Speciaal voor bezoekers van het Stromer Forum: uitnodiging voor het Stromer Event in Zandvoort

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Rik schreef: 10 mei 2018, 15:20 Wat ik nog belangrijker vind is dat stromer leert uit zijn fouten (cfr ST2 2017 tov 2018) en zich inzet om alles snel en binnen garantie op te lossen.
100% mee eens! En volgens mij zit Stromer op dat punt momenteel écht op de juiste weg.

Verder had ik het inderdaad over de factoren die Stromer zelf kan beïnvloeden. Gebruikersfouten zijn helaas nooit uit te sluiten, maar de ST5 zo foolproof als mogelijk maken vind ik wel van groot belang. Klimaat zou ook geen probleem mogen zijn; deze Stromers worden in heel Europa en de USA verkocht en ze moeten de weersomstandigheden in al die regio's gewoon kunnen hebben. Bij ons is het vooral de nattigheid, ergens anders zijn het bergen en sneeuw, weer ergens anders vrij hoge of lage temperaturen etc.

De mensen van Stromer vertelden mij in Zandvoort dat ze al meer dan een half jaar aan het testen en tweaken zijn met de ST5. Ik weet niet of ze ook zo intensief bezig zijn geweest met de andere modellen, maar zes maanden maakt in ieder geval dat ik hoop dat wij, de eindgebruikers, niet als bèta-testers worden ingezet voor de ST5. Dat gevoel had ik als één van de early adaptors van de ST1 X 2017 namelijk wel. Maar volgens mij heeft Stromer ook hierin inmiddels wel weer wat geleerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RHJ schreef: 10 mei 2018, 11:51
Stromeur schreef: 08 mei 2018, 10:36 Als dit clubje representatief is voor de hele Stromer Forum community, dan moeten jullie de volgende keer gewoon alle 850 komen. Dat zou een feest zijn.
Poep! :aq
Hele week druk geweest en daardoor niet op het forum gekeken :oops: :oops: :oops:
Daardoor de mogelijkheid voor dit event gemist....jammer, jammer want maandagavond had de bouw van de schutting best even onderbroken kunnen worden voor een avondje Zandvoort.
Maar prachtige verhalen en beeldverslag bieden alsnog 'geniet' momenten.
Dat is inderdaad jammer zeg! Maar niet getreurd; toen één van de Stromer vertegenwoordigers in Zandvoort vroeg hoe groot het Stromer Forum nou eigenlijk is, en ik antwoordde met meer dan 850 leden uit NL en BE en tegen de 12.000 unieke bezoekers per maand, viel zijn mond wagenwijd open.

We waren dus al in beeld bij Stromer, en nu zijn we het nog meer :mrgreen: Er komt vast wel weer een volgend event of beurs of productpresentatie en dan gaan we er gewoon weer op af. Of we nu met drie of tien of veertig mensen zijn, leuk wordt het sowieso :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Stromeur schreef: 10 mei 2018, 14:31
Lamkram schreef: 10 mei 2018, 07:58 Hele mooie beelden Sylvia en geluid ook trouwens. Ik zou graag eens van je leren hoe je dat doet. Weer jaloers :cool2:
Bedankt voor de opsteker, ook aan alle anderen. :)

Er zit best een paar uur werk in,.......
Pff Sylvia wat een verhaal en een garmin heb ik niet wel een GPH6 (dol op afkortingen :ck: ).

Wanneer ik hier zin in heb ga ik mij eens verdiepen in de materie.

Was trouwens lekker op het FTF bij onze dealer. 25 mei een afspraak gemaakt voor een proefrit voor mijn vrouw. Ze gaan een ST1 customizen voor haar zodat zij wat rechter op zit, en een ander zadel. Wordt het dan toch een Stromer??

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur schreef: 10 mei 2018, 15:31
Rik schreef: 10 mei 2018, 15:20 Wat ik nog belangrijker vind is dat stromer leert uit zijn fouten (cfr ST2 2017 tov 2018) en zich inzet om alles snel en binnen garantie op te lossen.
100% mee eens! En volgens mij zit Stromer op dat punt momenteel écht op de juiste weg.

Verder had ik het inderdaad over de factoren die Stromer zelf kan beïnvloeden. Gebruikersfouten zijn helaas nooit uit te sluiten, maar de ST5 zo foolproof als mogelijk maken vind ik wel van groot belang. Klimaat zou ook geen probleem mogen zijn; deze Stromers worden in heel Europa en de USA verkocht en ze moeten de weersomstandigheden in al die regio's gewoon kunnen hebben. Bij ons is het vooral de nattigheid, ergens anders zijn het bergen en sneeuw, weer ergens anders vrij hoge of lage temperaturen etc.

De mensen van Stromer vertelden mij in Zandvoort dat ze al meer dan een half jaar aan het testen en tweaken zijn met de ST5. Ik weet niet of ze ook zo intensief bezig zijn geweest met de andere modellen, maar zes maanden maakt in ieder geval dat ik hoop dat wij, de eindgebruikers, niet als bèta-testers worden ingezet voor de ST5. Dat gevoel had ik als één van de early adaptors van de ST1 X 2017 namelijk wel. Maar volgens mij heeft Stromer ook hierin inmiddels wel weer wat geleerd.
Hallo,

Ik wil niemand ontmoedigen, en hoop dat Stromer veel heeft geleerd van de fouten uit het verleden. Hoopt iedereen denk ik.
De vraag die eerder gesteld is, is of 6 maanden testen genoeg is. Wel, toen wij de lading problemen met onze ST2’s in 2014 hadden kreeg ik van de toenmalige CEO van Stromer de verzekering dat de fiets de hele winter voor de introductie in 2014 was getest in Zwitserland, door een panel van tig testers.
Dat was niet genoeg, dat hebben de 5 ernstige problemen die wij binnen 6 maanden hadden wel geleerd, en wij waren niet de enigen.
Uit mijn professionele ervaring is wel gebleken dat:

1. Een test team dat binnen een fabrikant, deels vaak ontwikkelaars en engineers, de testen uitvoert, vindt nooit alle problemen, omdat men de fiets test zoals zij die bedoeld hebben. Maar de gebruikers testen en gebruiken de fiets vaak genoeg anders dan bedoeld en onder andere omstandigheden.
2. Daarom werd en wordt in het high tech bedrijf waar ik lang heb gewerkt ook altijd met zogenaamde gamma testers gewerkt. Key klanten die dan een minimaal beta model flink kunnen uitproberen, en middels test rapporten nog meer fouten en potentiële problemen eruit halen. Dat vertraagt de introductie, maar bespaart kosten en voorkomt klanten ontevredenheid. Dus een goed investering.

En dan nog . . . .
De eerste producten vertonen altijd een fikse hoeveelheid issues. En die mag je ook verwachten, en dat aantal hoort door een supersnelle acties van Stromer dan snel af te nemen. Actie op 2 vlakken:

[1] engineers die onmiddellijk starten met redesign en logistiek en
[2] klanten helpen om met de voorkomende problemen toch nog nuttig vruchtgebruik van de fiets te hebben.
Mijn ervaring is dat er geen betere en trouwere klanten zijn dan die welke met hun investering problemen hebben gehad, maar dan door dik en dun werden geholpen.
En dat deed Stromer in 2014 en 2015 echt heel verkeerd.

My 5 cents, wel gebaseerd op echte ervaring met Stromer, en mijn professionele ervaring.

Ik hoop voor iedereen dat er geleerd is en dat de organisatie en mentaliteit bij Stromer ook echt anders is.
Wat dat betreft is het signaal dat de krimpkous actie bij zoveel dealers (een maand of 2) later nog niet bekend is toch zorgelijk te noemen.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 10 mei 2018, 16:48 1. Een test team dat binnen een fabrikant, deels vaak ontwikkelaars en engineers, de testen uitvoert, vindt nooit alle problemen, omdat men de fiets test zoals zij die bedoeld hebben. Maar de gebruikers testen en gebruiken de fiets vaak genoeg anders dan bedoeld en onder andere omstandigheden.
Helemaal mee eens. Het foolproof maken van een product kan alleen door het te laten testen door échte gebruikers die er lekker me gaan rijden en zo her en der ook weleens wat dingen verkeerd doen, niet door de ontwerpers.

Stromer doet dit wel met de firmware. Ik ben ook tester en er is net nieuwe test-firmware op mijn Es gezet.
Stroompje schreef: 10 mei 2018, 16:48 Mijn ervaring is dat er geen betere en trouwere klanten zijn dan die welke met hun investering problemen hebben gehad, maar dan door dik en dun werden geholpen.
Daarom is een goeie dealer zo belangrijk. Ik heb wat gedoe gehad met mijn ST1 X en ik ben ervan overtuigd dat mijn dealer regelmatig de billen van Stromer heeft gered door mijn issues zo snel en soepel op te lossen.
Stroompje schreef: 10 mei 2018, 16:48 ntaliteit bij Stromer ook echt anders is.
Wat dat betreft is het signaal dat de krimpkous actie bij zoveel dealers (een maand of 2) later nog niet bekend is toch zorgelijk te noemen.
Wij weten niet waar dit door komt: heeft Stromer het niet aan de dealer doorgegeven, of heeft de dealer het niet gelezen? Die informatieverstrekking vanuit Stromer gaat gewoon per e-mail, dus ik ben ervan overtuigd dat dit in verreweg de meeste gevallen fout gaat bij de dealer zelf, die dat natuurlijk nevernooitniet gaat toegeven tegenover de klant.

Hetzelfde gebeurde met een extra busje dat om de achterwiel-as van de ST1 X geplaatst moest worden. Zes maanden later waren er nog steeds dealers die beweerden geen flauw idee te hebben, terwijl Stromer alle dealers heeft voorzien van busjes om het aantal door hen verkochte Stromers te kunnen modificeren. Als je een béétje weet wat je verkoopt, dan kan dit soort informatie onmogelijk aan je voorbij zijn gegaan. Ook het pro-actief of reactief omgaan met informatie speelt hierin een rol.

Hier zit dus vaak een probleem: wij denken dat Stromer bepaalde fouten maakt, die soms (doch niet altijd) te wijten zijn aan onkunde bij de dealer. Dealer wijst naar Stromer en wij als onwetende eindgebruiker nemen dit voor lief. Hierbij speelt ook mee dat de meeste dealers "fietsenmaker" zijn, terwijl de technolgie van een speed pedelec ook hele andere (elektrotechnische) kennis en vaardigheden vereist. Het zal waarschijnlijk nog vele jaren duren voordat dit soort kennis standaard en op het juiste niveau aanwezig is bij nieuwere generaties fietsmonteurs. Tot die tijd zullen sommige waarheden helaas in het onduidelijke midden blijven liggen, want Stromer communiceert liever niet rechtstreeks met eindgebruikers. (En daar vind ik dus ook wel wat van....: NIET handig!)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur,

Eens, service berichten worden vaak niet gelezen of genegeerd, of komen bij de verkeerde. Ken ik uit mijn professionele ervaring.
Daar zijn wel oplossingen voor, maar die worden niet gebruikt vrees ik. E-mail is daarvoor niet het beste medium. Een forum met triggers voor de hoge prioriteit service berichten werkte voor ons beter, maar niet top.

En ik weet ook uit mijn ervaringen maar al te goed dat distributeurs, nog meer dan agenten, alles weer naar de producent schuiven. Schuld, kosten, etc.

Maar dat alles gezegd hebbende, de mentaliteit van 2014/2015 die wij bij Stromer aantroffen was er een om snel te vergeten. Als we een probleem hadden was de eerste reactie “u begrijpt de fiets niet/kan niet/probeer het eens anders, etc. Bijvoorbeeld toen de te korte standaard door omvallen het hele batterijslot sloopte was de reactie: een nieuwe standaard, zelfde type, en een reparatie van het batterijvak, zijn we niet coulant? Maar een conclusie de oorzaak (en dat moet worden opgeknapt) wordt van een klant niet snel geloofd.
En daarvan hoop ik dat dat is veranderd.
In zo’n geval is het vaak niet het personeel, maar de leiding.
Een trap veeg je ook van boven schoon nietwaar.

Peter
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 10 mei 2018, 17:12 In zo’n geval is het vaak niet het personeel, maar de leiding.
Een trap veeg je ook van boven schoon nietwaar.
Dat denk ik ook, en ik vind het ongelofelijk pijnlijk en arrogant klinken hoe Stromer met jullie problemen is omgegaan. Er zijn nog wel vleugjes van deze houding binnen het bedrijf aanwezig. Zo heb ik eens een zéér onaangenaam gesprek gehad met een klantenservicemedewerker bij Stromer Zwitserland, over iets buitengewoon eenvoudigs en ik was nergens boos over, ik had alleen een vraag. Volgens mij kon-ie het gespekje met mij op inhoud niet aan, en zocht hij daarom zijn toevlucht tot een arrogantie (en rare onterechte aannames aan mijn adres) waarvan ik mijn nekharen stuk voor stuk overeind voelde gaan.

Maar met Marketing Afdeling in Zwitserland en de Nederlandse Stromer organisatie in NL heb ik dan weer wel goeie ervaringen. In het bijzonder met de technische man van Stromer Benelux, dat is een topkerel. Een perfectionist die de Stromer tot op het laatste schroefje van buiten kent. Geduldig, altijd bereid om dingen uit te leggen zolang ik hem maar niet al teveel stalk. Hij kan helaas niet alles in zijn eentje opvangen en veranderen, maar ik zou hem klonen als het kon. Als de nieuwe CEO inziet dat zijn bevlogenheid en houding de juiste is, en iedereen die daar niet aan voldoet vervangt, dan komt Stromer een heel eind.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 10 mei 2018, 17:12 Eens, service berichten worden vaak niet gelezen of genegeerd, of komen bij de verkeerde. Ken ik uit mijn professionele ervaring.
Daar zijn wel oplossingen voor, maar die worden niet gebruikt vrees ik. E-mail is daarvoor niet het beste medium. Een forum met triggers voor de hoge prioriteit service berichten werkte voor ons beter, maar niet top.
Stromer heeft ook een Portal, waar dealers hun onderdelen in bestellen e.d. Ik zou kiezen voor een MEGA popup bij het opstarten van de Portal. (En dan niet eentje die dagelijks terug komt want dan klikken ze hem net zo makkelijk weer ongelezen dicht.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 10 mei 2018, 16:46 Pff Sylvia wat een verhaal en een garmin heb ik niet wel een GPH6 (dol op afkortingen :ck: ).
Joh! Dat maakt het alleen maar makkelijker, want jouw GoPro is twee generaties jonger en heeft ingebouwde GPS (GoPro Telemetry), dus je hebt geen aparte tracker meer nodig zoals ik :cool2:

Dan hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn om met de bewerkingssoftware een mooi filmpje te maken. Gewoon eens voor gaan zitten en mee oefenen. Misschien kun je dan het beste de GoPro Quick for Desktop software pakken, dan is het allemaal lekker op elkaar afgestemd:

https://shop.gopro.com/EMEA/softwareand ... sktop.html
Lamkram schreef: 10 mei 2018, 16:46 Was trouwens lekker op het FTF bij onze dealer. 25 mei een afspraak gemaakt voor een proefrit voor mijn vrouw. Ze gaan een ST1 customizen voor haar zodat zij wat rechter op zit, en een ander zadel. Wordt het dan toch een Stromer??
Ik weet het antwoord al :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Stromeur schreef: 10 mei 2018, 19:13
Lamkram schreef: 10 mei 2018, 16:46 Pff Sylvia wat een verhaal en een garmin heb ik niet wel een GPH6 (dol op afkortingen :ck: ).
Joh! Dat maakt het alleen maar makkelijker, want jouw GoPro is twee generaties jonger en heeft ingebouwde GPS (GoPro Telemetry), dus je hebt geen aparte tracker meer nodig zoals ik :cool2:

Dan hoeft het niet zo ingewikkeld te zijn om met de bewerkingssoftware een mooi filmpje te maken. Gewoon eens voor gaan zitten en mee oefenen. Misschien kun je dan het beste de GoPro Quick for Desktop software pakken, dan is het allemaal lekker op elkaar afgestemd:
Ja, dat van die ingebouwde GPS wist ik maar kennelijk kan je die alleen maar gebruiken met het programma van GP zelf. Ik wil graag Adobe onder de knie gaan krijgen. Zal maar eens gaan rondsnuffelen op een GP-forum. Gaat lukken maar duurt even.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie