Speciaal voor bezoekers van het Stromer Forum: uitnodiging voor het Stromer Event in Zandvoort

Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Heeft er iemand op gelet hoe breed de Pirelli banden op de ST5 zijn?
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Mooi gemaakt Stromeur :cool2:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Thanks Erik1971 :)
BMartens schreef: 11 mei 2018, 22:00 Heeft er iemand op gelet hoe breed de Pirelli banden op de ST5 zijn?
Ehm... zeer breed?
Nee flauw. Ik heb ze niet opgemeten en ook niet op de zijkanten van de band naar gegevens gezocht.

Er komt een vergelijkbaar event aan in Zolder, België. Ik zou je vraag in dat topic plaatsen, misschien heeft iemand zin en tijd om het daar na te vragen:

viewtopic.php?f=5&t=1150
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Zal proberen een foto te maken van de band gegevens of het effe te vragen.
Post het daarna wel in de topic ST5 event Zolder.

Jerry
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Dankjewel. Ik las ergens op dit forum dat de banden erg stabiel bleken te zijn bij het remmen. Ik heb geen Strömer, maar wel ook 27,5 inch banden op mijn Klever. Wie weet komt de Pirelli E-Cycle ook gewoon op de markt, daarmee.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zou mooi zijn ja, ik wil ze ook wel in 26". Ik verwacht wel dat Stromer en Pirelli een deal hebben over hoe lang deze band exclusief voor de ST5 blijft. Maar dat zal niet voor eeuwig zijn. Als het een succes is op de ST5 dan wil Pirelli er vast tzt ook mee verder.

Maar interessant is die band zeker. Ik verwacht wel een probleempje met de spatborden en de ruimte in het frame bij andere fietsen, maar wie weet. Kom maar op met die dingen in verschillende maten. Gezien de wegligging zou ik ze direct onder mijn Es leggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik hoorde van Stromer dat Pirelli niet van plan zijn om een winterband te maken, de oplage is daarvoor te klein. Evenzo geen herfstband, die overtollig water gemakkelijk afvloeit, zoals de winterconti.

Ik ben er dan ook nog niet gerust op dat deze Pirelli de perfecte band is. Het is bovendien een buitenmaat. Een van de redenen om een grotere diameter voor het wiel te kiezen is gelegen in het feit dat de fiets daardoor stabieler in de bochten ligt. De krachten op een wiel met een grotere diameter zijn immers groter dan die bij een kleinere diameter. Zie bijvoorbeeld:


Lomito

De band zal zich in de praktijk moeten waarmaken en anders gaan er gewoon winterbanden onder van een ander merk.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

rvaneijk schreef: 12 mei 2018, 22:11
Ik ben er dan ook nog niet gerust op dat deze Pirelli de perfecte band is. Het is bovendien een buitenmaat. Een van de redenen om een grotere diameter voor het wiel te kiezen is gelegen in het feit dat de fiets daardoor stabieler in de bochten ligt. De krachten op een wiel met een grotere diameter zijn immers groter dan die bij een kleinere diameter. Zie bijvoorbeeld:
De Pirelli is blijkbaar zeer goed, maar met grotere wielmaten komen niet alleen voordelen (comfort) maar ook enkele nadelen, de voornaamste zijn ongetwijfeld de wendbaarheid en het grotere gewicht van de wielen (wat een impact gaat hebben op de autonomie)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Pirelli bandendruk

Afbeelding


Schijnt dat de dagrijverlichting wegens EU regels nu minder fel mag branden.

Afbeelding
Plaats reactie