Gezellig op de rijbaan...

Lomito

Laatst had ik een fittie met een automobilist die me met enkele decimeters zijdelingse afstand inhaalde met 50 km/u waar ik 40 reed in een 30 zone. Hij moest-en-zou mij inhalen en gelijk even laten merken wie heer en meester is op de weg. Mijn terechtwijzing d.m.v. van non-verbale communicatie werd vervolgens beantwoord met een braketest en de bestuurder die schuimbekkend de auto uitstapte... Het probleem zit dan ook vooral bij automobilisten die er niet voor terugdeinzen om de omvang, massa en snelheid van hun voertuig tegen fietsers te gebruiken.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Een braketest. :aq :bu:
Dat wordt nog wat als de weg wat gladder gaat worden.


Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het afgelopen is met die schuimbekkende automobilist die uit zijn auto stapte en de e-biker die het nadeel van de fiets tussen de benen heeft.
Witte ST3 van maart 2019
RoRo
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mei 2017, 08:07

de e-biker die het nadeel van de fiets tussen de benen heeft.
Hoe zo nadeel :cool2:
We zijn wel veeeeel sneller dan auto's op rotondes...merkte ik vandaag.
Ja klopt, wel opletten geblazen, afgelopen dinsdag op mijn plaat gegaan. Tijdens regenbui te snel over de rotonde.
Fiets geen schrammetje, wat spierpijn en flinke deuk in mijn ego :oops:
ST1 sinds april 2016, 400 km per maand
Lomito

Henry schreef: 17 aug 2017, 11:03Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het afgelopen is met die schuimbekkende automobilist die uit zijn auto stapte en de e-biker die het nadeel van de fiets tussen de benen heeft.
Hij liet genoeg ruimte om de auto rechts te passeren en ben daar gewoon langs gereden. Daarna is hij weer ingestapt waarna zijn vrouw hem waarschijnlijk weer wat verstand aangepraat heeft, geen last meer van gehad.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Verstandig! :ay
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
St1Elite
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2017, 13:51
Locatie: Alkmaar

Sinds 17 Juli 2017 Stromer ST1 (2e handsje), 522Wh accu, BM-45 Cateye spiegel, Ergon-GP3 handgrepen, ABUS Bordo 6500 vouwslot, Cane Creek Thudbuster ST bilvering, Supernova verlichting, ABUS pedelec+ helm, Garmin Edge 705 gemonteerd.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha St1Elite,

hier heb ik geen woord aan toe te voegen.

En duimen dat het langzaam doordringt in Den Haag......

Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Prima item. Het blijft toch een kwestie van herhalen, herhalen, herhalen, voordat dit tot alle lagen van de beleidsmakers door gaat dringen. Hopelijk draaien ze die belachelijke regels terug voordat er doden en gewonden vallen op de rijbaan als gevolg van agressief rijgedrag van automobilisten en vrachtwagenchauffeurs (dat shot met die vrachtwagen hebben we al vaker gezien, wát een mafketel is dat zeg! :aq ).

En het herhalen lijkt te werken, want naast Gelderland overweegt kennelijk ook Utrecht nu om de regels terug te draaien.

Mooie Stromer ST1 T rijdt die man op rond trouwens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik houd mijn hart vast als de omstandigheden komende maanden slechter worden zoals laagstaande zon, bladeren op een nat wegdek, regen/wind, duisternis, mist en dan speed pedelecs die zich wetsgetrouw in die Russische roulette storten.

Trouwens mooi shot: rijbaan druk, fietspad leeg (zoals gewoonlijk).
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Ik was vanochtend wat later en trof een uitgestorven wegennet van Den Bosch aan.
Dan maar es op de weg...dacht ik...en dat ging uitstekend.

Op de terugweg echter.....was een bejaarde man het er niet mee eens. Toeteren...langzaam voor me rijden...zucht.
Bij het stoplicht even op z'n raampje geklopt, maar hij was niet in voor een goed gesprek.

Misschien moeten we al die feestboek..twitter etc sht maar eens voor een communicatie offensief gaan gebruiken.

'Is deze plaats nog vrij?' ...o.i.d
Creatievelingen?

Daarnaast een briefje aan mw knipperlicht- van Haegen?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie