden had besteld werd vandaag aan de dealer gefactureerd; zes maanden :bu: ).
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Martin schreef: 19 jun 2018, 15:06 Ik ben nog steeds benieuwd naar de vermelding microshift van de ST3 in de user guide. Betekent dit nu een automatische versnelling of kan dit nog iets anders betekenen?
Een Rohloff naaf kun je wel vergeten, want die zit altijd in de achternaaf en in de achternaaf van een Stromer zit de motor. Pinion misschien i.c.m. een belt? :bn:
Ik zie niet in waarom de naafversnelling niet kan geïntegreerd worden in de motor...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Martin

Ik heb anders nog geen speed pedelec gezien met achterwielmotor gecombineerd met naafversnelling in het achterwiel. :bn:
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Daarom zou het nou juist goed bij Stromer passen, een beetje out of the box denken kan geen kwaad. Fietsen met een display in het frame had ik voor Stromer ook nog nooit gezien....

De combi: <Stromer / Rohloff / Belt-drive>, zou natuurlij de ultieme fiets opleveren, maar ja de ultieme fiets bestaat niet :cry:
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
mhoutman

IK zat eerder aan ABS te denken :bf:
Plaats reactie