Gezellig op de rijbaan...

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Het is ook een kwestie van "schijt aan", wat betreft de achteropkomende auto's.
Helaas is dat natuurlijk ook net hoe je zelf bent, of je dat kan.
Als ik me opgejaagd voel, probeer ik maar weer eens om te denken dat als achterliggend achter een trekker (of graafmachine) zou rijden, ze op 1 of andere manier ook gewoon langzamer kunnen rijden. Dan voel ik mezelf gelijk minder 'schuldig' over mijn lagere snelheid.

En ik heb geen mindfulnesstrainingen meer nodig :cool2:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Tja,
Ik heb de laatste tijd bewust de nieuwe regels gevolgd, en rijd dus veelvuldig op de rijbaan.
Wat jullie ook meemaken is achter je toeteren en allerlei verwijzingen naar het hoofd.

Wat ook ergerlijk is is dat veel automobilisten je dan inhalen en afsnijden en heftig naar het fietspad wijzen.

Toch mag je dit deels ook verwachten. Ik betwijfel of veel automobilisten weten wat het gele plaatje betekent, en nog minder hoe de nieuwe wetgeving eruit ziet.
In dat opzicht is het een groot gemis dat de overheden besluiten de speed pedelec naar de rijbaan te verbannen, maar geen uitgebreide voorlichtingscampagne organiseren.

Dan kun je dus wachten op dit soort situaties.

Ik blijf op de rijbaan rijden, zoals het hoort. Indien nodig zal ik proberen de automobilisten “voor te lichten”, althans die fractie die nog opvoedbaar zijn.

Overigens weigert mijn vrouw op de rijbaan te fietsen, te gevaarlijk, en dat is wel eens lastig als we samen op weg zijn.
We zullen zien hoe lang het duurt voor een juut haar aanhoudt.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wiebe schreef: 29 jun 2018, 16:36 Het is ook een kwestie van "schijt aan", wat betreft de achteropkomende auto's.
Helaas is dat natuurlijk ook net hoe je zelf bent, of je dat kan.
Gelukkig kan ik dat uitstekend :o
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 29 jun 2018, 17:15 Wat ook ergerlijk is is dat veel automobilisten je dan inhalen en afsnijden en heftig naar het fietspad wijzen.
Domheid in combinatie met agressief gedrag werkt op mij als een rode lap op een stier. Bij de eerste die me dit flikte ben ik er achteraan gegaan. Het kwam bijna tot een handgemeen. Dat was heel dom van mij, want ik verlies het direct van verreweg de meeste van deze types, en ik kwam er natuurlijk pas achter met wat voor een bodybuilder ik een robbertje wilde gaan vechten toen-ie uit zijn Peugeot 107 stapte. (Maarja, als ik eenmaal kwaad ben...)

Inmiddels ben ik zelf ook rustiger en heb ik er totaal schijt aan. Mijn zelfvertrouwen op de Stromer is in een jaar tijd aardig gegroeid. Ik pak gewoon mijn plek op midden op de weg en laat het komen zoals het komt. Op de één of andere manier heb ik de laatste tijd niet mega veel last meer van aso's. Ik denk wel dat het ook helpt dat ik van een ST1 X naar een ST2 S ben overgestapt, want mijn gemiddelde snelheid ligt hiermee enkele km's per uur hoger.

Zeker met een SP die de 45km/u helemaal niet haalt, of alleen met je tong op de fietsketting, vind ik de verplichting om op de rijbaan te rijden totale waanzin, en een bijzonder stompzinnig hiaat in de redenatie van de beleidsmakers die dit bedacht hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Afgelopen nacht onderweg naar huis even een 112 melding moeten doen ivm een jongedame in verwarde toestand in een bushokje zat (nee, ze was geen aanslag aan het plegen ;) ).
Nog even met de politie gebabbeld die nog zei: da's een kekke fiets, man! Zijn advies voor waar te rijden was (zoals hier ook wel aangegeven) om vooral daar te gaan rijden waar het het veiligst is.
Ik ga er gevoeglijk van uit dat de meeste collega's van hem hetzelfde erover denken, dus zou ik me weinig zorgen maken over boetes op fietspad, mits je daar geen 45 tussen de overige fietsers gaat rijden.

Verder zei hij dat Juizz in staat is om de Stromers ondersteuning tot zo'n 70 km/h te laten geven. Dit zou dan geloof ik gaan om speciaal voor de politie gemodificeerde fietsen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Technisch kunnen ze inderdaad 70km/u, ook nog wel harder volgens mij. Stromer heeft de bikes die zijn gebruikt tijdens Solar Impulse ook opgevoerd, of de begrenzer gewijzigd, hoe je het ook wil noemen, zodat ze veel harder kunnen.

Ik ga er vanuit dat deze dealer dit niet op verzoek van reguliere klanten gaat doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Stromeur schreef: 29 jun 2018, 18:41
Stroompje schreef: 29 jun 2018, 17:15 Wat ook ergerlijk is is dat veel automobilisten je dan inhalen en afsnijden en heftig naar het fietspad wijzen.
Domheid in combinatie met agressief gedrag werkt op mij als een rode lap op een stier. Bij de eerste die me dit flikte ben ik er achteraan gegaan. Het kwam bijna tot een handgemeen. Dat was heel dom van mij, want ik verlies het direct van verreweg de meeste van deze types, en ik kwam er natuurlijk pas achter met wat voor een bodybuilder ik een robbertje wilde gaan vechten toen-ie uit zijn Peugeot 107 stapte. (Maarja, als ik eenmaal kwaad ben...)

Inmiddels ben ik zelf ook rustiger en heb ik er totaal schijt aan. Mijn zelfvertrouwen op de Stromer is in een jaar tijd aardig gegroeid. Ik pak gewoon mijn plek op midden op de weg en laat het komen zoals het komt. Op de één of andere manier heb ik de laatste tijd niet mega veel last meer van aso's. Ik denk wel dat het ook helpt dat ik van een ST1 X naar een ST2 S ben overgestapt, want mijn gemiddelde snelheid ligt hiermee enkele km's per uur hoger.

Zeker met een SP die de 45km/u helemaal niet haalt, of alleen met je tong op de fietsketting, vind ik de verplichting om op de rijbaan te rijden totale waanzin, en een bijzonder stompzinnig hiaat in de redenatie van de beleidsmakers die dit bedacht hebben.
Sylvia,

Ik herken je boosheid. Ik ben zelf ook nogal eens explosief, en zo “gedimensioneerd” dat ik hier en daar wat respect inboezem.
Maar ik houd niet van dit soort situaties, ik probeer toch om de mensen te laten begrijpen hoe de vork in de steel zit.
Alleen zijn de meesten van deze, sorry ik weet geen betere typering, redelijk hersenloze types niet voor rede vatbaar.
En daarom is dus zo’n overheid voorlichtingscampagne erg nuttig.

Maar ja kost geld, net als overigens een veiliger infrastructuur voor de SP-er, I.p.v die op de rijbaan te jagen, en dan maar afwachten tot er ongelukken gebeuren die natuurlijk op een gegeven moment de pers gaan halen (en al doen).

Ik begreep dat er inmiddels een werk/adviesgroep in het leven is geroepen om de wetgeving nog eens tegen het licht te houden.
Enig idee over de timing hiervan?
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroompje schreef: 01 jul 2018, 13:14 Ik begreep dat er inmiddels een werk/adviesgroep in het leven is geroepen om de wetgeving nog eens tegen het licht te houden.
Enig idee over de timing hiervan?
Je bedoelt misschien de Kopgroep?

Het is mij niet bekend wat de status is van hun acties. De Kopgroep heeft er tot nu toe voor gekozen om deze forum community niet actief te betrekken bij/op de hoogte te houden van de plannen. Als je graag wilt weten waar ze momenteel mee bezig zijn, dan kun je het beste kijken op de Facebook pagina "Speed-pedelec groep der Lage Landen".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Dank Sylvia,
ik ga dat zeker volgen.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mijn ervaring met de kopgroep is dat een deel er zit voor eigen eer en glorie.
Om zakelijk belang komt het die persoon goed uit dicht bij het ministerie te zitten.

Belangenbehartiging vind ik dan niet geloofwaardig meer.

Op FB haalt de kopgroep vnl. feedback op voor hun eigen argumenten. Er is geen sprake van inspraak of gedeelde uitgangspunten. De kopgroep kiest op persoonlijke titel argumenten die hen strategisch het best lijkt en brengt dit tijdens gesprekken met beleidsambtenaren als het best voor de groep SP'ers.

Er is weinig cohesie in de doelgroep van de Speed Peddeleccers der Lage Landen. Kenmerkend voor vleesboek.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie