Speciaal voor bezoekers van het Stromer Forum: uitnodiging voor het Stromer Event in Zandvoort

Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Leuke filmpjes van jullie! Was zo te zien weer een leuke Forum-meeting :D fijn dat jullie dat hier willen delen! Met plezier naar gekeken!
+ST2S and n-joying it to the max...
Golvas

Bedankt voor de verslaggeving en het uitgebreide filmmateriaal, top ! :ay
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Stromeur schreef: 08 mei 2018, 10:36 Als dit clubje representatief is voor de hele Stromer Forum community, dan moeten jullie de volgende keer gewoon alle 850 komen. Dat zou een feest zijn.
Poep! :aq
Hele week druk geweest en daardoor niet op het forum gekeken :oops: :oops: :oops:
Daardoor de mogelijkheid voor dit event gemist....jammer, jammer want maandagavond had de bouw van de schutting best even onderbroken kunnen worden voor een avondje Zandvoort.
Maar prachtige verhalen en beeldverslag bieden alsnog 'geniet' momenten.
+STROMER- ST5
Lomito

Mooie compilatie Stromeur... ik proef gewoon weer het plezier van het rijden op een ST5. Sterkte, want dit wordt een zware voor jou...
Lomito

RHJ schreef: 10 mei 2018, 11:51 Poep! :aq
Oh dat is jammer Rob, je hebt echt wat gemist. Misschien een kaartje trekken voor het event in Zolder, je hebt nog 4 dagen om je aan te melden...
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Prachtige video Chris. Maakt het missen van dit event een beetje draaglijker :mrgreen:
Had er inderdaad heel graag bij willen zijn maar er komen vast nog genoeg nieuwe mogelijkheden om een keer de ST5 te testen (bij Dikkenberg bijvoorbeeld) en vervolgens eindeloos in je hoofd gaan beredeneren waarom je hem vooral niet moet kopen, terwijl het :ba wat anders roept.....
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

En een eveneens prachtige video van Sylvia :cool2:
Complimenten voor al dit mooie materiaal en 'Stromer Forum waardige' verslaglegging :hy:
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 10 mei 2018, 07:58 Hele mooie beelden Sylvia en geluid ook trouwens. Ik zou graag eens van je leren hoe je dat doet. Weer jaloers :cool2:
Bedankt voor de opsteker, ook aan alle anderen. :)

Er zit best een paar uur werk in, dus vandaar dat ik er pas vrij laat mee kwam. Ik heb de opnames gemaakt met een GoPro Hero4 action cam. De overlay met snelheidsgegevens tijdens de rit met de ST5 op het circuit komen van mijn Garmin Fenix 5 sporthorloge.

Kun je nagaan hoe stabiel de ST5 is trouwens, want mijn cam heeft in tegenstelling tot die van Lomito geen beeldstabilisatie, plus ik had 'm op de linker handgreep van het stuur gemonteerd omdat de bekabeling onder het stuur in de weg zat, daar kon ik de houder niet lekker kwijt. Op filmpjes van mijn ST2 S zie je het stuur veel heftiger bewegen, en die cam zit dichtbij de stuurpen. De uitslag van het stuur zou op de beelden van de ST5 dus nog veel heviger moeten zijn, maar dat was niet het geval. De ST5 rijdt echt mega-stabiel.

De gegevens van mijn Garmin horloge heb ik vanaf Garmin Connect (dat is een website van Garmin, beetje hetzelfde idee als Strava) geëxporteerd als .gpx bestand. Dat .gpx bestand heb ik samen met de video's van mijn GoPro en de ST5 promo foto geïmporteerd in Garmin Virb. Dat is een gratis en vrij goed te bedienen videobewerkingsprogramma van Garmin, dat je -heel handig!- ook kunt downloaden en gebruiken als je zelf geen Garmin apparaat hebt. De muziek komt uit een rijtje rechtenvrije muziekjes die al in Garmin Virb zijn ingebouwd.

In Garmin Virb is het een kwestie van alles bij elkaar zetten: .gpx overlay met snelheidsgegevens aan de video toevoegen en synchroniseren, alle video's in leuke fragmenten knippen en wat je niet gebruikt deleten, foto aan begin en eind toevoegen, overgangen instellen tussen de fragmenten, teksten toevoegen, muziekje eronder en klaar.

Hierna kun je een uur of wat gaan zitten wachten totdat Garmin Virb de video heeft geëxporteerd, en daarna nog een uur totdat Youtube de video heeft geüpload. Vandaar ook dat het gisteren een latertje werd, want als ik dat filmpje dan EINDELIJK af heb, dan wil ik 'm ook meteen plaatsen.

Als je wil dat ik eens meekijk of het met de apparaten die jij hebt ook allemaal kan, open dan gerust een topic of stuur me een PM. Ik vind dit soort dingen wel leuk om te doen.
Lamkram schreef: 10 mei 2018, 07:58 Vandaag ga ik als het mee zit even naar onze dealer in Amsterdam. Ook eveneens hapje eten daar :bp: , Foodtruck Festival, mmmm
Het Rollende Keukens Festival op het terrein van de Westergasfabriek. Leuk! Ik was daar vorig jaar ook. Erg gezellig en aangezien onze dealer op hetzelfde terrein zit is het inderdaad goed te combineren met een bezoekje aan ze. Ze hebben dan buiten ook een kraam met allemaal kleding en schoenen in de aanbieding.

Dit was vorig jaar:
Rollende Keukens Festival.png
Rollende Keukens Festival.png (393.63 KiB) 3235 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 10 mei 2018, 12:04 Mooie compilatie Stromeur... ik proef gewoon weer het plezier van het rijden op een ST5. Sterkte, want dit wordt een zware voor jou...
Ik heb een halve arm moeten verkopen om mijn Es te kunnen aanschaffen (ook wat verlies geleden op de verkoop van mijn ST1 X), dus die ST5 ligt echt totaal buiten mijn bereik. Maar het is moeilijk inderdaad, want nét als je denkt dat je niet harder kunt genieten met je Stromer, zet Stromer je met je kont op een ST5 op Circuit Zandvoort en heb je de dag erna nog spierpijn in je kaken van het grijnzen.

Ik weet dat we met zijn allen best een beetje boos zijn op Stromer vanwege de leverproblemen van de 2018 modellen, maar echt: met de ST5 heeft Stromer in de tussentijd een belachelijk mooi stukje werk afgeleverd dat wat mij betreft zijn prijs waard is. (Mits-ie in het veld probleemloos blijft natuurlijk, want dat is vereiste Nr. 1 bij een fiets van 10k.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rik
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2018, 17:37
Locatie: Lokeren - be

Superleuk om jullie dag vanachter het scherm te mogen beleven en enkele gezichten op de nicknames te kunnen kleven :ay
en wat een machine ! :cool2:
Ze hebben weer een stap voor op de concurrentie (klever) met de nieuwe motor.

Een kleine pronostiek voor het volgende model:
1. grotere actieradius! Met het plezier van de zwaardere motor komt natuurlijk ook het kleiner bereik. Als je bovenop de ST5 nog een extra batterij moet kopen wordt het wel heel prijzig.
2. mss eens een gatesbelt ?! scheelt enorm in het kuiswerk :D
Stromeur schreef: 10 mei 2018, 14:41 maar echt: met de ST5 heeft Stromer in de tussentijd een belachelijk mooi stukje werk afgeleverd dat wat mij betreft zijn prijs waard is. (Mits-ie in het veld probleemloos blijft natuurlijk, want dat is vereiste Nr. 1 bij een fiets van 10k.)
Dat moet idd de betrachting zijn maar lijkt me moeilijk uit te sluiten: productieproces voor grote oplages wijzigen, de gebruiker, het klimaat, ...
Wat ik nog belangrijker vind is dat stromer leert uit zijn fouten (cfr ST2 2017 tov 2018) en zich inzet om alles snel en binnen garantie op te lossen.
Laatst gewijzigd door Rik op 10 mei 2018, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie