Youtube reviews Stromer ST5

Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Op EBR staat dat het Di2 systeem toch nog met een separatie accu wordt geladen.

The Di2 electronic shifting unit and derailleur run on independent batteries, there’s a charging port on the bottom backside portion of the seat tube and this is also where you can activate derailleur adjustment (by holding the button for a few seconds until it flashes and then using the trigger shifters to calibrate and offset any cable stretch that may have occurred over miles of riding), frankly, it would be nice if the Di2 electronic shifting was just wired into the bike’s main battery vs. using a separate one.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Strömie schreef: 10 mei 2018, 12:46 frankly, it would be nice if the Di2 electronic shifting was just wired into the bike’s main battery vs. using a separate one.
Is waar, dan heb je er helemaal geen omkijken meer naar. Aan de andere kant: bijladen is een eitje en hoeft toch maar 1 of 2x per jaar. Dat doe ik bij mijn ST2 S gewoon via de USB aansluiting in de dagrijverlichting.

Wat me bij de ST5 een nadeel lijkt, is dat de Di2 display niet meer op het stuur zit terwijl je het wel moet weten als de batterij van het systeem leeg is, want dan schakelt je fiets niet meer. Als iemand van de forumleden die naar het ST5 Event in Zolder gaan dit eens zou willen checken bij Stromer, hoe dit zit, dan graag!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Ik ga er waarschijnlijk naartoe. Zal een vragenlijstje maken.
mhoutman

Nog een review van de ST5. Beetje vreemd dat deze video pas op 13 juni gepost is terwijl de blaadjes aan de bomen eerder aan maart-april doen denken. Wellicht rustte er een embargo op de video :?



Misschien handig om alle reviews in een draadje bij elkaar te zetten ?
Laatst gewijzigd door mhoutman op 14 jun 2018, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lomito

"OMNI-software is much faster"... dat heb ik niet gemerkt bij het opstarten. In die tijd kan ik een kopje koffie zetten. :mrgreen:
mhoutman

Wat me ook nog opviel was dat er niet echt hard gewerkt werd in de fabriek. Ze ongeveer een halve man en een paardenkop die dan ook nog eens 50 fietsen in een week moeten maken :ai
greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

greg
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2018, 21:41

Martin

De laatste video toont dus aan dat een Zwitser(?) een van de eerste eigenaren is van een ST5. Het ontwerp en opladen van de batterij van de Di2 shifting is dus niet over nagedacht helaas. Grappig, de vrees dat de claxon door modder en andere viezigheid erg smerig zou worden is dus ook ongegrond volgens de commentator, want de eerste rit door regen en modder leverde vrijwel geen viezigheid op bij de claxon.
Verder een prachtfiets. 8-)
Plaats reactie