Ik heb gelukkig zonder problemen mijn Nederlandse ST1X kunnen invoeren in België.
Ik had eerst via mail een verzoek tot inschrijving ingediend, maar ik was ongeduldig na een paar dagen nog geen antwoord te hebben, en ben afgelopen woensdag naar de douane in Antwerpen geweest. Ik was er binnen 15 minuten buiten met een groen vignet op mijn aanvraag tot inschrijving Ik heb ook niets moeten betalen aan invoerrechten o.i.d.
Nu ga ik volgende week naar de DIV in Kontich, want blijkbaar kan je bij een ingevoerd voertuig niet online een nummerplaat aanvragen...
NL-Stromer inschrijven in België onmogelijk?
-
- Pro
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
- Locatie: Noorderkempen (BE)
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Je kan een ingevoerd voertuig inschrijven via WebDIV op voorwaarde dat er een preregistratie in de Kruispuntbank van de Voertuigen gebeurde ... professionelen kunnen dit online, particulieren konden dat altijd via bpost.Matomatisch schreef: ↑27 jul 2018, 20:57 naar de DIV in Kontich, want blijkbaar kan je bij een ingevoerd voertuig niet online een nummerplaat aanvragen
Zelf naar DIV gaan is een prima optie ... vergeet echter geen afspraak te maken als je naar Kontich gaat en hou er rekening mee dat ze daar op woensdag gesloten zijn, zie deze link.
-
- Pro
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
- Locatie: Noorderkempen (BE)
Bedankt voor je uitleg! Blijkbaar is mijn verzekeraar niet op de hoogte van de preregistratie... Hij had mij ook een verhaal verteld van een klant die via de post hun nummerplaat hadden aangevraagd en al enkele maanden aan het wachten waren op hun plaat. En dat zie ik nu echt niet zitten
Ik kwam er gisteren ook achter dat ik een afspraak moest maken, maar meteen gedaan
Ik kwam er gisteren ook achter dat ik een afspraak moest maken, maar meteen gedaan
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Dus om deze topic even terug te openen.
Ik heb een nieuwe ST2 gekocht bij de Amsterdamse dealer. Ik krijg van hem het VIN nummer en het COC attest doorgestuurd.
Wat moet ik nu doen want dat is mij niet echt duidelijk. Moet ik de stromer registreren in het kruispuntbank en dan naar de Douane gaan?
Of moet ik een vignet 705 aanvragen bij de Douane?
De dealer laat mij weten dat ik enkel het COC erbij krijg en zij de inschrijving niet doen. Wat mij wel logisch lijkt natuurlijk.
Ik ben dus opzoek naar een ervaringds deskundige en ik ben zeker dat deze aanwezig is op dit actief forum
Ik heb een nieuwe ST2 gekocht bij de Amsterdamse dealer. Ik krijg van hem het VIN nummer en het COC attest doorgestuurd.
Wat moet ik nu doen want dat is mij niet echt duidelijk. Moet ik de stromer registreren in het kruispuntbank en dan naar de Douane gaan?
Of moet ik een vignet 705 aanvragen bij de Douane?
De dealer laat mij weten dat ik enkel het COC erbij krijg en zij de inschrijving niet doen. Wat mij wel logisch lijkt natuurlijk.
Ik ben dus opzoek naar een ervaringds deskundige en ik ben zeker dat deze aanwezig is op dit actief forum
-
- Pro
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
- Locatie: Noorderkempen (BE)
Ik heb mijn fiets ook in Nederland gekocht, en heb het zo moeten doen:Rubens schreef: ↑27 aug 2018, 13:39 Dus om deze topic even terug te openen.
Ik heb een nieuwe ST2 gekocht bij de Amsterdamse dealer. Ik krijg van hem het VIN nummer en het COC attest doorgestuurd.
Wat moet ik nu doen want dat is mij niet echt duidelijk. Moet ik de stromer registreren in het kruispuntbank en dan naar de Douane gaan?
Of moet ik een vignet 705 aanvragen bij de Douane?
De dealer laat mij weten dat ik enkel het COC erbij krijg en zij de inschrijving niet doen. Wat mij wel logisch lijkt natuurlijk.
Ik ben dus opzoek naar een ervaringds deskundige en ik ben zeker dat deze aanwezig is op dit actief forum
1. Naar de douane (ik ging naar Antwerpen) gaan om een groen vignet te krijgen op je aanvraag tot inschrijving(roos formulier) ->(ga alvast voor openingstijd voor de deur staan, dan ben je na 10 minuten terug buiten omdat je iedereen voor bent )
2. Ga naar je verzekeraar en laat hem een sticker op je aanvraag tot inschrijving kleven.
3. Ga naar de DIV (ik ben naar Kontich geweest, maak wel een afspraak!) en laat je Stromer inschrijven. De volgende dag heb je de nummerplaat.
4. Veel Stromer plezier
Doe het wel in die volgorde want de DIV schrijft niets in tot je alle vignetten en stickers hebt!
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Bedankt voor de info!Matomatisch schreef: ↑02 sep 2018, 08:57Ik heb mijn fiets ook in Nederland gekocht, en heb het zo moeten doen:Rubens schreef: ↑27 aug 2018, 13:39 Dus om deze topic even terug te openen.
Ik heb een nieuwe ST2 gekocht bij de Amsterdamse dealer. Ik krijg van hem het VIN nummer en het COC attest doorgestuurd.
Wat moet ik nu doen want dat is mij niet echt duidelijk. Moet ik de stromer registreren in het kruispuntbank en dan naar de Douane gaan?
Of moet ik een vignet 705 aanvragen bij de Douane?
De dealer laat mij weten dat ik enkel het COC erbij krijg en zij de inschrijving niet doen. Wat mij wel logisch lijkt natuurlijk.
Ik ben dus opzoek naar een ervaringds deskundige en ik ben zeker dat deze aanwezig is op dit actief forum
1. Naar de douane (ik ging naar Antwerpen) gaan om een groen vignet te krijgen op je aanvraag tot inschrijving(roos formulier) ->(ga alvast voor openingstijd voor de deur staan, dan ben je na 10 minuten terug buiten omdat je iedereen voor bent )
2. Ga naar je verzekeraar en laat hem een sticker op je aanvraag tot inschrijving kleven.
3. Ga naar de DIV (ik ben naar Kontich geweest, maak wel een afspraak!) en laat je Stromer inschrijven. De volgende dag heb je de nummerplaat.
4. Veel Stromer plezier
Doe het wel in die volgorde want de DIV schrijft niets in tot je alle vignetten en stickers hebt!
Verzekeraar bezorgt mij geen sticker aangezien ik geen BA hoef te nemen.
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 sep 2018, 10:19
Bij mij is de Nederlandse dealer naar de douane geweest en kreeg ik van de dealer het roze 705 formulier.
Daarmee samen met gelijkvormogheidsattest en aankoopfactuur naar de DIV in Brussel gegaan (afspraak gemaakt!). Na die afspraak stuurde ze me nog door naar de douane. Voordeel in Brussel is dat dit in hetzelfde gebouw is. Daar hebben ze het 705 formulier gevraagd en kreeg ik een bewijs van dedouanering met daarop reeds de nummerplaat vermeld.
Daarmee samen met gelijkvormogheidsattest en aankoopfactuur naar de DIV in Brussel gegaan (afspraak gemaakt!). Na die afspraak stuurde ze me nog door naar de douane. Voordeel in Brussel is dat dit in hetzelfde gebouw is. Daar hebben ze het 705 formulier gevraagd en kreeg ik een bewijs van dedouanering met daarop reeds de nummerplaat vermeld.
ST1X 2018 met fietsbel van 4 euro , bodyfloat en shockstop. WW 34km enkel
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Ook ik sta binnenkort voor dit proces.
Zijn er nog wijzigingen die nu van toepassing zijn?
De factuur zal op de zaak staan met mijn naam vermelding, de inschrijving dient te gebeuren op mijn persoonlijke naam.
De aankoop is gebeurd met BTW verlegging.
Beschikt de douane over het rose inschrijvingsformulier of dien ik dit zelf te voorzien?
Dien je je fiets ook mee te nemen, ter controle van de aanwezige nummers?
Zijn er nog wijzigingen die nu van toepassing zijn?
De factuur zal op de zaak staan met mijn naam vermelding, de inschrijving dient te gebeuren op mijn persoonlijke naam.
De aankoop is gebeurd met BTW verlegging.
Beschikt de douane over het rose inschrijvingsformulier of dien ik dit zelf te voorzien?
Dien je je fiets ook mee te nemen, ter controle van de aanwezige nummers?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
-
- Runner-up
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 sep 2018, 10:19
Als de fiets nog niet gededouaneerd is, is je eerste stap met de factuur van de fiets naar de douane gaan. Als daar alles goedloopt (ik heb het zelf dus niet gedaan) zal je daar een "705" krijgen (het roze formulier). Daarna kan je dan naar de DIV gaan. Voor een ingevoerde fiets moet je zelf langsgaan. Je fiets zelf hoeft niet mee, het is een pure administratie aan het loket. Ik ben niet zeker dat je een nieuwe fiets kan inschrijven op een andere naam dan diegene die op het factuur staat. Best even verifiëren.
ST1X 2018 met fietsbel van 4 euro , bodyfloat en shockstop. WW 34km enkel