De ST2 gaat eruit in het assortiment van 2019. Dat was te verwachten en dat is dus ook bevestigd door Stromer.
Hoe lang de ST2 nieuw nog leverbaar zal zijn (en dat is feitelijk het enige dat ertoe doet), hangt af van hoeveel ST2's er dit jaar nog gemaakt worden zonder dat ze reeds zijn besteld door eindklanten. De exacte datum waarop Stromer stopt met de productie is hiervoor niet echt relevant, aangezien wij geen flauw benul hebben van de aantallen die Stromer per maand van de band kan laten rollen, hoeveel er in backorder staan voor eindklanten en hoeveel er in backorder staan voor nog niet verkochte dealervoorraden.
Ik denk dat het voor de mensen die nu nog twijfelen tussen de ST2 of misschien de opvolger (ST3) vooral van belang is om de verslagen van Eurobike in de gaten te houden, want ik verwacht dat de ST3 daar gepresenteerd gaat worden. Een vergelijking kan dan natuurlijk hoogstens gemaakt worden op specs, want de ST2 heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen als een behoorlijk probleemvrije Stromer, en het zal opnieuw afwachten zijn wat de ST3 gaat doen. Ik ben persoonlijk wel razend benieuwd naar die ST3.
Nieuw: de Stromer ST3
De specs te hebben gelezen krijgt de ST3 een koplamp van Roxim, dus geen Supernova meer #minpuntje
- Bijlagen
-
- image-1.jpg (138.57 KiB) 3899 keer bekeken
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Als je nu bestelt, wat zou je dan eerder binnen hebben een Tesla model 3 of een St2?
Verder verwacht ik ook echt niet dat de St1X eruit gaat. Een nieuwe St1 zie ik ze niet maken, ze hebben juist laten verdwijnen, vervangen door nieuw type met dezelfde naam zou ik op zo'n korte termijn onlogisch vinden.
St1X, St3 en St5 blijft dan dus over.
Verder verwacht ik ook echt niet dat de St1X eruit gaat. Een nieuwe St1 zie ik ze niet maken, ze hebben juist laten verdwijnen, vervangen door nieuw type met dezelfde naam zou ik op zo'n korte termijn onlogisch vinden.
St1X, St3 en St5 blijft dan dus over.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de vermelding microshift van de ST3 in de user guide. Betekent dit nu een automatische versnelling of kan dit nog iets anders betekenen?
Een Rohloff naaf kun je wel vergeten, want die zit altijd in de achternaaf en in de achternaaf van een Stromer zit de motor. Pinion misschien i.c.m. een belt?
Een Rohloff naaf kun je wel vergeten, want die zit altijd in de achternaaf en in de achternaaf van een Stromer zit de motor. Pinion misschien i.c.m. een belt?
Ik denk dat de vraag vrij simpel te beantwoorden is. Stromer heeft - althans volgens de beschikbare info - er blijkbaar voor gekozen om op de ST3 shifters van Microshift te monteren. http://www.microshift.com.tw/en/product ... ifters-en/
Ik hoop niet dat de ST3 qua componenten een downgrade wordt t.o.v. de ST2 maar met de keuze voor Roxim en Microshift lijkt het er bijna wel op. Je zou toch zeggen dat de Supernova M99 Mini 45 een goede keuze is geweest voor de ST2 MY18.
Ik hoop niet dat de ST3 qua componenten een downgrade wordt t.o.v. de ST2 maar met de keuze voor Roxim en Microshift lijkt het er bijna wel op. Je zou toch zeggen dat de Supernova M99 Mini 45 een goede keuze is geweest voor de ST2 MY18.
Ik zie niet in waarom de naafversnelling niet kan geïntegreerd worden in de motor...Martin schreef: ↑19 jun 2018, 15:06 Ik ben nog steeds benieuwd naar de vermelding microshift van de ST3 in de user guide. Betekent dit nu een automatische versnelling of kan dit nog iets anders betekenen?
Een Rohloff naaf kun je wel vergeten, want die zit altijd in de achternaaf en in de achternaaf van een Stromer zit de motor. Pinion misschien i.c.m. een belt?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ik heb anders nog geen speed pedelec gezien met achterwielmotor gecombineerd met naafversnelling in het achterwiel.
Daarom zou het nou juist goed bij Stromer passen, een beetje out of the box denken kan geen kwaad. Fietsen met een display in het frame had ik voor Stromer ook nog nooit gezien....
De combi: <Stromer / Rohloff / Belt-drive>, zou natuurlij de ultieme fiets opleveren, maar ja de ultieme fiets bestaat niet
De combi: <Stromer / Rohloff / Belt-drive>, zou natuurlij de ultieme fiets opleveren, maar ja de ultieme fiets bestaat niet
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...