STROMER EVENT ST5 te ZOLDER (B)

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Maar voor effe hebben we juist dat elektronisch slot. Dat geldt niet voor de verzekering, maar misschien kunnen we toch een verzekeraar overtuigen met een of ander attest van stromer? Die Zwitserse verzekering Helvetia aanvaardt het wel, werd verteld.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Bedank iedereen voor alle info. Moet ik nu nog meer gaan sparen? :ck: Wanneer de St5 meer op voorraad is ga ik zeker een proefrit maken en anders gaan ik naar het LOMITO-event van de zomer :cool2:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

bartgo schreef: 15 mei 2018, 22:38 Off-topic: Ik moet je wel tegenspreken over het zonnepaneel verhaal in je filmpje: we betalen vanaf dit jaar nog maar 10 euro turteltaks per jaar. De taks was namelijk illegaal verklaard (maar we krijgen ons geld van vorig jaar toch niet terug). Daarnaast betaalt elke bezitter van zonnepanelen 100 euro per jaar per maximaal opwekbaar vermogen van de omvormer (kW). Wat erg veel is. We mogen onze teller nog wel achteruit laten lopen.
Ik zie dat niet als tegenspreken maar als aanvulling/verbetering. Feit blijft dat de verkoop van zonnepanelen vooral door subsidies/premies/KI-kortingen gestimuleerd werd waarna er door groot succes een financiële beerput ontstond die door alle huishoudens, dus ook die zonder PV, gedempt moest worden. Hoewel de turteltaks verminderd is zal het financiële tekort via andere wegen aangevuld worden, eventueel door verhoging van de staatsschuld.

Ook in Duitsland zie je dat de EEG-subsidie (Erneurbare Energie Gesetz) na enkele jaren stevig teruggeschroefd moest worden wegens onbetaalbaar. Inmiddels betalen Duitse gezinnen 30 eurocent per kWh stroom waar we in NL 20 eurocent betalen. Nog... want ook hier gaat de stroomprijs richting 30-40 eurocent per kWh vanwege investering in hernieuwbare (onbetrouwbare en te dure) energie, we lopen alleen wat achter. De gevolgen aan de onderkant van de maatschappij worden in Duitsland inmiddels goed zichtbaar: 7 miljoen van de 43 miljoen huishoudens in DE zitten in energiearmoede, d.w.z. kunnen de energierekening niet betalen, kiezen om de verwarming alleen nog in putje winter op te zetten of zijn zelfs geheel afgesloten van stroom/gas. Binnenkort ook in ons theater van de groene lach... :mrgreen:
Lamkram schreef: 16 mei 2018, 08:33Bedank iedereen voor alle info. Moet ik nu nog meer gaan sparen? :ck:
Proefrijden is wel een beproefde methode om je spaardoelen bij te moeten stellen. Zoals deze zomer niet op vakantie gaan, op een eventje na dan...
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Wat leuk om weer allemaal te lezen, helaas kon ik er bij beide dagen niet zijn, maar daarentegen ligt de St5 ook echt ver buiten mijn bereik :cry:
Wellicht kan ik een keer bij een dealer wel eens een rondje rijden in de toekomst.

Wat me nog wel even van het hart moet is de reacties hier op de door jullie genoemde 'clown' / 'nepagent'.

Deze man staat hier op het circuit om de veiligheid te garanderen van de wielrenners en SP-ers.
Gezien wij hier op het forum ook altijd onze mond vol hebben over de andere weggebruikers die niet opletten en zo meer, kan deze man net zo min het adequaat rijgedrag van een stelletje snelheidsmaniakken op een nieuwe fiets weten. Daarom vind ik het iig volkomen legitiem dat deze man hier zijn best doet om de kans op een 90 km/u botsing te minimaliseren.
Je moet maar zo bedenken, stel dat het wel gebeurt en had voorkomen kunnen worden door even iemand de mensen een aanwijzing te geven.

Je mag hier natuurlijk over denken wat je wilt, maar ik vind het niet in de geest van dit forum om de man zo te kijk te zetten.

Amen....

En nu weer lekker scheuren :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
mhoutman

bartgo schreef: 16 mei 2018, 07:45 Maar voor effe hebben we juist dat elektronisch slot. Dat geldt niet voor de verzekering, maar misschien kunnen we toch een verzekeraar overtuigen met een of ander attest van stromer? Die Zwitserse verzekering Helvetia aanvaardt het wel, werd verteld.
Wederom een kans die Stromer in België en Nederland laten liggen. Ze hadden natuurlijk al lang moeten bedenken dat er behoefte is aan een speciale Stromer verzekering in samenwerking met bijvoorbeeld ENRA of een Belgische partner.
Lomito

Wiebe schreef: 16 mei 2018, 09:30 Wat me nog wel even van het hart moet is de reacties hier op de door jullie genoemde 'clown' / 'nepagent'.
De man vormde zelf het grootste gevaar op de baan door de doorgang bewust te blokkeren. Als je een druk fietspad van 2 meter breed met tegenliggers gewend ben dan is een circuitbaan van maar liefst 12 meter breed met slechts een handjevol fietsers geen uitdaging. De 'agent' had ook op de kop van de pionnen kunnen staan en met gebaren aanwijzingen geven om links te gaan rijden. Maar nee, Urbanus-look-alike moest er weer een show van maken met een heuse staande houding en zedenpreek. Wellicht wordt hij nog wel een echte hit met zijn première op YouTube... :lol:
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

Quote: "Ik zie dat niet als tegenspreken maar als aanvulling/verbetering. Feit blijft dat de verkoop van zonnepanelen vooral door subsidies/premies/KI-kortingen gestimuleerd werd waarna er door groot succes een financiële beerput ontstond die door alle huishoudens, dus ook die zonder PV, gedempt moest worden. Hoewel de turteltaks verminderd is zal het financiële tekort via andere wegen aangevuld worden, eventueel door verhoging van de staatsschuld."

Het is eigenlijk eerder zo dat we in België ons te pletter betalen aan electriciteit door de kosten van de kerncentrales. Die zijn volledig door de belastingbetaler gefinancierd, maar de privé (Electrabel/Engie) strijkt de winst op. (in Frankrijk)
Nu wil men deze volledig verkrotte centrales nog langer open houden, en eist Engienog meerl geld om dit te doen.

Wel is het zo dat de vergissing met de zonnepanelen was dat niet de panelen zelf werden gesubsidieerd, maar de opbrengst ervan, wat tot een enorm oplopen van die kosten zorgde. Vooral ook omdat minister Peeters bv zelf naar Fernand Huts belde om te zeggen dat hij snel grote parken moest neerpoten om enorme winsten te maken. Niets te maken met groene ministers, maar wel profiteurs bij de andere zijde. Enfin, een lange discussie die we hier niet moten voeren.
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
macfiets
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 dec 2017, 13:21
Locatie: Brasschaat, Vlaanderen

lomito schreef:De man vormde zelf het grootste gevaar op de baan door de doorgang bewust te blokkeren. Als je een druk fietspad van 2 meter breed met tegenliggers gewend ben dan is een circuitbaan van maar liefst 12 meter breed met slechts een handjevol fietsers geen uitdaging. De 'agent' had ook op de kop van de pionnen kunnen staan en met gebaren aanwijzingen geven om links te gaan rijden. Maar nee, Urbanus-look-alike moest er weer een show van maken met een heuse staande houding en zedenpreek. Wellicht wordt hij nog wel een echte hit met zijn première op YouTube... :lol:

Je bent wel te gast op dat circuit en dan moet je niet zo afgeven op zo een kerel. Ook al doet die misschien een beetje raar en overdreven. Je klinkt een beetje op zijn "Hollands arogant".
Stromer rijder sinds 6 juni 2016.
ST7 XL Dark Platinum
Riese Muller Load 75 High Speed Bakfiets
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Je kan dan beter de man ter plekke uitleggen wat handiger is, dan dumpert-waardig zitten afzeiken terwijl je een filmpje openbaar zet met de man vol in beeld.
Mijn mening is dat er al genoeg wordt afgezeken op het net en daar hoeven we ons hier niet mee bezig te houden.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Nee serieus, ik heb die man ook bezig gezien. Hij was vast ook te gast hoor. En zijn instructies waren echt niet duidelijk.
Plaats reactie