Gezellig op de rijbaan...

Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Mark78 schreef: 04 okt 2018, 13:58 Stiekem vond ik het eigenlijk wel erg leuk om met hoge snelheid op mijn hybride door de stad te crossen.... 8-)
:ay :ay :bj
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Lomito

Vandaag kwam ik op de Stenenkamerstraat achter een lijndienstbusje terecht die nogal opvallend rijgedrag vertoonde, dan weer heel langzaam, dan weer heel snel en ondertussen slingeren over de weg waarbij hij bijna een tegenligger raakte... Bij bushalte De Vink stopte de bus om passagiers in te laten stappen en het toeval wilde dat zijn raampje open stond zodat ik even een blik naar binnen kon werpen. De bestuurder bleek een jongeman die verklaarde dat hij bezig was om iets in te stellen... lekker dan. Ondertussen keek hij nogal lodderig uit zijn ogen, vermoeid of onder invloed van drugs... :ai
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Politie ingelicht hoop ik?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Lomito

Ik had mijn GSM niet bij me anders had ik 112 gebeld. Bij thuiskomst heb ik wel een bericht gestuurd naar de busmaatschappij.
Lomito

Maar er gebeurde nog meer. Ik was even naar de Bouwmaat in Nijmegen gereden voor wat reciprozagen en ander klein spul. Op de terugweg pak ik dezelfde weg maar dan tegen het éénrichtingsverkeer van de auto's in...

https://www.google.nl/maps/@51.8471802, ... 312!8i6656

Komt een busje me tegemoet en begint recht op mij af te rijden waarbij ik een gebaar maak van "wat wil je nou"... De bus keert weer terug naar eigen weghelft en steekt zijn middelvinger op. Idioot.

Even later op het fietspad over de dijk komt er een auto de dijk op, dat is op zich niet vreemd want bestemmingsverkeer mag van het pad gebruik maken. Fietsers en wandelaars hebben moeite om te passeren en ik zit met 25 km/uur ook niet echt lekker achter dan seniorengebakje. In plaats dat de auto ergens heen gaat blijft deze kilometerslang voor me rijden, passeren is door de breedte van het pad nauwelijks mogelijk en ik blijf ook liever achter zo'n gevalletje rijden. Pas in Ewijk gaat de auto de dijk af waar ik er ook vanaf ga. Beneden ben ik ernaast gaan rijden waarna de auto stopte. Op mijn vraag of de bestuurder wist dat de dijk gesloten is voor auto's kreeg ik te horen dat hij het geen bezwaar vond om op het fietspad te rijden. Die was gezien de zeer hoge leeftijd (90+) en rijgedrag rijp om het rijbewijs in te leveren.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

OMG...

En dat gaan we meer en meer krijgen.

Hoeveel moeite het mij niet heeft gekost om mijn pa de auto uit te krijgen... Het is uiteindelijk een paar maanden geleden gelukt door samen met hem te gaan shoppen voor een pracht van een scootmobiel, hij is er superblij mee. Ik denk dat-ie vooral heel erg moest wennen aan het idee en bang was dat-ie al zijn mobiliteit en dus zelfstandigheid zou verliezen. Nu scheurt-ie met gepaste snelheid met zijn scoot de ganse regio door naar familie en vrienden en is er superblij mee. (Ik denk dat het voor hem ergens toch ook een geruststelling is geworden, dat de auto dus niet meer "moet".)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Mijn vader heeft mij steeds verweten dat ik zijn auto afgenomen heb... en later ook zijn fiets. :lol:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Zowaar gisteren voor het eerste een waarschuwing gehad voor rijden op het fietspad. Mijn echtgenote (op e bakfiets, dat is toch lekkerder bijhouden met Stromer op laag ondersteunigsstandje) en ik fietsen door de duinen. De boswachter (!) hield me staande dat dit eigenlijk niet mocht. Maar hij snapte het ook wel dus mocht gewoon verder:)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dit zou de praktijk moeten zijn, nu nog een passende wet: fietspad is toegestaan met max snelheid <25km/u ofzo.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik blijf er ook bij dat dat de beste oplossing is.

Zo heeft iedereen met een SP die dat wil de kans om rustig aan te doen, even op het fietspad uit te blazen van volle bak met het verkeer mee over de rijbaan jakkeren, met familie/kinderen een stukje op te fietsen op het fietspad etc. etc. Ik blijf van mening dat een SP'er dat recht heeft. (En juist ook in natuurgebied zoals de duinen, dan wil je niet als een functionele forens doortrappen maar lekker genieteren). Dat dit mogelijk een probleem met handhaving gaat opleveren beschouw ik eerlijk gezegd niet als ons probleem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie